Nathan Rennie Leaves Santa Cruz Syndicate

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

zndr
Nathan Rennie Leaves Santa Cruz Syndicate

Bericht door zndr » vr dec 12, 2008 4:27 pm

It's offcial Nathan Rennie has left the Santa Cruz Syndicate. He'll still be racing World Cups next year but with a new team...which team? We don't know yet, but expect to find out soon.

Press bit:

The Santa Cruz Syndicate would like to announce the departure of Nathan Rennie from the squad as he looks to competing in 2009 with a new team (to be announced soon), and express our gratitude for the five years he raced for us from 2004 through 2008. His three year contract with Santa Cruz was up and he has explored other options moving forward in his career and has chosen to race for another team. His big presence and sense of humor will be sorely missed as well as his powerhouse performances on the racetrack. We wish him well on his new team and will continue to be proud of him and his efforts.

lees de rest op: http://dirtmag.co.uk/news/category/pres ... 34279.html

Chmod

Bericht door Chmod » vr dec 12, 2008 4:36 pm

ik had het ook al gelezen. Ik vraag me wel af naar welk team hij zal gaan.

zndr

Bericht door zndr » vr dec 12, 2008 4:52 pm

tja, als je de geruchten moet nagaan, dan kan het Morewood worden.

Jean-Pierre

Bericht door Jean-Pierre » vr dec 12, 2008 6:57 pm

Pijn in mijn hart! Nee onzin natuurlijk, maar wel jammer. Naar mijn idee was hij echt het gezicht van Santa Cruz! Steve Peat natuurlijk ook, maar zijn uitstraling en rijstijl maakte een goede indruk. Hopelijk in 2009 weer zo'n succesvolle sponsor!
Loose Riders
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » di dec 16, 2008 12:55 pm

Exit Rennie....

Enter Palmer!!!

Het is in ieder geval officieel dat ie op een Santa Cruz rijdt in 2009 (http://www.sicklines.com/2008/10/31/rec ... uncements/) . Okee, dat wil niet zeggen dat ie bij de Syndicate hoort maar toch op een SC

Foto van Kathy Sessler (Syndicate team manager)
Afbeelding

thomasmb
Contacteer:

Bericht door thomasmb » di dec 16, 2008 8:22 pm

Op pinkbike stond er een topic over de reden waarom hij uit het sc team gaat :

Hij zou serieus in de clinch liggen met Greg Minnaar...
Monsieur velo: MTB speciaalzaak
KONA - ORBEA - Moustache - Giant

www.monsieur-velo.be

Timmos

Bericht door Timmos » di dec 16, 2008 8:41 pm

jammer dat vaak persoonlijke invloeden een omekeer van een team kunnen maken.

Benieuwd waar die nu voor gaat rijden.

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » di dec 16, 2008 10:30 pm

Ik zeg: Evil bikes

de G U R U
Contacteer:

Bericht door de G U R U » wo dec 17, 2008 11:39 am

morewood
"Jij zult zeker ook niet weten goed nederlands te kennen? ,,

B-DIRT FOR PRESIDENT 2010
Topic: nee kids gaan niet naar die ka judas oma.

schnitzer

Bericht door schnitzer » di jan 06, 2009 10:26 am

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » di jan 06, 2009 10:57 am

:o

Chmod

Bericht door Chmod » di jan 06, 2009 11:09 am

ik vind dat die morewood wel iets heeft.

Trekrules

Bericht door Trekrules » di jan 06, 2009 11:12 am

De Morewood Makulu is echt een dikke dh bak en is helemaal uit gerust met Bos vering,dit geldt ook als men de Makulu frame kit koopt met Bos vering(frame + vork) :o
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

Loeky

Bericht door Loeky » di jan 06, 2009 12:49 pm

Trekrules schreef:De Morewood Makulu is echt een dikke dh bak en is helemaal uit gerust met Bos vering,dit geldt ook als men de Makulu frame kit koopt met Bos vering(frame + vork) :o
zucht..

Chmod

Bericht door Chmod » di jan 06, 2009 12:57 pm

Trekrules schreef:De Morewood Makulu is echt een dikke dh bak en is helemaal uit gerust met Bos vering,dit geldt ook als men de Makulu frame kit koopt met Bos vering(frame + vork) :o
welke prijs gaat die frameset dan?

Bomber
Contacteer:

Bericht door Bomber » di jan 06, 2009 1:13 pm

2.999,- eurie :evil: frame only (Incl. Boss demper)

4.499,- frame + demper + vork

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » di jan 06, 2009 2:37 pm

Te koop bij SDG zeker 8)

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » di jan 06, 2009 2:48 pm

Die makulu heeft 8 inch veerweg met een 10.5inch demper (3.5inch stroke) Daardoor is de leverage ratio zo laag dat je wanneer je 70kg weegt een 185LBS veer nodig hebt. Zelfs iemand van 90kg heeft een 225LBS veer nodig. Echt belachelijk.
Ik zie echt geen voordelen aan die lange dempers. Lijkt mij gewoon een achterlijke hype.

