Dirtspot Soesterberg gesloten!

Dirt, street of flatland fietsen met 26", 24" of 20" wielen.

Moderator:Beheerders

Sneeck
Dirtspot Soesterberg gesloten!

Bericht door Sneeck » do nov 13, 2008 6:52 am

Voor diegene die er wel een's komen, het lijkt einde oefening na jarelang gedoogt te zijn. Ze hebben laatst dit bordje opgehangen bij 1 van de ingangen;

Afbeelding

Afbeelding

Als er hier mensen zijn die wel eens op die spot gaan rijden/ graven, even een vriendelijk verzoek om dit niet meer te doen. De harde kern gaat naar de gemeente over hoe & wat, misschien krijgen we een alternatieve locatie en mogen we er vast bouwen. Diegene die er nu gaat rijden gaat het verzieken voor de rest en maakt de kans op een vaste spot alleen maar kleiner.
Laatst gewijzigd door Sneeck op do nov 13, 2008 7:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » do nov 13, 2008 8:25 am

Wijze woorden, wel klote dat die spot gesloten is, zonder eerst voor een alternatief te zorgen. Ze weten dat er een behoefte is..

Succes!

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

Whouz

Bericht door Whouz » do nov 13, 2008 8:35 am

:| :|
Nu inderdaad hopen dat er een alternatief komt. Kwou er juist een keer heen gaan. In combinatie met familie bezoekje :)

Succes ermee
een etui.

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » do nov 13, 2008 9:11 am

Ik vind het bord nogal suggestief en ik vind het vreemd dat we in Nederland zo met elkaar omgaan...

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » do nov 13, 2008 9:20 am

duur bordje van je belasting centen.. :cry:
ik zou m meenemen.. :evil: en bij de snel weg ophangen ofzo..?

kan iemand mij uitleggen waarom erboven staat alleen toegang tussen zons op en onder gang..
dus snachts niet..?

bij ons park staat dat er ook.. maar ik ga nog steeds snachts mn hond uitlaten enzo..
of biken.. heeeel soms...de alternatieve jeugd zit er ook nog dan te drinken rond een vuurtje ..soms..

nou was lang lang geleden nederland een vrij land.. zonder deze beperkingen..

komt dit daar door de jeugd >? homo overlast ? kribbige mensen die vinden dat het hun parkje is >?
prive terrein ?> klachten over honde bezitters..?

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » do nov 13, 2008 12:22 pm

Waarschijnlijk wandelaars en het nabij gelegen restaurant. M.i. zouden die het juist moeten promoten en korting geven op koffie, gebak en pannekoeken voor de gebruikers van de speeltuin.

Mensen zijn kortzichtig. Dat bord is inderdaad erg suggestief. Laat ze proberen een duurzame oplossing te zoeken (en vinden!)

Ik hoop dat jullie wat voor elkaar krijgen!

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

didadunlop

Bericht door didadunlop » do nov 13, 2008 2:09 pm

Hmm ik ben benieuwd wat er op het bovenste bord staat. Wat mag er wel?

APV van soest is trouwens niet te vinden op de website van Soest. Altijd leuk om te kijken wat er nu daadwerkelijk in de wet staat.

Uiteraard klinkt vreselijk denigrerend. Maar ik geloof wel dat we dat vaak aan onszelf te danken hebben (ik verwijs naar eerdere berichten op DP over het achterlaten van afval, slopen van zorgvuldig gerealiseerde routes etc).
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Sneeck

Bericht door Sneeck » do nov 13, 2008 5:40 pm

Afval verzamelen we op 1 punt waar we een vuilnis zak hebben hangen. Deze word netjes geleegt op de afvalbakken die op het parkeerplaats staan. Verder is het hoogstens de kleine kuilen die we hier en daar graven om zand uit te halen waar mensen over klagen, maar een andere duidelijke reden waarom ze ons weg willen hebben kan ik niet bedenken. Voor diegene die de spot niet kennen, er staat een hek omheen en er zijn maar 3 ingangen. Als er op zaterdag of zondag 10 mensen voorbij wandelen is het veel, het stukje grond is omringt door 3 wegen dus erg druk is het er nooit. Wel schijnt er een homo-parkeerplaatsje te zijn aan de achterkant(waar dat picknicktafeltje staat).

