Chainguide wieltje lager kapot

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Insane inda Brain
Chainguide wieltje lager kapot

Bericht door Insane inda Brain » za jan 17, 2009 7:40 pm

Ik heb een chainguide van raceface(evolve). Eén lager van zo'n wieltje is kapot of vastgelopen door een soort (interne) roestvorming.

Is zo'n lager hetzelfde, qua groote en omvang, als zo'n lager die in een (inline)skatewieltje zit? (Er staat ABEC 5 op)
Verstand op nul ......en GAAN !!!!!!

Sneeck

Bericht door Sneeck » za jan 17, 2009 7:54 pm

uhh, nee. Gewoon naar een lager zaak (bijv. conrad) en de zelfde maat bestellen. Ervanuitgaande dat raceface een doorsnee lagertje gebruikt natuurlijk, en niet 1 of andere vage lastig verkrijgbare maat.

Insane inda Brain

Bericht door Insane inda Brain » za jan 17, 2009 8:15 pm

Ja maar eigenlijk wilde ik morgen ff gaan biken. Zo'n skatewiel lager is morgenvroeg nog wel ergens uit te halen. Anders moet ik maar ff zonder onderste chainguide wieltje rijden en hopen dat ketting blijft zitten.

Insane inda Brain

Bericht door Insane inda Brain » zo jan 18, 2009 1:46 pm

Het zijn inderdaad precies dezelfde lagers als bij m'n inline-skates.
De dichtingen van Race-face zijn echt veel minder van kwaliteit dan die van m'n skates. Ik ga ze dus allemaal maar eens vervangen want ook die andere lages van m'n chainguide lopen eigenlijk niet meer zo lekker.
En ik spuit m'n fiets dus maar niet meer af met de hogedruk spuit. Daardoor zijn al die lagers van binnen gaan roesten volgens mij.

Hier kan slotje op!

nut-case

Bericht door nut-case » zo jan 18, 2009 1:50 pm

je bedoeld de losse kogels in de lager zelf?
( ik heb de zelfde chainguide)
als het slechts 1 balletjes is kun je misschien de lager eens schoon maken, balletjes los halen en in de cola laten weken.
ik denk dat hij ook nog goed werkt met 1 kogeltje minder trouwens
je zou ook nog een wieltje van een oude achterderrileur kunne proberen. ze zien er ongeveer evengroot uit dus ikneem aan dat ze passen.
ge ken de groeten uit brabant krijgen
zomer 2011....

\_/ team roekeloos \_/

kooz
Contacteer:

Bericht door kooz » zo jan 18, 2009 1:52 pm

Insane inda Brain schreef:Het zijn inderdaad precies dezelfde lagers als bij m'n inline-skates.
De dichtingen van Race-face zijn echt veel minder van kwaliteit dan die van m'n skates. Ik ga ze dus allemaal maar eens vervangen want ook die andere lages van m'n chainguide lopen eigenlijk niet meer zo lekker.
En ik spuit m'n fiets dus maar niet meer af met de hogedruk spuit. Daardoor zijn al die lagers van binnen gaan roesten volgens mij.

Hier kan slotje op!
Als jij je fiets regelmatig afspuit met de hogedruk..dan zullen de rest van je lagers er ook nog erg goed uitzien denk ik..

kooz

Plaats reactie