Bergrace Wageningen Napraat & FoTopic

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

willem12

Bericht door willem12 » ma mar 30, 2009 8:42 pm

BLRacing schreef:
steelhead schreef:
willem12 schreef: schreef:
Casper neemt de bocht correct

Leg dit eens uit Cas....

JJ
Er reed daar net een trage Dodo op een Litespeed met SRM voor me de boel op te houden. Toen ik daar langs was kon ik eindelijk gas geven. Ik heb er na de race nog even met hem over gepraat. Volgende keer laat hij me er netjes langs!
Waar ........BLRACING windt zich op... rijders ;)
@BLRacing.....oppassen, Casper denkt sneller dan jij kan tiepuh....wie zou die Dodo met Litespeed met SRM nou zijn.....
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

Pottser

Bericht door Pottser » ma mar 30, 2009 8:46 pm

Ik heb me gisteren weer prima vermaakt. Het leukste van de 150 minuten vond ik dat ik na 3 rondjes tussen nieuwe geared vrienden reed. Voldoende tijd om af en toe wat te praten als je twee en een half uur achter elkaar rijdt. Op de klimmetjes ik erlangs en op de andere stukken liepen zij weer in. Enerzijds omdat ik niet mee kon trappen. Anderzijds omdat mijn techniek omhoog duidelijk beter is dan omlaag. Na de finish heb ik dan ook vriendelijk afscheid genomen van mijn nieuwe vrienden.

Het advies van Willem en Nard heb ik goed opgevolgd. Het verzet van Sart Tilman had ik laten staan. Liever iets te licht dan te zwaar was het advies. Vlak voor de start bleek plotseling dat Willem zijn eigen advies niet had opgevolgd. Na het eerste rondje bleek inderdaad dat het advies niet juist was. Ook meer dan genoeg gedronken. Volgende keer rijd ik weer gewoon op gevoel.

Ik startte als Bram. Bram heeft dit keer wel onder zijn kunnen gepresteerd, maar hij heeft een uitslag staan. Bovendien kon hij nu foto's van zichzelf nemen. Zijn leuk geworden. Bram stuur je mij nog je bankrekeningnr.

De sfeer was zoals altijd weer bijzonder. Ik heb eigenlijk niks met rondjes rijden over een parcours, maar de Bergrace is een absolute uitzondering. Ik heb al weer zin in de volgende. Welke afstand rijden we volgende keer. Ik stem voor 150 minuten.

MavErik
Contacteer:

Bericht door MavErik » ma mar 30, 2009 9:14 pm

Ik heb ook nog wat foto's: http://www.eriknienhuis.nl/fotos/20090329_150.html

Zo zie je er dus uit na 150min singlespeeden :)
Afbeelding
Afbeelding

Sprint met jezelf ;)
Afbeelding

En wat foto's van de 75min:
http://www.eriknienhuis.nl/fotos/20090329_75.html
Afbeelding

dader

Bericht door dader » ma mar 30, 2009 9:23 pm

Mooie foto's Thanks MavErik!

Hier is goed te zien waarom Jelle zo hard reed, krentebol doping!

Afbeelding

Nard
Contacteer:

Bericht door Nard » ma mar 30, 2009 9:25 pm

Pottser schreef:Ik heb me gisteren weer prima vermaakt. Het leukste van de 150 minuten vond ik dat ik na 3 rondjes tussen nieuwe geared vrienden reed. Voldoende tijd om af en toe wat te praten als je twee en een half uur achter elkaar rijdt. Op de klimmetjes ik erlangs en op de andere stukken liepen zij weer in. Enerzijds omdat ik niet mee kon trappen. Anderzijds omdat mijn techniek omhoog duidelijk beter is dan omlaag. Na de finish heb ik dan ook vriendelijk afscheid genomen van mijn nieuwe vrienden.

Het advies van Willem en Nard heb ik goed opgevolgd. Het verzet van Sart Tilman had ik laten staan. Liever iets te licht dan te zwaar was het advies. Vlak voor de start bleek plotseling dat Willem zijn eigen advies niet had opgevolgd. Na het eerste rondje bleek inderdaad dat het advies niet juist was. Ook meer dan genoeg gedronken. Volgende keer rijd ik weer gewoon op gevoel.

