Dirty Pages Fotograven talk part 2!!!! The next roll

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » zo feb 22, 2009 2:01 pm

zonoskar schreef:Ik ben even zo vrij geweest en heb mijn PS kunsten los gelaten op jouw foto. Beter?
Ik voorzie een ellenlange discussie over beter, niet beter, ik vind, jij vind...... :angelnot:

dusssssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

zonoskar

Bericht door zonoskar » zo feb 22, 2009 2:05 pm

LOL

Dennis Katinas
Contacteer:

Bericht door Dennis Katinas » zo feb 22, 2009 2:24 pm

zonoskar schreef:Ik ben even zo vrij geweest en heb mijn PS kunsten los gelaten op jouw foto. Beter?

Afbeelding
Mwah, knap gedaan! :) maar liever niet 8)

Dennis Katinas
Contacteer:

Bericht door Dennis Katinas » zo feb 22, 2009 2:25 pm

BOSS schreef:
Ik voorzie een ellenlange discussie over beter, niet beter, ik vind, jij vind...... :angelnot:

dusssssssss©
Nee hoor BOSS Buddy, dat valt mee :)

Roel@dTb
Contacteer:

Bericht door Roel@dTb » zo feb 22, 2009 2:38 pm

zonoskar schreef:Thanks, ik vond het ook een mooie. Normaal wil ik ook de omgeving erop hebben, maar daar op de eurobike stonden allemaal lelijke dingen in de weg, dus dan maar wat inzoomen. Zo vond ik op jouw foto die graafmachine erg storen, zonder zou het een echt super foto zijn, hopelijk staat ie op de foto's voor het magazine er minder duidelijk op.

Mijn foto's worden gewoon niet zo veel bekeken op pinkbike, 113 views meen ik. Hier nog zo een:

Afbeelding
Ey, vette foto's man!!!
Zouden best POD kunnen worden volgens mij, zo mooi zijn ze wel.
Maar ik weet niet hoeveel vrienden je hebt op Pinkbike? Dennis heeft aardig wat vrienden, als hij foto's upload komt er bij die vrienden te staan dat hij nieuwe foto's geplaats heeft, dat zijn al meer comments en stemmen voor een POD. Daarnaast zullen er meer vrienden zijn die hem bij de favorieten zetten, dat komt weer op de home fotopagina op Pinkbike te staan en als die daar vaak komt te staan zullen veel andere hem weer bekijken ook weer bij favorieten zetten en komt die er weer vaker te staan enz. Dan zul je dus ook meer stemmen voor een POD krijgen. :angelnot:

Timmos

Bericht door Timmos » zo feb 22, 2009 3:38 pm

in mijn flitser gaan 3v batterijen. http://www.easyhobby.nl/webwinkel/image ... cr123a.jpg

nu wilde ik gistereavond wat foto's maken en haal de batt uit de verpakking. maar flitser deed het niet. (lage spanning batterij) beetje raar.

Mijn vraag is zijn er andere betere van 3v batterijen van dit type. En zijn er ook die je kan opladen?

bvd

Dennis Katinas
Contacteer:

Bericht door Dennis Katinas » zo feb 22, 2009 4:09 pm

Roel@dTb schreef:
zonoskar schreef:Thanks, ik vond het ook een mooie. Normaal wil ik ook de omgeving erop hebben, maar daar op de eurobike stonden allemaal lelijke dingen in de weg, dus dan maar wat inzoomen. Zo vond ik op jouw foto die graafmachine erg storen, zonder zou het een echt super foto zijn, hopelijk staat ie op de foto's voor het magazine er minder duidelijk op.

Mijn foto's worden gewoon niet zo veel bekeken op pinkbike, 113 views meen ik. Hier nog zo een:

Afbeelding
Ey, vette foto's man!!!
Zouden best POD kunnen worden volgens mij, zo mooi zijn ze wel.
Maar ik weet niet hoeveel vrienden je hebt op Pinkbike? Dennis heeft aardig wat vrienden, als hij foto's upload komt er bij die vrienden te staan dat hij nieuwe foto's geplaats heeft, dat zijn al meer comments en stemmen voor een POD. Daarnaast zullen er meer vrienden zijn die hem bij de favorieten zetten, dat komt weer op de home fotopagina op Pinkbike te staan en als die daar vaak komt te staan zullen veel andere hem weer bekijken ook weer bij favorieten zetten en komt die er weer vaker te staan enz. Dan zul je dus ook meer stemmen voor een POD krijgen. :angelnot:
Haha Roel heeft het spelletje al weer eens te goed door.
Vrienden maken op Pinkbike scheelt ook voor de comments enzo. Toch zie je soms foto's als POD die nog maar 5 comments hebben ofzo :P dus het is niet altijd ff logisch.

zonoskar

Bericht door zonoskar » zo feb 22, 2009 4:18 pm

En ik maar denken dat het om goede foto's ging....

