durf het bijna niet te vragen.....kettinglengtes aanpassen
Moderators:JJ, Beheerders
Aangezien ik nu wat fantieker SS rijdt vroeg ik mij het volgende af. Ik zie steeds mooiere en technisch hoogwaardigere SS kettingen maar momenteel experimenteer ik nog met verschillende verzetten. Nu moet ik voor vrijwel ieder verzet de kettinglengte aanpassen. Gebruik je dan voor ieder tandwiel een aparte ketting of werk je met bv. meerdere powerlinkjes?
Alvast bedankt voor de input!
Alvast bedankt voor de input!
- @sph@ltdude
- Contacteer:
Toen ik nog met Otherdoofer reed wisselde ik eigenlijk nooit van verzet.
Heb wel eens in 1 keer mn complete drivetrain vervangen, maar even een tandje lichter steken voor een Bergrace ofzo ging vrij lastig, en deed ik dus ook maar niet
Gelukkig heeft de Mc29 lekker lange horizontale padden
Heb wel eens in 1 keer mn complete drivetrain vervangen, maar even een tandje lichter steken voor een Bergrace ofzo ging vrij lastig, en deed ik dus ook maar niet

Gelukkig heeft de Mc29 lekker lange horizontale padden

This ain't no sun tan, we got a mud tan!
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Hil1 is aan het experimenteren met verzetten, dat betekent dus vaker ketting vervangen.
Bovendien, als je veel weekenden weg bent loont het (in mijn geval, zou ik tijd hebben om veel in het buitenland te rijden) om je verzet aan te passen aan de omgeving.
Geloof me, in sommige gebieden net, of net iets verder over, over de grens wil je niet met 38:18 rijden...
JJ
Bovendien, als je veel weekenden weg bent loont het (in mijn geval, zou ik tijd hebben om veel in het buitenland te rijden) om je verzet aan te passen aan de omgeving.
Geloof me, in sommige gebieden net, of net iets verder over, over de grens wil je niet met 38:18 rijden...
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
Vaals heb ik overleefd op 32:18 (29") maar voor de boscrossparcoursen is dit vrij licht.
Nu rijdt ik 32:17 en dat gaat goed, maar zoals Jelle het aangeeft is het wel handig om in Limburg of België eens een verzet aan te passen.
En de rest: Bedankt voor de tips! Ik ga es klooien met de powerlinkjes.
Nu rijdt ik 32:17 en dat gaat goed, maar zoals Jelle het aangeeft is het wel handig om in Limburg of België eens een verzet aan te passen.
En de rest: Bedankt voor de tips! Ik ga es klooien met de powerlinkjes.