Ik startte als Bram. Bram heeft dit keer wel onder zijn kunnen gepresteerd, maar hij heeft een uitslag staan. Bovendien kon hij nu foto's van zichzelf nemen. Zijn leuk geworden. Bram stuur je mij nog je bankrekeningnr.

De sfeer was zoals altijd weer bijzonder. Ik heb eigenlijk niks met rondjes rijden over een parcours, maar de Bergrace is een absolute uitzondering. Ik heb al weer zin in de volgende. Welke afstand rijden we volgende keer. Ik stem voor 150 minuten.
En ik had nog zo gezegd: "Plus drinken naar behoefte (afhankelijk van zweetgedrag (JJ...) en temperatuur..)." Maar nee, als ergens drinken staat, dan gáán we ervoor. En dan maar zeiken dus ja, logisch. :bigwink:

Van dat verzet, dat zeg ik altijd eigenlijk: lichter! Volgende keer wacht ik wellicht tot ik weet hoe het parcours eruit ziet voordat ik dat ergens opschrijf :oops: . Aan de andere kant, zo was het ook wel grappig, al die spinnende singlespeeders.

Helaas heb ik een gedeelte van de gezelligheid moeten missen, maar er was gelukkig na de 75 minuten nog wel uitgebreid de tijd om mij 'en groupe' op mijn slechte adviezen te wijzen en af te kijken waaruit mijn post-race-engineered-nutrition bestond. Tot de volgende!

Nard
Contacteer:

Bericht door Nard » ma mar 30, 2009 9:29 pm

Afbeelding
Afbeelding

Tsjeee, nieuwe trend gemist? 'rijden met overstrekte armen'...

Moe, jongens? :angelnot:

willem12

Bericht door willem12 » ma mar 30, 2009 9:42 pm

Heeeeeeel veeeeel foto's hier: http://www.svanessen.nl/ATB_2009%20OVERZICHT.htm
Ik sta er 4 keer bij. 8)

Nard
Contacteer:

Bericht door Nard » ma mar 30, 2009 9:50 pm

@MavErik: Gebruik foto van jou nu als achtergrond! Ik langsrijdend in de blub. Mooie pic.

Thanks!

Mr.Singletrack

Bericht door Mr.Singletrack » di mar 31, 2009 1:55 pm

Nard schreef: Tsjeee, nieuwe trend gemist? 'rijden met overstrekte armen'...
Moe, jongens? :angelnot:
Wat nu trend?? Ik was al blij dat ik de laatste ronden nog op mijn fiets kon
blijven zitten.
Heb nog nooit zoveel afgezien gehad tijdens een wedstrijd. Voor trappen had
ik geen energie meer en als ik mijn benen stil hield kreeg ik kramp....
Heb ook nog nooit een plaspauze moeten inlassen tijdens een wedstrijd
(hoewel kramp weer vochtgebrek aangeeft????) Wat duurden die 150 minuten
toch lang. Gelukkig is het achter de rug en kunnen we weer lekker korter en
harder gaan knallen.

@ Eric: Weer fraaie plaatjes. Zag je nog vanuit mijn modderige ooghoeken
maar reactievermogen was inmiddels te traag om te reageren

mateis

Bericht door mateis » di mar 31, 2009 3:38 pm

Had ik al gezegd dat ik stuk zat de laatste twee rondjes? :D
Da's geen beste foto zeg... Kan die verwijderd worden? :oops:

van den Mountainh

Bericht door van den Mountainh » di mar 31, 2009 3:49 pm

Hier nog een paar foto's, waar het podium nog voor het grijpen was :lol: :lol: Afbeelding
Afbeelding
Gehijg van mr singeltrack, nadat deze even rustig heeft staan pissen :lol:
Afbeelding
leuk groepje in gevecht :D
Afbeelding
Afbeelding

keywee

Bericht door keywee » di mar 31, 2009 8:28 pm

Ja, ik heb het ook erg naar mijn zin gehad. Af en toe aan de kant geblazen door de snellere jongens maar geen aanrijdingen gehad. Hoe veel KM hebben we nou met die 9 rondes afgelegd? Dit is de langste SS race die ik mee heb gemaakt. Volgende keer 75mn of een paar tandjes lichter. 32x18 is toch te groot voor die afstand.