Dennis Katinas
Contacteer:

Bericht door Dennis Katinas » zo feb 22, 2009 4:23 pm

zonoskar schreef:En ik maar denken dat het om goede foto's ging....
was het maar zo, je moet voor de gein die comments lezen bij POD's die liegen niet. als het een rot fotó is dan zeggen de bezoekers dat ook zeker wel! Maar ja, is ook een stukje commerciel gedoe natuurlijk.

Roel@dTb
Contacteer:

Bericht door Roel@dTb » zo feb 22, 2009 4:26 pm

Haha ja, dat was mijn beredenering daarvoor :oops: Zeg mischien alweer te veel..
De Pinkbike crew kiest de POD denk ik en als hun dan een foto van zichzelf kiezen ofzoals Dennis zegt sponsor ofzo kiest hij die wel... Zij kunnen denk ik wel zien welke foto's de meeste stemmen krijgen en daar zullen ze dan wel weer uit kiezen. Zullen ook wel mooie foto's zijn..

Die foto's van jou Zonoskar zijn zeker vet man! Zat net een beetje op je site te kijken... Lekkere foto's die daar staan!!
Laatst gewijzigd door Roel@dTb op zo feb 22, 2009 4:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Whouz

Bericht door Whouz » zo feb 22, 2009 4:27 pm

Hmm bijna heb ik genoeg bij elkaar verdient :D
Zit nog steeds te twijfelen tussen de nikon d60 en sony alpha 300...

Wat ik me nu eigenlijk af vroeg he, over al die flitser.
Wat maakt een flitser nu goed?
Als ik er een extra bij zou kopen zou ik hem ook "draadloos" willen kunnen gebruiken.
En zou 1 flitser genoeg zijn?

Cheers :D

Dennis Katinas
Contacteer:

Bericht door Dennis Katinas » zo feb 22, 2009 4:38 pm

Whouz schreef:Hmm bijna heb ik genoeg bij elkaar verdient :D

Als ik er een extra bij zou kopen zou ik hem ook "draadloos" willen kunnen gebruiken.

1 flitser is nooit genoeg :) wat maakt hem goed? dattie tegen een stootje kan hahaha. oude nikon flitser zijn goed daarvoor.

Roel@dTb
Contacteer:

Bericht door Roel@dTb » zo feb 22, 2009 4:44 pm

1 flitser is nooit genoeg :)
Bedoel je daarmee dat je met 1 flitser geen (goede) foto's kunt maken? Zo ja dan ga ik maar sparen voor meer..
Of bedoel je, hoe meer hoe beter :arms:

Dennis Katinas
Contacteer:

Bericht door Dennis Katinas » zo feb 22, 2009 5:02 pm

Roel@dTb schreef:
1 flitser is nooit genoeg :)
Kun je dat een beetje uitleggen :oops: ?
Met 1 flitser kun je uiteraard veel doen, maar met meerdere fliters kun je gecompliceerde licht settings neerzetten. Bij een zons ondergang shoot bijvoorbeeld. dan ken je de bank, de ramp en de rider verlichten en eventueel nog een ander object. Hoe meer hoe beter is mijn mening. Maar normaal gesproken kun je met 2 flitsers eigenlijk genoeg doen.

Roel@dTb
Contacteer:

Bericht door Roel@dTb » zo feb 22, 2009 5:07 pm

Had de vraag een beetje aangepast zoals je mss al zag.. Maar k snap wat je bedoeld nu :D

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » zo feb 22, 2009 5:13 pm

Whouz schreef:Hmm bijna heb ik genoeg bij elkaar verdient :D

Een flitser is net zo goed als degene die hem bediend.......dit geldt ook voor camera's, fietsen etc. trouwens.

Kortom: Als je geen ervaring hebt met flitsers zou ik eerst even gaan stoeien met de ingebouwde flitser zodat je weet wat die doet en wat je er mee wilt doen. Op deze manier kan je een betere keuze maken bij de aanschaf......al is de keuze niet zo enorm trouwens; meestal 2 serieuze flitsers per merk.

dusssssssss©
DE site

alain

Bericht door alain » zo feb 22, 2009 5:16 pm

Volgens mij kan hier iemand slecht met kritiek om...

Timmos

Bericht door Timmos » zo feb 22, 2009 5:47 pm

Timmos schreef:in mijn flitser gaan 3v batterijen. http://www.easyhobby.nl/webwinkel/image ... cr123a.jpg

nu wilde ik gistereavond wat foto's maken en haal de batt uit de verpakking. maar flitser deed het niet. (lage spanning batterij) beetje raar.

