Waar moet ik beginnen ?

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

SimonTEmplar
Waar moet ik beginnen ?

Bericht door SimonTEmplar » zo apr 19, 2009 8:09 pm

Hoi iedereen. Ik vroeg mij af wat ik moet doen om te beginnen met freeride/downhill Welke fiets zou ik best kopen dan kan ik al beginnen sparen. ik heb wat rondgelezen en 2 namen kwamen vaak voor Specialized big hit en Kona stinky.

Ik denk dat ik best een 2dehands fiets koop als ik wat geld heb. Ondertussen waar zou ik op kunnen oefenen met m'n goedkope sjiekenpot fiets ? :D

Dav3
Contacteer:

Bericht door Dav3 » zo apr 19, 2009 9:31 pm

bwa ... al wa beginnen me drops en jumpkes ofzoiets
Car-O-Meter : Low --|-------------- High

nut-case

Bericht door nut-case » zo apr 19, 2009 11:00 pm

een hard tail sowieso, je techniek wordt er beter van en met kleine drops en jumpt heb je die achtervering toch niet nodig..
scheelt ook een hoop in geld
ge ken de groeten uit brabant krijgen
zomer 2011....

\_/ team roekeloos \_/

SimonTEmplar

Bericht door SimonTEmplar » ma apr 20, 2009 12:10 am

nut-case schreef:een hard tail sowieso, je techniek wordt er beter van en met kleine drops en jumpt heb je die achtervering toch niet nodig..
scheelt ook een hoop in geld
Ja mischien heb je wel gelijk. Ik ben de hele tijd naar fully's aan het kijken maar eigenlijk Heb ik dat denk ik toch niet echt nodig en zeker niet nu in het begin.

Wat voor een hardtail raden jullie mij aan ? En het mag zo goedkoop mogelijk zijn want ik heb niet veel geld :) Ik had deze gezien vond em wel cool een Banshee morphine

http://www.bansheebikes.com/bikes/morphine.html er staat $691 USD is dat voor het frame alleen ?

Jean-Pierre

Bericht door Jean-Pierre » ma apr 20, 2009 6:59 am

Kona 5-O
HT Freeride bak

den_Willy

Bericht door den_Willy » ma apr 20, 2009 11:21 am

Ja dat is voor het frame alleen denk ik.
Ik heb er zo eentje thuis staan. Zeer leuke fiets en als je in de freeride zone wilt beginnen dan is de morphine volgens mijn beperkte kennis wel een aanrader. Ik ben er trouwens ook mee begonnen, was mijn eerste fiets, weliswaar de vorige versie die ik nog wel iets sjieker vind :p.
Volgens mij is dat echt perfect om mee te beginnen. Je kan met zo'n fiets echt alles doen op filthy en andere plekken dus...

SimonTEmplar

Bericht door SimonTEmplar » ma apr 20, 2009 11:39 am

Ik heb net gezien dat het 690 USD voor het frame alleen :s op dit moment heb ik ongeveer 500 a 600 euro die ik kan uitgeven. zou ik daar iets voor kunnen vinden ?

Dit ? http://www.jamisbikes.com/usa/thebikes/ ... modo1.html

fucalot

Bericht door fucalot » ma apr 20, 2009 11:57 am

Als dat je budget is zou ik zeker niet in de US kijken. Voor een fiets ben je al bijna 500 euro kwijt aan verzendkosten en importtaxen.
Kijk gewoon bij de te koop sectie en vroeg of laat komt er wel een pareltje voorbij. Voor 1000 euro heb je al een hele dikke fiets hier op DP.

nut-case

Bericht door nut-case » ma apr 20, 2009 11:59 am

voordat ik een fiets ging kopen zat ik ook met dat probleem..

ik weet nog dat kona TOEN redelijk fietsen had met ene degelijk frame voor die prijs
maar verder zou ik het neiot weten om eerlijk te zijn..
zomer 2011....