Verder heb ik of iemand waarmee ik altijd daar fiets nog nooit een klacht gehad. Het handjevol wandelaars wat er rond loopt kijkt alleen maar met open mond toe(zijn niks gewend natuurlijk) Wel hebben we 2 keer een spijker strooier gehad maar dat is alweer een paar maand terug.

Het bord wat er boven hangt is het standaard ge/ verbods bord aan de rand van het bos. Fietsen op de daartoe aangewezen paden, honden aan de lijn etc. Het bord wat er onder hangt lijkt mij home-made, maar zal best wel goed werken als de politie er bij moet komen.(nadelig voor ons biker's)

Dit is écht een rot streek van de gemeente omdat we al jaren gedoogt zijn. Maargoed, ambtenaren enzo... Het is in de afgelopen 20(?) jaar 3 x gevlakt maar van horen zeggen is het de laatste 8 - 10 jaar niet gebeurd. Toen was het wel een stuk kleinschaliger maar toch. Ik hou jullie op de hoogte wat betreft vorderingen voor een vaste spot!

YuriS

Bericht door YuriS » do nov 13, 2008 6:44 pm

Het woord 'uiteraard' zal/mag niet op een officeel bord staan, het is suggestief en discriminerend ik zal het exacte artikel uit het wetboek er nog even bijzoeken :evil:

Sneeck

Bericht door Sneeck » do nov 13, 2008 7:19 pm

Nieuwe foto met dank aan Demo8prorider(doublek) toegevoegd aan startpost.

Razor0
Contacteer:

Bericht door Razor0 » do nov 13, 2008 7:24 pm

Vind het ook zo dom "uiteraard" hoezo uiteraard we fietsen daar al eeuwig en nu is het opeens HEEEL logisch dat je daar niet mag mountainbiken!

Echt een Vieze actie vind ik dit maarja! vrij weinig in te brengen in de wil van de gemeente!

Gelukkig rijdt ik op het moment geen mtb maar bmx :lol:

Grtz,
"Lets ride BITCHES'
:: FSD-Bikers | my pinkbike album ::

Whouz

Bericht door Whouz » do nov 13, 2008 11:29 pm

Razor0 schreef:Vind het ook zo dom "uiteraard" hoezo uiteraard we fietsen daar al eeuwig en nu is het opeens HEEEL logisch dat je daar niet mag mountainbiken!

Echt een Vieze actie vind ik dit maarja! vrij weinig in te brengen in de wil van de gemeente!

Gelukkig rijdt ik op het moment geen mtb maar bmx :lol:

Grtz,
Inderdaad, en waarom mag je er wel fietsen maar niet "mountainbiken?" op het bord staat dus gewoon dat je met een stadsfiets er mag fietsen (op de paden) maar met een mtb niet :? beetje vaag. Maar dan inderdaad allemaal gaan bmxe :lol: :o
Nee even serius. Denk beste gemeente zo min mogelijk "lastig" vallen en evne afwachten...
een etui.

Wicked DJ

Bericht door Wicked DJ » vr nov 14, 2008 12:24 pm

N.a.v. topic bij de buren :

Ik heb contact gelegd met de gemeente en maandag hoor ik er meer over.

zal de bevindingen van dit gesprek ook hier wel even posten.

Derek Himself

Bericht door Derek Himself » vr nov 14, 2008 5:08 pm

"hoezo mag niet? dit is geen mountainbike, maar een dirt bike bitch!"
Eastern Shovelhead
Brave machine 22 met DJ1

khardak

Bericht door khardak » vr nov 14, 2008 5:12 pm

ik lees dit bericht net pas alhoewel ik een redelijk vaste " bewoner" van soest ben..
eerste reactie :cry: daarna :x .

we komen daar al een aantal jaar en nu is het ineens "over" . we zorgen altijd dat de rommel achter onze kont weg is, we stoken geen vuurtjes, we vallen geen mensen lastig. als er iets meot gebeuren om deze spot te behouden dan ben ik zeker van de partij. :x Natuurlijk moeten we de gemeente niet tegen de haren in strijken maar ik vind toch dat ze wel met een oplossing mogen komen die voor beide "teams" aantrekkelijk is.