Mijn vraag is zijn er andere betere van 3v batterijen van dit type. En zijn er ook die je kan opladen?

bvd

zonoskar

Bericht door zonoskar » zo feb 22, 2009 6:05 pm

@Tinmos: Je bedoeld deze?. Maar als je hem uit de verpakking haalt en niet genoeg spanning levert zou je terug naar de winkel kunnen gaan, of even met een multimeter nameten.

@Whouz: Qua flitsers is 1 meestal wel genoeg. Wat een goede flitser is, is voor veel mensen verschillend. De ene wil alles automatisch, de ander wil alles kunnen instellen. De duurdere modellen hebben vaak meer instellingen, maar ook meer licht opbrengst (het guide-getal). Hoe hoger dat getal, hoe meer licht uit de flitser komt en hoe verder het onderwerp kan staan waarbij je het wel nog goed kunt belichten. Wat Dennis hier doet is met meerdere flisters het voorwerp beter/anders belichten dan je dat normaal zou kunnen. Als je dat wilt, moet je meerdere flitsers kopen en ook nog een systeem om ze remote aan te kunnen sturen, want anders moeten de flitsers elkaar kunnen 'zien' (bij Canon dan iig, ik weet niet hoe dat bij Nikon is). Ook als je veel met lenzen schiet van 200mm of meer kan een extra flitser handig zijn omdat het onderwerp dan meestal te ver staat voor een flitser die op de body zit.

De keuze tussen Nikon en Sony... daar kan ik je niet mee helpen. Ik heb toen mijn keuze laten afhangen van het lenzenaanbod en Canon had naar mijn mening de beste selectie (niet perse de beste lenzen, maar het meest uitgewogen aanbod). Volgens die analogie zou je voor Nikon moeten gaan, Sony lenzen zijn mega duur en dan is het enige alternatief Sigma/Tamron enzo.

@de rest: bedankt voor de complimenten :)

Timmos

Bericht door Timmos » zo feb 22, 2009 6:22 pm

zonoskar thanks ;) ga morgen toch terug dat die het niet doen en zal gelijk vragen of ze deze kunnen bestellen :D. anders via internet

trek

Bericht door trek » ma feb 23, 2009 11:17 am

Mensen de fotografen. Hellup!

Ik zoek een dslr. Zal meeste gebruikt worden voor sportfoto's, fietsen. Ik heb op school aantal keer met een 350D gewerkt.
Heb wel op Inet gekeken maar ik word er niet heel veel wijzer van. Max te besteden, 500 euro.

Kunnen jullie de keuzes wat kleiner maken?

Roel@dTb
Contacteer:

Bericht door Roel@dTb » ma feb 23, 2009 11:55 am

Voor die 500 euro zou ik wel voor een Nikon of een Canon gaan, veel keuze in lenzen.
Als je sportfoto's gaat maken zou ik toch in de S of in de M stand gaan werken om wazige foto's te voorkomen. Het wil dus niet zeggen dat als je een dslr koopt, je foto's ook meteen niet meer wazig worden, dat ligt aan jezelf.
Je kunt eens op www.kieskeurig kijken en dan 0-500 euro kiezen. Dan blijven er een paar camera's over..
Ik zou voor dat geld een Nikon D40 of D60 pakken :oops:

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » ma feb 23, 2009 1:00 pm

trek schreef:Mensen de fotografen. Hellup!

Ik zoek een dslr. Zal meeste gebruikt worden voor sportfoto's, fietsen. Ik heb op school aantal keer met een 350D gewerkt.
Heb wel op Inet gekeken maar ik word er niet heel veel wijzer van. Max te besteden, 500 euro.

Ik zou even 39 euro doorsparen, dan heb je een dijk van een camera met een redelijke lens met Image Stabilization; canon 450D

dussssssss©
DE site

Roel@dTb
Contacteer:

Bericht door Roel@dTb » ma feb 23, 2009 1:40 pm

BOSS schreef:

Ik zou even 39 euro doorsparen, dan heb je een dijk van een camera met een redelijke lens met Image Stabilization; canon 450D

dussssssss©
Als Nederlander hea: http://www.redcoon.nl/index.php/cmd/sho ... #detailtop

Maar een geheugenkaart, tasje etc is ook wel handig hea.
Marktplaats ofzo in de gaten houden :arms:

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » di feb 24, 2009 8:05 am

Roel@dTb schreef:
BOSS schreef:

dussssssss©
Als Nederlander hea: http://www.redcoon.nl/index.php/cmd/sho ... #detailtop

Maar een geheugenkaart, tasje etc is ook wel handig hea.
Marktplaats ofzo in de gaten houden :arms:

Je koopt je brood toch ook niet bij de fietsenwinkel :?

dusssssssss©
DE site

Plaats reactie