Rotor Q-rings: 38t Singlespeed, voor de tech weenies
Moderators:JJ, Beheerders
Iemand, zeg mij ajb met onderbouwde argumenten dat dit verspild geld is voor een 1x9 setup?
Ik HAD een goedkoop adresje dacht ik, maar moest daar met creditcard betalen, die ik niet meer heb. Intussen is daar de prijs 20% verhoogd.
Het is voor mijn hard-rijd fiets, ik wil daar een ongeveer 38t enkel blad op.
Ik heb weleens gelezen dat dit blad zelfs met een 1-op-1 setup zonder spanner zou werken, geen fluctuatie in benodigde kettinglengte. Ten koste van de peddelopbrengt, of niet?
Ik zou de Q-ring kopen voor een Superfly met custom cranks enzo, uiterst zinnig allemaal. Daar hoort een zinnig blad bij, maarja, ons bin zunig...
Tips, truuks?
Thanks!
Ik HAD een goedkoop adresje dacht ik, maar moest daar met creditcard betalen, die ik niet meer heb. Intussen is daar de prijs 20% verhoogd.
Het is voor mijn hard-rijd fiets, ik wil daar een ongeveer 38t enkel blad op.
Ik heb weleens gelezen dat dit blad zelfs met een 1-op-1 setup zonder spanner zou werken, geen fluctuatie in benodigde kettinglengte. Ten koste van de peddelopbrengt, of niet?
Ik zou de Q-ring kopen voor een Superfly met custom cranks enzo, uiterst zinnig allemaal. Daar hoort een zinnig blad bij, maarja, ons bin zunig...
Tips, truuks?
Thanks!
OK, ik heb hem besteld. Schade onder de EUR70 weten te houden.
Volgende probleem : XO Triggers werken totaal niet ORO K18's, heb ik weer!
Triggers voor niks gekocht, of ORO's voor niks gekocht? Ze passen amper smaen aan dezelfde kant van het stuur. Mijn voorgevoel zei me al gewoon de Twister te nemen zoals vroegah, maar de Triggers waren een dealtje. Net als de K18's, natuurlijk.
De Q-Ring zal waarschijnlijk niet op de cranks van mijn keuze passen...
Volgende probleem : XO Triggers werken totaal niet ORO K18's, heb ik weer!

Ook niet met de matchmakers van Formula/Sram?Cloxxki schreef:OK, ik heb hem besteld. Schade onder de EUR70 weten te houden.
Volgende probleem : XO Triggers werken totaal niet ORO K18's, heb ik weer!Triggers voor niks gekocht, of ORO's voor niks gekocht? Ze passen amper smaen aan dezelfde kant van het stuur. Mijn voorgevoel zei me al gewoon de Twister te nemen zoals vroegah, maar de Triggers waren een dealtje. Net als de K18's, natuurlijk.
![]()
kooz
matchmaker is gewoon ander bevestigingskapje voor je oro remhendel, zit een extra stukje alu aan waar je je trigger op vast schroeft...hier een beter plaatje
http://content.mtbr.com/TRP_13_260_7crx.aspx
http://content.mtbr.com/TRP_13_260_7crx.aspx
Deze moet je hebben:
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=20152
Het is me alleen niet helemaal duidelijk of het nou een Sram of een Formula product is.
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=20152
Het is me alleen niet helemaal duidelijk of het nou een Sram of een Formula product is.
Top, dank je. Ik hoopd at ze snel weer op voorraad zijn, ik koop er wel vaker, zeker nu met de lage pond.
Stuk netter aan mijn stuur ook zo, dat was altijd wel het voordeel van Shimano STI's. Helemaal als de boel minder uit steekt en je er zo een stuurlintje omheen kon trekken voor meer handposities. Dat is weer de grootste reden om geen Twisters te namen natuurlijk, die moeten altijd maar zo'n hoge rand hebben. Kan dat nou niet met een linkage en eronder verwerkt ofzo?
Stuk netter aan mijn stuur ook zo, dat was altijd wel het voordeel van Shimano STI's. Helemaal als de boel minder uit steekt en je er zo een stuurlintje omheen kon trekken voor meer handposities. Dat is weer de grootste reden om geen Twisters te namen natuurlijk, die moeten altijd maar zo'n hoge rand hebben. Kan dat nou niet met een linkage en eronder verwerkt ofzo?
AARRRRGGHHHH!!!!!
Alle sterren leken goed te staan, maar de Avid Matchmakers passen niet op ORO K18's. De K18's hebben de boutjes verder uit elkaar staan, het werkt echt niet.
Zonde van mn geld
Wil iemand die wel Avid remmen gebruikt misschien een wat strakkere setup met zijn/haar SRAM triggers? Ik had ze goedkoop, kan ze dus goedkoop doorschuiven...
Wat nu? Moet ik nu echt opgeven met mijn super dure XO triggers, en een rechter twister aanschaffen om te kunnen schakelen?
Thanks,
Cloxxki
Alle sterren leken goed te staan, maar de Avid Matchmakers passen niet op ORO K18's. De K18's hebben de boutjes verder uit elkaar staan, het werkt echt niet.
Zonde van mn geld

Wil iemand die wel Avid remmen gebruikt misschien een wat strakkere setup met zijn/haar SRAM triggers? Ik had ze goedkoop, kan ze dus goedkoop doorschuiven...
Wat nu? Moet ik nu echt opgeven met mijn super dure XO triggers, en een rechter twister aanschaffen om te kunnen schakelen?
Thanks,
Cloxxki
Nee, gewoon de goede klemmetjes bestellen:Cloxxki schreef:Wat nu? Moet ik nu echt opgeven met mijn super dure XO triggers, en een rechter twister aanschaffen om te kunnen schakelen?
Thanks,
Cloxxki
hier bijvoorbeeld