bottombracket / ketting / achternaaf trouble...

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
straightedgepat
Berichten:82
Lid geworden op:za sep 06, 2008 10:06 pm
bottombracket / ketting / achternaaf trouble...

Bericht door straightedgepat » za apr 04, 2009 4:08 pm

help!

miche bottombracket 110 breed in combi met een miche primato, deze krijg ik niet in lijn met mijn achtertandwiel...bottombracket daar kan je nog iets mee schuiven... ik heb het vermoeden dat de oorzaak de vage flipflop naaf van mijn Fuji Track is dat deze smaller is... wie heeft tips of weet raad?

pic 1 - met wat schuiven van de BB nog zeker 4mm te kort :(

Afbeelding

pic 2 - breedte van Fuji is wel 120mm, afstand tussen tandwiel/lockring en pad is vrij groot?

Afbeelding

Gebruikersavatar
sunaj-janus
Berichten:200
Lid geworden op:do sep 04, 2008 2:13 pm
Locatie:Amsterdam
Contacteer:

Bericht door sunaj-janus » zo apr 05, 2009 10:23 am

4mm is met spacers op te lossen. Dus met ringetjes het hele wiel wat meer naar 1 kant zetten.

sedatif
Berichten:375
Lid geworden op:do jun 21, 2007 5:38 pm
Locatie:Utrecht

Bericht door sedatif » zo apr 05, 2009 10:47 am

of (afhankelijk van je crank) je blad aan de binnenkant van de spider zetten.

dré
Berichten:1271
Lid geworden op:zo dec 04, 2005 9:09 pm

Bericht door dré » zo apr 05, 2009 2:00 pm

miche heeft ook een trapas van 107 mm en dat scheelt weer een beetje. Campa heeft nog trapassen van 102mm en dat scheelt nog een beetje.

Zelf heb ik met een 107 primato as en een campa crank een kettinglijn van 43 mm kunnen halen (buitenblad positie) omdat je met die trapas inderdaad een flink stuk kan schuiven. Wat is de kettinglijn van die Fuji naven trouwens?

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

straightedgepat
Berichten:82
Lid geworden op:za sep 06, 2008 10:06 pm

Bericht door straightedgepat » zo apr 05, 2009 3:46 pm

denk dat ik een 107 bb heb... met opmeten was hij korter dan 110... vaag... als ik foto's van achterwielnaven op het web bekijk is de afstand tussen lager en pad (zo noem ik het maar even) toch korter... fuji heeft ook een raar voortandblad wat zo in vorm is geperst dat alles precies past... 102 bb gaat ook niet werken want dan gaat mijn blad het frame raken... 4mm met spacers ga ik niet aan beginnen dat gaat ook niet werken aangezien de ruimte krap is bij het 'band' gedeelte velt uit center spaken zou dan een optie zijn... eerst maar eens andere wielen scoren en dan verder kijken :)

dré
Berichten:1271
Lid geworden op:zo dec 04, 2005 9:09 pm

Bericht door dré » zo apr 05, 2009 6:20 pm

das balen met zo'n naaf. Maar wat is nu de kettinglijn die nodig hebt? Wat is de maat van binnenkant dropout tot hart kransje? 60- die maat =kettinglijn (bij 120 mm inbouwbreedte).42 a 43 is gangbaar voor een baannaaf.

straightedgepat
Berichten:82
Lid geworden op:za sep 06, 2008 10:06 pm

Bericht door straightedgepat » ma apr 06, 2009 9:18 am

ik ga even meten!

straightedgepat
Berichten:82
Lid geworden op:za sep 06, 2008 10:06 pm

Bericht door straightedgepat » ma apr 06, 2009 7:45 pm

ik heb anders gemeten hart naaf - midden krans is 37-38

andere wielen scoren staat zowiso in de planning :)

dank voor jullie reacties!

dré
Berichten:1271
Lid geworden op:zo dec 04, 2005 9:09 pm

Bericht door dré » ma apr 06, 2009 7:53 pm

straightedgepat schreef:ik heb anders gemeten hart naaf - midden krans is 37-38

andere wielen scoren staat zowiso in de planning :)

dank voor jullie reacties!
onmogelijke kettinglijn :cry:

Plaats reactie