hulde aan wicked DJ (en de rest uiteraard) om er meteen werk van te maken,. zodra er nog enige hulp nodig is ( of niet 8) ) ik zal helpen wnnr ik kan !

grtz,
FSD-Bikers | my pinkbike album

custom painted cube flying circus(wit)

Combee
Contacteer:

Bericht door Combee » vr nov 14, 2008 5:45 pm

Ik kan hier echt zo slecht tegen :x

Sneeck

Bericht door Sneeck » vr mar 06, 2009 7:09 am

Morgen gaat het hele zooitje plat dus als je een uurtje overhebt ben je welkom mee te helpen :arms:

Razor0
Contacteer:

Bericht door Razor0 » vr mar 06, 2009 10:05 pm

Nou ik ga dus echt niet helpen het plat te gooien ze geven ons toch geen plek dus....
Ga wel even biken morgen dan maar :)
"Lets ride BITCHES'
:: FSD-Bikers | my pinkbike album ::

AxelD

Bericht door AxelD » za mar 07, 2009 8:40 pm

Hm hoop dat er toch een alternatief komt want tis voor
mij wel lekker dichtbij :)

khardak

Bericht door khardak » za mar 07, 2009 8:41 pm

wordt wel echt druk trouwens....

Whouz

Bericht door Whouz » za mar 07, 2009 11:10 pm

khardak schreef:wordt wel echt druk trouwens....
Dan zien ze eens hoeveel mensen ze nu eigenlijk nakke ;D

khardak

Bericht door khardak » za mar 07, 2009 11:15 pm

had het eigenlijk meer over het feit dat er steeds meer mensen bij komen die nergens te bekennen zijn als er gewerkt moet worden.....

grtz,

AxelD

Bericht door AxelD » ma apr 06, 2009 2:04 pm

Ff 2 vragen:
Is de trail al helemaal weg?
Is er al iets bekend over een alternatief?

Sneeck

Bericht door Sneeck » ma apr 06, 2009 4:42 pm

Naar mijn weten staan de 2 grootste dirts er nog, maar voor diegene die toch stiekem denkt te gaan rijden gaat dat 1 keer lukken. Er loopt namelijk VEEL politie te controleren en bij de eerste aanhouding mag(lees moet) je al je gegevens inclusief je 06 nummer opgeven. 2de keer aangehouden = boete van 60 euro en daarna wordt het veel leuker. Proces verbaal en dat soort waardeloze onzin.

Afijn mijn plannetje was aan de overkant te beginnen met een baantje, precies in het midden van het grasveldje bovenop ligt een oude, verwaarloosde trap met paadje dat nauwelijks gebruikt wordt. Daar kunnen we wel wat mee in de vorm van een drop in en daarna op het iets plattere stuk een stel gap's wat ander volk als rollers kan gebruiken(dit om te voorkomen dat mensen het slopen omdat ze te bang zijn het te springen) Maar wat mij nu tegenhoud is gebrek aan tijd.

Het is inderdaad zo dat steeds meer mensen te lui zijn zelf dirts te willen graven, maar wél gebruik willen maken van die van anderen :x Dat gaat niet werken natuurlijk!

AxelD

Bericht door AxelD » ma apr 06, 2009 6:07 pm

Ik rijd ook wel is bij een baantje in Nimmerdor (Amersfoort) maar daar komen indd ook veel xcers die dan de lip van m'n jump helemaal weghalen zodat er eigenlijk alleen een hobbel overblijft.

Maar ff over je plan, klinkt goed maar alleen als 't overlegt is met de gemeente/ plaatselijke boswachter ofzo anders wordt 't of meteen weer platgegooid of ze pakken de bouwers al tijdens het bouwen ervan.

Verder ben ik best bereid om is wat te bouwen ofzo en als er nog overlegt wordt met de instantie die hier over gaat weet ik nog wel wat spots waar nog makkelijk een mooie trail aangelegd kan worden. Ben geen ervaren bouwer ofzo maar wil wel wat doen voor een plek om een beetje te DJen :)

Plaats reactie