\_/ team roekeloos \_/

pablow

Bericht door pablow » ma apr 20, 2009 2:39 pm

http://link.marktplaats.nl/231930037 deze? geschikt fietsje denk ik alleen misschien een beetje te veel boven je budget.
you can only be free when you have nothing to lose

New bike: UMF Hardy 2 2006

RX-S

Bericht door RX-S » ma apr 20, 2009 3:28 pm

Ik ben me sinds een maand ook aan het orienteren op dat soort fietsen en hetzelfde budget. De fietsen die ik ben tegengekomen die wellicht een optie zijn:

NS Core II of III (nog aan de dure kant)
Kona Shred
Specialized P1

Maar aangezien ik ook nog geen fiets heb kan ik alleen oordelen over de reviews die ik zie.

mtbr.com heeft ook veel reviews. Veel zooi ook maar ook de moeite waard om even te kijken. Zal dit topic in ieder geval nieuwsgierig volgen ;)
Laatst gewijzigd door RX-S op ma apr 20, 2009 3:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Dav3
Contacteer:

Bericht door Dav3 » ma apr 20, 2009 3:30 pm

Maar voor DH is een HT wel minder geschikt weliswaar...

khardak

Bericht door khardak » ma apr 20, 2009 6:48 pm

DH op een HT is prima te doen... laat ze allemaal maar lullen hoor :P in het begin knijp je toch je remmen vol in als je van de downhill afgaat 8)

+ op een HT kan je SINGLE SPEED!!!!! :o

succes ermee :arms:
FSD-Bikers | my pinkbike album

custom painted cube flying circus(wit)

SimonTEmplar

Bericht door SimonTEmplar » ma apr 20, 2009 6:50 pm

Ik wel al een aantal filmpjes gezien waar gasten op hartails met zo een grote voorvork gekke dingen doen op fr/dh trails Maar echt downhillen op stenen zonder een echt pad zit er niet zo in denk ik maar daar ben ik ook niet goed genoeg voor.

Ik zie zo een kona shred wel zitten of een specialized p1 .de prijs valt ook goed mee

Deze vind ik cool Kona Schred 2-4Afbeelding Zou ik daar ook zo een grote voorvork op kunnen zetten als ik mischien wat verder sta ?

Zoals deze banshee heeft Afbeelding

Ik was vandaag naar locale fietswinkel geweest en zag wat fietsen die er uit zagen als die specialized maar dan van Scott. De laagste prijs was ongeveer 400 euro .

Ik vroeg wat zo een fiets aankon en ik zei dat ik een beginner was en mee wou downhillen/freeriden en wat jumpjes doen en hij was van ja maar je moet niet naar ons komen als je het breekt en dit en dat... Echt hulpzaam waren ze niet. Ik vroeg ja wat kan ik dan wel met zo een fiets en hij zei in bos wat rijden mischien over kleine bultjes springen hier en daar. :D ja dat kan ik ook met m'n boma haar fiets

Weet iemand goeie fietswinkels in de buurt van Limburg ( belgie ) waar je die kona en specialized fietsjes... etc vind ?

Deze dude springt zelfs van een dak af met zo een p1 :o Crazy gewoon http://www.youtube.com/watch?v=gG019fBD ... r_embedded
Laatst gewijzigd door SimonTEmplar op ma apr 20, 2009 6:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Dav3
Contacteer:

Bericht door Dav3 » ma apr 20, 2009 6:57 pm

khardak schreef:DH op een HT is prima te doen... laat ze allemaal maar lullen hoor :P in het begin knijp je toch je remmen vol in als je van de downhill afgaat 8)

Jups in het begin wel maar na een paar keer laat je alles los !
enja SS rulezz

khardak

Bericht door khardak » ma apr 20, 2009 6:59 pm

de DH in winterberg kan ej in ieder geval prima op je HT afrossen :P
FSD-Bikers | my pinkbike album

custom painted cube flying circus(wit)

Insane inda Brain

Bericht door Insane inda Brain » ma apr 20, 2009 10:11 pm

Het is wel zo dat een fullly meer vergeeft waardoor je je meer "foutjes" kan veroorloven zonder meteen dik te crashen. Ik zweer bij een fully maar ben dan ook wel vaak erg onbehouden en lomp qua rijden en heb geen profie-skills. Wat ik wel heb is; ERG VEEL LOL !
Verstand op nul ......en GAAN !!!!!!