Trekrules

Bericht door Trekrules » di jan 06, 2009 6:19 pm

Loeky schreef:
zucht..
:coffee:
Ik zie echt geen voordelen aan die lange dempers. Lijkt mij gewoon een achterlijke hype.
Waarom maak je nou zo druk om die erg lange dempers,lijkt wel of die erg lange dempers niet op een DH fiets horen zoals de DHS mono,session,M6 etc als voorbeelden.Ik heb niks tegen lange dempers maar dat het mogelijk een achterlijk hype gaat worden vindt ik kort door de bocht,een bedrijf als Morewood en andere fiets fabrikanten hebben hun redenen om voor die erg lange dempers te kiezen voor hun model
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » di jan 06, 2009 7:43 pm

Trekrules schreef:Waarom maak je nou zo druk om die erg lange dempers,lijkt wel of die erg lange dempers niet op een DH fiets horen zoals de DHS mono,session,M6 etc als voorbeelden.Ik heb niks tegen lange dempers maar dat het mogelijk een achterlijk hype gaat worden vindt ik kort door de bocht,een bedrijf als Morewood en andere fiets fabrikanten hebben hun redenen om voor die erg lange dempers te kiezen voor hun model
Wat zijn dan de voordelen van die lange dempers? Ik zie namelijk alleen nadelen.
-zwaarder, zowel de veer als demper.
-veerconstante wordt zo laag dat er maar weinig veren voor te koop zijn.
-veren moeten nauwkeuriger zijn, 10LBS afwijking op 175LBS is procentueel meer dan op een 300LBS veer.
-tot op heden beperkte keuze van dempers.
-de ccdb heeft last van spring rub. Dat komt gewoon doordat de veer lang is en daardoor meer uitbuigt.

Trekrules

Bericht door Trekrules » di jan 06, 2009 9:39 pm

laat maar de gene onder me,wist het beter uit te leggen van lange dempers :) .
Laatst gewijzigd door Trekrules op wo jan 07, 2009 11:45 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Luc

Bericht door Luc » wo jan 07, 2009 11:33 am

Djamgils schreef:Wat zijn dan de voordelen van die lange dempers? Ik zie namelijk alleen nadelen.
-zwaarder, zowel de veer als demper.
-veerconstante wordt zo laag dat er maar weinig veren voor te koop zijn.
-veren moeten nauwkeuriger zijn, 10LBS afwijking op 175LBS is procentueel meer dan op een 300LBS veer.
-tot op heden beperkte keuze van dempers.
-de ccdb heeft last van spring rub. Dat komt gewoon doordat de veer lang is en daardoor meer uitbuigt.
Dat zijn toch wel vrij relatieve nadelen vind ik.
- Gewicht is niet noodzakelijk een nadeel, al die dempers zijn zo centraal en diep mogelijk in het frame gemonteerd. Dat zou het zwaartepunt en dus balans en grip e.d. ten goede moeten komen.
- Veren met lage veerconstante zijn er nog niet zoveel, maar wat niet is, kan/zal nog komen
- Dat zou een probleem kunnen zijn en iets wat je als consument moeilijk kan controleren. Je moet erop vertrouwen dat de fabrikanten die moeite zullen doen. Maar kunnen we er voor de grote merken ook niet een beetje vanuit gaan dat dat wel zal gebeuren?
- Beschikbaarheid van lange dempers kan/zal in de toekomst nog wel verbeteren, net zoals die van lichte veren.
- Spring rub kan opgelost worden, kijk maar naar de Curnutt dempers met 2 veren voor de DHS Mono 2:1.

Die lange dempers laten ook grotere volumes toe, dat lijkt me dan weer interessant te zijn voor de ontwikkeling van luchtdempers voor DH, dat lost dan weer het gewichts'probleem' op. Zie ook nu weer naar Foes/Curnutt.
Die grotere volumes zouden ook een betere en makkelijker afstelling toelaten, maar dat heb ik dan weer enkel uit de lectuur, geen ervaring mee. Als dat zo is, lijkt me dat wel een belangrijk voordeel. Ook warmteontwikkeling zou daardoor minder zijn dan bij de 'klassieke' dempers.
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » wo jan 07, 2009 1:02 pm

