FIXXXED AMSTERDAM

Fietsen met een vast verzet. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
RS

Bericht door RS » ma mar 16, 2009 6:47 pm

Volgende keer weer van de partij, wel weer zin in een avond stads ritje incl. een parking... Lente in de lucht.
Nu nog ff al mijn verhuis dingen fixen voor de komende weken, dus weekends wat minder tijd.

Trouwens, in poging mijn verzet ietwat lichter te krijgen, 53-19 naar 42-16, krijg ik mijn lockring onmogelijk los.(eerst het probleem dat tijdens skids ie steeds weer los schoot) Iemand tips? Had donderdag alle tools gehaald om frame te strippen, voor de spuiterij. Maar loop maar tegen allerlij wat ik niet los krijg (headset en bb). Dus gefrustreerd weer opgepoetst en in elkaar gezet, hou hem dus zo.

Pepe

Bericht door Pepe » ma mar 16, 2009 6:59 pm

Fresh Jehl schreef:Wellicht een Amsterdam Fixxxed shirtje voor van de zomer? We hebben hier zowiezo twee grafisch ontwerpers zitten.
Ja, dat zou wel vet zijn! En volgens mij had Daan het ook erover om stickers te maken! Ben benieuwd of ie nog daar mee door was gegaan.. ;)
Amsterdam fixxxed!!!

Fresh Jehl

Bericht door Fresh Jehl » ma mar 16, 2009 7:23 pm

Want met alle respect, wat Rotterdam, Arnhem en Eindhoven kan kunnen wij ook.
Gekken die van fietsen houden bij elkaar brengen.

Ga wel wat schetsjes maken, een classic look, een dirty look en nog nader te bepalen look.

sunaj-janus
Contacteer:

Bericht door sunaj-janus » ma mar 16, 2009 7:29 pm

RS schreef:Trouwens, in poging mijn verzet ietwat lichter te krijgen, 53-19 naar 42-16, krijg ik mijn lockring onmogelijk los.(eerst het probleem dat tijdens skids ie steeds weer los schoot) Iemand tips? Had donderdag alle tools gehaald om frame te strippen, voor de spuiterij. Maar loop maar tegen allerlij wat ik niet los krijg (headset en bb). Dus gefrustreerd weer opgepoetst en in elkaar gezet, hou hem dus zo.
Lockring met multihook of passende sleutel? Mogelijk de tool in langere buis stoppen zodat je meer hefboom effect hebt, of hammertje tik :crazy:

Heb ik met mijn nieuwe frame ook, bb heb ik de tool niet voor een headset krijg ik er niet subtiel met weinig kracht uit getikt dus even langs de fm. RS wanneer verhuis je? Voor dat poedercoaten dan weet ik hoe snel ik dat moet regelen.

Pepe

Bericht door Pepe » ma mar 16, 2009 7:44 pm

RS schreef:Volgende keer weer van de partij, wel weer zin in een avond stads ritje incl. een parking... Lente in de lucht.
Nu nog ff al mijn verhuis dingen fixen voor de komende weken, dus weekends wat minder tijd.
Jaaah ikke ook!! Zullen we donderdag (of misschien vrijdag) misschien weer even meeten met z'n allen voor een stad ritje, met als afsluiter de parkeergarage?! Let me know!

En @ Fresh J: Precies! Kunnen wij ook! Ben benieuwd man! Als je het af hebt, post maar even dan :angelnot:
Amsterdam fixxxed!!!

Fresh Jehl

Bericht door Fresh Jehl » ma mar 16, 2009 7:55 pm

Donderdag zou zomaar kunnen. Heb nog een hoop tricks te leren.

Zocht even op internet naar originele keirin frames, maar zie nu al dat die niet te betalen zijn.
Dan toch maar voor de klassieke europese baanframes, want zelf bouwen is toch leuker gezien het enthousiasme dat ik hier lees. Ken gelukkig iemand met een spuiterij, dus kan eens een balletje opgooien voor de te spuiten frames.

@pepe: Een blog, een clubhuis (convesceren van een garage) behoort ook nog tot de mogelijkheden :)

Pepe

Bericht door Pepe » ma mar 16, 2009 8:02 pm

Yeah! Donderdag! Nog iemand anders up for it??
En ja, keirin is natuurlijk niet te betalen... Zijn ook te 'speciaal' vind ik, om tricks op te doen enzo... Doe ik dat liever met een ander (goedkoper) frame!
Tja, blog zou ook nog kunnen! Maar ik ben zekerrrrr voor een garage convesceren!! :arms:
Amsterdam fixxxed!!!

RS

Bericht door RS » ma mar 16, 2009 8:08 pm

Fresh Jehl schreef:Ken gelukkig iemand met een spuiterij, dus kan eens een balletje opgooien voor de te spuiten frames.
dat zou een interssant balletje zijn!