Aginato

Bericht door Aginato » di apr 21, 2009 8:42 am

Gezien zijn budget denk ik dat de topicstarter echt wel op zoek is naar een Hardtail.
Daarenboven is het inderdaad niet slecht voor je techniek om op een HT te beginnen rijden, ipv op een fully.

Zoals je al hebt aangehaaald denk ik dat de "Kona 5-0" een van de beste keuzes is, maar kijk ook eens naar de "Sunn Foresjump (Evo)" . Dit zijn echt "instap" Freeride hardtails en deze zitten eigenlijk al boven je budget, dus een uitstapje in de koopjes hoek kan een oplossing bieden.

Bij chainreaction staat er bijvoorbeeld dit en dat lijkt me perfect wat jij zoekt:
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=22282

r083rt
Contacteer:

Bericht door r083rt » di apr 21, 2009 12:22 pm

Ik heb een Kona 5 - O deluxe, 2009 model. Rijd echt mega lekker en zeker chille fiets om te beginnen.

En downhillen op een HT vind ik niet zo'n heel slecht idee om te beginnen. Volgens mij leer je dan een betere techniek aan dan dat je vering alles opvangt...
Specialized Demo 8 2011

SimonTEmplar

Bericht door SimonTEmplar » di apr 21, 2009 1:42 pm

Ja nu nog een winkel vinden iemand een idee waar ik voor 500 a 600 euro iets kan vinden van kona/specialized of mischien nog wat anders ? liefst in de buurt van limburg (belgie)

Plip

Bericht door Plip » di apr 21, 2009 2:09 pm

Ik zou voor dat geld echt niets nieuws kopen, dat gaat t niet echt lang uithouden .
Beter koop je bijv hier op dp, een 2e hands ht. Open anders een gezocht topic.

BiKeRbOi
Contacteer:

Bericht door BiKeRbOi » di apr 21, 2009 4:52 pm

khardak schreef:DH op een HT is prima te doen... laat ze allemaal maar lullen hoor :P in het begin knijp je toch je remmen vol in als je van de downhill afgaat 8)

geloof me op een echte DH track baal je als je op een hardtail rijdt

plus op een fully kan je ook SS rijden, mbv chaintensioners

BiKeRbOi
Contacteer:

Bericht door BiKeRbOi » di apr 21, 2009 4:56 pm

check de Planet-X Bommer die hier op DP te koop staat voor maar 475 euro

of anders:
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=33043

of:
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=28368

SimonTEmplar

Bericht door SimonTEmplar » di apr 21, 2009 7:36 pm

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat er onder een echt downhill trail word beschreven ? ik dacht zo op filthy trails en winterberg wat te gaan freeride en geen te gekke toeren uit te halen in het begin :) Wat leren bochten pakken en kleine jumpjes

Ik denk mischien ook dat als ik een fully koop dat als ik wat kapot maak niet genoeg geld heb om hem te repareren.

stilletjes aan gaan m'n gedachten wel op zo een kona schred of en specialized p1 Ik denk dat die Five 0 iets te duur gaat zijn voor m'n budget. Dat zijn toch de 2 namen die ik het meeste hoor.

Weet iemand mischien dan een goeie/betrouwbare website waar ik zo iets kan bestellen ? In de buurt van de benelux liefst mischien kan ik hem dan zelf gaan afhalen ?

nut-case

Bericht door nut-case » di apr 21, 2009 8:08 pm

kona kan je volgens mij nog bij bike2build bestellen maar dat meo tj even checken.. ze hebben er nog maar bar weinig eigenlijk
zomer 2011....

\_/ team roekeloos \_/

Plaats reactie