Luc schreef:Dat zijn toch wel vrij relatieve nadelen vind ik.
- Gewicht is niet noodzakelijk een nadeel, al die dempers zijn zo centraal en diep mogelijk in het frame gemonteerd. Dat zou het zwaartepunt en dus balans en grip e.d. ten goede moeten komen.
- Veren met lage veerconstante zijn er nog niet zoveel, maar wat niet is, kan/zal nog komen
- Dat zou een probleem kunnen zijn en iets wat je als consument moeilijk kan controleren. Je moet erop vertrouwen dat de fabrikanten die moeite zullen doen. Maar kunnen we er voor de grote merken ook niet een beetje vanuit gaan dat dat wel zal gebeuren?
- Beschikbaarheid van lange dempers kan/zal in de toekomst nog wel verbeteren, net zoals die van lichte veren.
- Spring rub kan opgelost worden, kijk maar naar de Curnutt dempers met 2 veren voor de DHS Mono 2:1.

Die lange dempers laten ook grotere volumes toe, dat lijkt me dan weer interessant te zijn voor de ontwikkeling van luchtdempers voor DH, dat lost dan weer het gewichts'probleem' op. Zie ook nu weer naar Foes/Curnutt.
Die grotere volumes zouden ook een betere en makkelijker afstelling toelaten, maar dat heb ik dan weer enkel uit de lectuur, geen ervaring mee. Als dat zo is, lijkt me dat wel een belangrijk voordeel. Ook warmteontwikkeling zou daardoor minder zijn dan bij de 'klassieke' dempers.
Bijna alles wat je zegt lijkt propaganda van Foes. Maar als hun manier zo goed is waarom doet verder niemand het.

Welke afstelling zeg je dat er beter zou moeten worden? Want het maakt voor demping en luchtveren nogal verschil of je in de lengte of in de breedte de maten gaat veranderen.

De warmteontwikkeling van de demper blijft exact hetzelfde. Er moet nog net zoveel energie gedisipeerd worden.
Fabrikanten hebben nu al overlap in de veerconstantes, van fox wordt er gezegd dat ze 10% nauwkeurig zijn. 350+10% is meer dan 400-10%.
Ik heb liever een lichtere demper ondering liggen dan een zwaardere demper. Ieder gewicht extra boven de grond creert extra load transfer bij remmen.

Dit topic is wel interesant voor meer leesvoer, http://www.ridemonkey.com/forums/showth ... p?t=210893 Vooral de replys van UDI en Socket.

Trekrules, jij geeft als voorbeeld de session 10, waarom zijn ze dit jaar dan overgegaan naar 8 inch travel met 2,75" (als ik het goed herinner) stroke?
De sunday met 8 inch travel en 3inch stroke is voor sommigen al een drama om de juiste veer en demping voor te krijgen. Ik had zelf ook dat probleem met de socom. Dus waarom zijn nog lagere leverage ratios dan beter?

Trekrules

Bericht door Trekrules » wo jan 07, 2009 1:56 pm

Trekrules, jij geeft als voorbeeld de session 10, waarom zijn ze dit jaar dan overgegaan naar 8 inch travel met 2,75" (als ik het goed herinner) stroke?
De sunday met 8 inch travel en 3inch stroke is voor sommigen al een drama om de juiste veer en demping voor te krijgen. Ik had zelf ook dat probleem met de socom
Trek wilde een lichtere DH bike voor world cup niveau de 10 was aan de zware kant athans Vink het niet zo slecht deed.De samenwerking dat fox nu heeft met Trek is volgens Trek stukke beter dan met Manitou en ze hebben de dhx demper een custom tune gegeven voor de 88 en tja een 2.75'' stroke is weer sneller verkrijgbaar dan een 3.5'' stroke(maar met het aanbod van meer fabrikanten die 3.5'' strokes maken ben je niet zo beperkt als dat het vroeger was)

De Sunday kan ook niet met alle dempers werken ieder geval niet mee een cane creek en Revox,voor bos moest er een speciale linkage ontworpen worden anders werkte een bos ook niet.Ik denk dat een DW of VPP andere demping eigenschappen hebben dan een Single pivot systeem(gezien een VPP en DW veel ingewikkelder zijn dan een SP)

kevinv10

Bericht door kevinv10 » wo jan 07, 2009 2:56 pm

Trekrules schreef:blablabla
Als je geen id hebt waar je over praat zeg dan gewoon niks ipv je in allerlei bochten te wringen met verhaaltjes die echt helemaal nergens over gaan.

Leverage ratio is theoretisch gelul.
Ik heb een v10 met bijna 11" travel en een hele korte stroke, de m3 van hetzelfde jaar heeft iets minder travel en een langere stroke.
Degene die er daadwerkelijk verschil merkt krijg van mij een ballon.
SlapHappy

Plaats reactie