Show your Downhill/Freeride
Moderator:Beheerders
Shit, heb ik net gister nog een paar van die pedalen nieuw gekochtYuriS schreef:De pedalen heb ik dubbel, interesse?

Wel vette bike!
http://larsveenstra.com
Specialized Enduro 29 Expert Carbon / P.Slope / Globe Roll 8 SE Ltd Edition // stappenbelt.com
Specialized Enduro 29 Expert Carbon / P.Slope / Globe Roll 8 SE Ltd Edition // stappenbelt.com
wegens verveling (rijbewijs 2 maand kwijt) men oude rotversleten standaard p2 nieuw leven gegeven met overschot en 2dehands onderdelen.is funbike voor ht freeride.
http://mooze666.pinkbike.com/album/p2-project/
http://mooze666.pinkbike.com/album/p2-project/
With triumph comes loss...
-
ik heb met verschillende marzocchi vorken gereden en getest zoals de 66VF,66RC2X,888VF(2),888RC en nu de 888 ATA WC.Ik heb met de manitou stance,travis,R7,King Ping gereden en getest en ik vondt de manitou's gewoon dom weg niet goed,te stug.Ik vindt de marzocchi's beter afstelbaar,ze pakken alles beter op en ik vindt ze goed aanvoelen.Ik zeg niet dat alle manitou vorken slecht zijn maar die bevallen me gewoon niet en dat is mijn mening gewoon.Christiaan schreef:Leg uit, ik heb nog nooit een Marzocchi vork gevoeld die goed aanvoeldeTrekrules schreef:mooie vork upgrade,beste keuze over de manitou vork
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
dan heb je nog nooit met een goed afgestelde RS gereden. Of je rijdt gewoon niet hard genoeg om een goed afgestelde vork te kunnen waarderen.
Zonder gekheid, een goed afgestelde vork heeft een zekere hoeveelheid LSC die je met marzocchi bijna onmogelijk kunt bereiken. Wanneer je de HSC dan ook correct afstelt heb je een vork die stabiel en plush is. Alleen op de parkeerplaats merk je het niet, daar lijkt de vork met veel LSC juist te stug. En je hebt een zekere snelheid nodig om de blow off van de LSC te bereiken.
Wat ik klote vind aan de marzocchis is dat ze initieel bijna niet dempen. De compressie verstelling die r op zit is dat nou LSC of HSC? en zowieso doet die verstelling alleen iets verderop in de stroke. Ook zijn alle marzocchis standaard te progressief voor veel mensen. Er zijn genoeg mensen die de Par piston eruit hebben gehaald en zelfs dan is ie nog progressief.
En ok, die sherman die in hoppah zijn fiets zat was niet spectaculair en dan kan ik me voor stellen dat een marzocchi beter lijkt. Maar uiteindelijk is RS toch beter (zowieso voor de racer)
Zonder gekheid, een goed afgestelde vork heeft een zekere hoeveelheid LSC die je met marzocchi bijna onmogelijk kunt bereiken. Wanneer je de HSC dan ook correct afstelt heb je een vork die stabiel en plush is. Alleen op de parkeerplaats merk je het niet, daar lijkt de vork met veel LSC juist te stug. En je hebt een zekere snelheid nodig om de blow off van de LSC te bereiken.
Wat ik klote vind aan de marzocchis is dat ze initieel bijna niet dempen. De compressie verstelling die r op zit is dat nou LSC of HSC? en zowieso doet die verstelling alleen iets verderop in de stroke. Ook zijn alle marzocchis standaard te progressief voor veel mensen. Er zijn genoeg mensen die de Par piston eruit hebben gehaald en zelfs dan is ie nog progressief.
En ok, die sherman die in hoppah zijn fiets zat was niet spectaculair en dan kan ik me voor stellen dat een marzocchi beter lijkt. Maar uiteindelijk is RS toch beter (zowieso voor de racer)
-
- Contacteer:
Ik ben een hele tijd " anti -rs " geweest na een slechte ervaring met een domain 318.
Nu heb ik een tijdje een Pike 426 en ze voelt zoveel beter aan qua demping dan elke marzocchi die ik al in mijn bezit heb gehad ( 66rc '05 , 66rc2x '07 , 888 ATA Sl , dirt jam pro , dirt jumper 3 , dirt jumper 1) Op die DJ1 haddik een reboundknop maar je mocht er zoveel aan draaien als je zelf wou , die deed niet veel ...
Hoewel ik van de meeste marzocchi vorke pre 2008 erg blij met was ( 2007 66rc2x , 66rc )
Die leken iets of wat te dempen en daar had je nooit last mee.
Nu hoor ik allemaal van die vreemde verhalen van reboundknoppen die er afschieten , luchtcardridges die ontploffe , etc.
Anyway , voorlopig een RS van hier !
Voor fox is men geldbuidel niet diep genoeg en marzocchi heeft wat afgedaan bij mij.
Nu heb ik een tijdje een Pike 426 en ze voelt zoveel beter aan qua demping dan elke marzocchi die ik al in mijn bezit heb gehad ( 66rc '05 , 66rc2x '07 , 888 ATA Sl , dirt jam pro , dirt jumper 3 , dirt jumper 1) Op die DJ1 haddik een reboundknop maar je mocht er zoveel aan draaien als je zelf wou , die deed niet veel ...
Hoewel ik van de meeste marzocchi vorke pre 2008 erg blij met was ( 2007 66rc2x , 66rc )
Die leken iets of wat te dempen en daar had je nooit last mee.
Nu hoor ik allemaal van die vreemde verhalen van reboundknoppen die er afschieten , luchtcardridges die ontploffe , etc.
Anyway , voorlopig een RS van hier !
Voor fox is men geldbuidel niet diep genoeg en marzocchi heeft wat afgedaan bij mij.