...Het frame is zeker gebouwd in Belgïe en waarschijnlijk in Nederland gespoten.
Ik heb vóór de definitieve bestelling veel met ze gebeld, maar heb het frame ongezien (zelfs geen tekening van de bouwer) en dus een béétje op de gok gekocht. Maar gelukkig is het goed gekomen.
Qua buizenset kon ik kiezen uit rond triple butted staal met onbekende diameters en afkomst, of hydroformed staal (dat verraste me). Alu weet ik niet.
Elan is de importeur van Rohloff, daarom zijn sliders (mijn voorkeur) en bijpassende kabelnokken mogelijk. Ik denk dat ze veel Rohloff-specific wereldfietsframes verkopen, maar hun site vertelt idd niks. EBB optie weet ik niet eigenlijk.
Bij full custom denk ik ook aan sjieke zaken als BB30, tapered headtubes, postmount discmounts, individuele buisprofielen en vette paintjobs. Ik weet niet wat er verder mogelijk zou zijn geweest.
Één ding was in ieder geval wel mooi geweest: een S-bend liggende achtervork, voor een kleinere Q-waarde. Dat heb ik niet gespecificeerd, wellicht had het ook gekund? De bouwer heeft in ieder geval al wel flink moeten buigen om de gewenste tire clearance te krijgen, zo werd mij verteld