Ik ben een tweede set MTB-wielen aan het optuigen. Mijn fiets is uitgerust met Magura Julie remmen. Ben ik voor mijn reservewielen ook gebonden aan remschijven van het type Magura Julie of kan ik ook andere merken schijven (Shimano, Avid, Hayes, BBB) gebruiken?
Indien andere schijven kunnen worden gebruikt, wat zijn dan goede remschijven qua prijs/prestatieverhouding. Ik wil namelijk niet te veel betalen voor deze reservewielen maar de (rem)kwaliteit moet uiteraard wel goed zijn.
De schijven zijn respectievelijk 160 en 180 mm.
Remschijf verwisselen
Moderator:Beheerders
-
- Contacteer:
-
Tip opgevolgd
Heb gekozen voor een Shimano schijf. Goed en goedkoop. Bedankt voor de tip.
Focus Killer Bee MTB Limited Edition
XT groep, Magura Julie remmen, Manitou R-7 Super 100 mm vork, Garmin Legend Extreme GPS, Sigma BC 2006 MHR
XT groep, Magura Julie remmen, Manitou R-7 Super 100 mm vork, Garmin Legend Extreme GPS, Sigma BC 2006 MHR
nog even erbij vermelden dat hope vented schijven dan enkel voor hope moto V2's werkenilluminatastigmata schreef:Als de diameter en de dikte hetzelfde zijn kan je de schijven onderling zonder problemen wisselen.De meeste fabrikanten gebruiken dezelfde dikte.
Hope vented schijven zijn in elk geval dikker als de meeste anderen en dus ook uit den boze in jouw geval.
Grtz.