Gaat UCI toch skin suits verbieden ?
Moderator:Beheerders
- dleidelmeijer
- Contacteer:
Al zou ik jou graag zien in skinsuit, haha. Maar ga je volgend jaar weer DH rijden? Aangezien je dit jaar een paar keer een wedstrijdje/training hebt gereden als ik goed heb opgeled!Anneke schreef:Het is niet verplicht om met het WK in een Skin suite te rijden. Dat ligt aan jou bond, die kunnen dat wel verplichten.
Wij hebben een paar jaar geleden met de rijders onderling af gesproken dat we geen skin suites meer gingen dragen op World Cups en ook de kleppen van onze helm er op laten zitten!! Want zonder klep ziet er al helemaal niet uit. Sommige rijder houden zich hier niet aan tot ergernis van andere rijders, kijk maar naar de Dames WC in Australie, Tracy Mosely won met Skin Suite.
Daarom hebben wij als rijders gevraagd of er een officiële UCI regel van gemaakt kon worden. Net zo als bij de BMX word cups / Olympische spelen waar je ook geen Skin suites mag dragen. Het meeste heeft allemaal met de IMAGE en sponsors (Alpinestars, troy lee designs, royal)van de sport te maken.
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is...
Kom je binnenkort een keer onze dirt lijnen (er komt meer dan alleen dirt) in Doetinchem checken? (Stichting Freeride Achterhoek) Nu het seizoen toch weer voorbij is.
Greets Dennis
Verplicht.aappii schreef:dan begrijp ik totaal niet waarom ze dan in hemelsnaam zown enorme on-aerodynamische cross helm ophebben.
Dat doen ze allemaal, dus daar win je de wedstrijd niet mee.aappii schreef:ik ben van mening dat je er beter vanaf bent als je een andere lijn rijdt die beter is, of je demping optimaal afstelt, waardoor je op bepaalde stukken sneller bent.
Het verschil is trouwens echt overduidelijk te merken. Rijd maar een keer tegen de wind in met een racefiets in wielrenkleding en daarna met gewone kleding. Dat valt vies tegen.

Ik denk niet dat "oneerlijkheid" de reden van dit verbod is, eerder gewoon dat mensen hun afspraak om het niet te doen niet nakwamen.
Dat doen ze allemaal, dus daar win je de wedstrijd niet mee.Lacer schreef:[
Het verschil is trouwens echt overduidelijk te merken. Rijd maar een keer tegen de wind in met een racefiets in wielrenkleding en daarna met gewone kleding. Dat valt vies tegen.

[/quote]
wat bedoel je? dat ze allemaal een andere lijn rijden? net als met normaal circuit racen of wegracen heb je een ideale lijn voor een dh course. als je die hebt gevonden en je hebt je demping in orde, zodat je de ideale lijn goed kan nemen. je hebt vervolgens ook de juiste techniek in huis om de ideale lijn te rijden. dan zou het voor mij pas gaan uitmaken of je een suit zou gaan dragen, tot die tijd gewoon lekker rollen in je baggy niggah ass outfit

ik denk dat van 9 van de 10 deelnemers de voor hem/haar ideale lijn heeft + techniek die in orde is. Voor de rest maakt het inderdaad niet uit.aappii schreef:...
Waar gaan ze eigenlijk de grens trekken? Als je geen skinsuit meer mag dragen weet ik bijna zeker dat er ook rijders zullen zijn met pakken die een beetje wijd zitten maar ook niet echt baggy zijn. Een beetje semi-skinsuit ofzo
-
-