Donderdag is goed voor mij, dus bij dezen... Ff zo'n multi lock halen wat hammertje tik werkt niet!

Pepe

Bericht door Pepe » ma mar 16, 2009 8:15 pm

DONDERDAG 19HR BIJ DE PONTJES! RITJE DOOR DE STAD EN DAN DE GARAGE IN!
Amsterdam fixxxed!!!

sunaj-janus
Contacteer:

Bericht door sunaj-janus » ma mar 16, 2009 8:16 pm

Misschien word het wat meer voor in de sleutel hoek, maar: kransje proberen vaster te draaien (krijgt lockring mogelijk meer ruimte) en wd40 er tegenaan en nachtje laten staan.

sunaj-janus
Contacteer:

Bericht door sunaj-janus » ma mar 16, 2009 8:17 pm

Kan niks beloven, maar ga donderdag proberen.

RS

Bericht door RS » ma mar 16, 2009 8:24 pm

Janus, ik verhuis in het pasweekend, dus we zouden het daarvoor kunnen proberen, kort dag though. Mischien dat dat balletje van Jehl dan beter uitkomst bied.
Ja krnasje vastdraaine, even voor de zekerheid, zowel lockring als kransje draain vast met de klok mee toch?

sunaj-janus
Contacteer:

Bericht door sunaj-janus » ma mar 16, 2009 8:29 pm

Nou nee, krans en lockring draaien allebei een andere kant op vast zodat ze elkaar tegenwerken en 'locken'. Krans draait vast dezelfde richting als je trappers draaien (vooruit) en lockring andersom.

RS

Bericht door RS » ma mar 16, 2009 8:39 pm

Ik moet minder zuipen, thanks!

straightedgepat

Bericht door straightedgepat » ma mar 16, 2009 8:47 pm

over de lockringen je hebt toch 2 soorten 1- meedraaiend met schroefdraad ala krans en 1 tegendraaiend op tegendraad kleiner schroefdraad... wat is nu aan te bevelen met veel skid gebruik? klein en 'borgend'?

RS

Bericht door RS » ma mar 16, 2009 8:55 pm

lockring eraf, nu die kut krans die niet wilt. Kut fiets. Gevolg van dat ik alles vastgetimmerd heb nadat ik steeds een slippende ketting kreeg.

sunaj-janus
Contacteer:

Bericht door sunaj-janus » ma mar 16, 2009 9:02 pm

Kettingzweep? Fiets opbouwen en los skidden?

RS

Bericht door RS » ma mar 16, 2009 9:04 pm

Fiets opbouwen en los skidden?
Goed plan, sounds like fun, be right back.

Pepe

Bericht door Pepe » ma mar 16, 2009 9:16 pm

hahaha, ben benieuwd hoe deze oplossing werkt! wachten met smart op de volgende post!
Amsterdam fixxxed!!!

Pepe

Bericht door Pepe » ma mar 16, 2009 9:31 pm

And Fresh J, is dat nou jouw fiets op de foto? die ene met die chromen fork en rood/zwart chroom frame?!
Amsterdam fixxxed!!!

Fresh Jehl

Bericht door Fresh Jehl » ma mar 16, 2009 9:32 pm

Als je die lelijke gast met die baard en die supreme cap bedoeld, ja!

RS

Bericht door RS » ma mar 16, 2009 9:47 pm

Nou heb de hele buurt nonstop rond geskid, die lockring is overbodig, shit is on lock! Meteen tot semi gedwongen conclusie gekomen dat dat verzet ideaal is, hahaha. Skid als een malle en mooie top snelheid. Houden zo, ben er donderdag bij dus!

Pepe

Bericht door Pepe » ma mar 16, 2009 9:50 pm

@ RS: Hahaha vet man! Had het wel willen zien! Iemand die de hele buurt door skid! Cool dat je er ook bij bent! Hoorde net van Pierski dat ie misschien later op de avond kwam, en nu even ook nog Danne afwachten en sXePat, en de rest!

En @ Fresh J: Haha, oke! Echt mooie fiets man! Wat zijn de specs??
Amsterdam fixxxed!!!

Fresh Jehl

Bericht door Fresh Jehl » ma mar 16, 2009 10:26 pm

@pepe: Vraag het janus, die kent mijn specs beter dan ik, ben me druk aan het inlezen :)

Van Herwerden frame, surly crank achter, sugino voor, campognolo velgen, shimano trappers,, campagnolo zadelpen, san marco zadel, pinelli stuurpen, stuur onbekend
Laatst gewijzigd door Fresh Jehl op ma mar 16, 2009 10:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Pepe

Bericht door Pepe » ma mar 16, 2009 10:28 pm

Hahaha, oke! Bij deze dan, Janus??
Amsterdam fixxxed!!!

Plaats reactie