Laat maar weten als jullie nog van plan zijn om te gaan touren. Daar heb ik wel trek in. SS of 29er dagje?

grt

David

willem12

Bericht door willem12 » di mar 31, 2009 8:29 pm

Zooooooo,
Net terug van de eerste avondtraining met de reesert. Auuw. (2x)
Duidelijk de 150min nog niet helemaal verwerkt... :(

Is er al wat nieuws van de DP-pro rijders ????

dader

Bericht door dader » di mar 31, 2009 8:31 pm

willem12 schreef:Zooooooo,
Net terug van de eerste avondtraining met de reesert. Auuw. (2x)
Duidelijk de 150min nog niet helemaal verwerkt... :(

Is er al wat nieuws van de DP-pro rijders ????
Haha ik heb ook net op reetfiets gezeten en dat ging niet heel erg lekker!

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » di mar 31, 2009 8:46 pm

keywee schreef:
Laat maar weten als jullie nog van plan zijn om te gaan touren. Daar heb ik wel trek in. SS of 29er dagje?

grt

David
Bij de buren! ;)
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

JeroenK

Bericht door JeroenK » wo apr 01, 2009 10:21 am

dader schreef: Ik zag bij de finish van de 75min Kiona in tranen (dacht ik) ik zie dat ze ook "maar" 4 rondjes heeft gereden what happend??
We zijn de dag ervoor verhuisd, dus van de benen mochten we beide niets verwachten. Dat bleek waarheid: We waren allebei behoorlijk vermoeid en dan ga je niet zo hard.

Die tranen zullen waarschijnlijk wat te maken hebben gehad met het feit dat een 'mede'-wedstrijdrijdster bij de start op haar fiets in reed, een bekraste Magura vork achterlatend. Da's vervelend bij je kersverse teamfiets. Ik zet de eerste flinke kras het liefst zelf...

Nog vervelender was de reactie van deze dame: Te beroerd om even sorry te zeggen... "Moet je maar geen wedstrijden gaan rijden". Ik dacht dat die mentaliteit voornamelijk in het wegwielrennen te vinden was.

Volgens mij gaan rekening houden met elkaar en elkaars spullen niet in de vernieling rijden prima samen met wedstrijden rijden. Op het scherpst van de snede strijden, moet kunnen, maar er zijn grenzen. Wat een muts...

Ze moet er natuurlijk zelf over vertellen (als ze wil), maar ik ben er ook pissig over!

Gary'sGirl
Contacteer:

Bericht door Gary'sGirl » wo apr 01, 2009 11:43 am

dader schreef: Ik zag bij de finish van de 75min Kiona in tranen (dacht ik) ik zie dat ze ook "maar" 4 rondjes heeft gereden what happend??
Die 4 rondjes kwamen idd doordat ik net gedubbeld was door de kop van de heren 75. Ik werd een rondje eerder geklasseerd, wat ik allang prima vond! ;)

De wedstrijd was dan ook niet de oorzaak, zoals JeroenK al zei...

JeroenK schreef:Die tranen *blabla*...

Nog vervelender was de reactie van deze dame: Te beroerd om even sorry te zeggen... "Moet je maar geen wedstrijden gaan rijden". Ik dacht dat die mentaliteit voornamelijk in het wegwielrennen te vinden was.

... *blabla* Ze moet er natuurlijk zelf over vertellen (als ze wil), maar ik ben er ook pissig over!
Eigenlijk was de letterlijke reactie nog ietsje lomper, namelijk: "Als je daar niet tegen kunt, dan moet je maar toertochten gaan rijden!"
En zo nog een paar van die opmerkingen.. En niet alleen van haar...

Verder ga ik er niet over uitwijden, want dit is nog steeds een openbaar forum. Maar dat en de vermoeidheid van het verhuizen/klussen maakte dat het me allemaal ff teveel werd. :oops:

Plaats reactie