Kunnen dus nog wat boetes gaan verwachten zondag en maandag en mijn paspoort is net verlopen.
FIXXXED AMSTERDAM
Moderators:JJ, Beheerders
-
Fresh Jehl
Ach nee, slechts 4 man/vrouw een boete opgelopen wegens rijden door rood licht. Dat was het. Niet spannender maken dan het is. Ook maar 3 crashes dus al met al een gezapig feestje.Fresh Jehl schreef:@Alper: Is echt iedereen op de bon geslingerd en wat was de aanklacht?
Kunnen dus nog wat boetes gaan verwachten zondag en maandag en mijn paspoort is net verlopen.
- sunaj-janus
- Contacteer:
@ Blix: Ik rijd nu met Formula DF naven, ze zijn minder snel dan de naven die in mijn charge dish setje zitten. Dit kan ook komen omdat mijn formula naven nogal wat regen en zand hebben gezien. Zat er over te denken om ze eens open te halen en te cleanen+smeren.
Owh en je weet dat ik ondanks dat ik het gevoel heb dat ze wat minder snel zijn, niet minder snelheid heb, ze rijden echt prima.
Owh en je weet dat ik ondanks dat ik het gevoel heb dat ze wat minder snel zijn, niet minder snelheid heb, ze rijden echt prima.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
De naven die in de Charge fietsen zitten zijn ook van Formula. Maar ook Formula heeft natuurlijk verschillende types en kwaliteiten. Neem de TH5x serie, die heeft de betere lagers.
JJ
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
-
Fresh Jehl
Ow, maar dat valt reuze mee!Malle T schreef:Ach nee, slechts 4 man/vrouw een boete opgelopen wegens rijden door rood licht. Dat was het. Niet spannender maken dan het is. Ook maar 3 crashes dus al met al een gezapig feestje.Fresh Jehl schreef:@Alper: Is echt iedereen op de bon geslingerd en wat was de aanklacht?
AMSTERDAM FIXXXED WEST SIDE!
- sunaj-janus
- Contacteer:
Weet jij toevallig ook of ik die naven 'gemakkelijk' kan schoonmaken en smeren? Misschien nog tips? Heb al wel ervaring met balhoofd, trapas en trapper lagers, maar nog nooit een naaf open gemaakt.JJ schreef:De naven die in de Charge fietsen zitten zijn ook van Formula. Maar ook Formula heeft natuurlijk verschillende types en kwaliteiten. Neem de TH5x serie, die heeft de betere lagers.
JJ
Nee het wordt pas echt leuk in Berlijn tijdens het EK daar nemen ze gelijk je fiets in als ze (de wouten) zien dat je "fixed" rijd.Fresh Jehl schreef:Ow, maar dat valt reuze mee!
Ik ga met de racefiets die ik morgen koop voor mij geen fixed meer voor je het weet beginnen die wouten hier ook met dat soort akties.
-
Fresh Jehl
sssssssst, misschien leest de popo wel meeMalle T schreef:Nee het wordt pas echt leuk in Berlijn tijdens het EK daar nemen ze gelijk je fiets in als ze (de wouten) zien dat je "fixed" rijd.Fresh Jehl schreef:Ow, maar dat valt reuze mee!
Ik ga met de racefiets die ik morgen koop voor mij geen fixed meer voor je het weet beginnen die wouten hier ook met dat soort akties.
Die Fixed Gear trend waait volgend jaar wel weer over en kunnen we weer heerlijk anoniem fixed rijden en veel goedkoop wegkopen op Marktplaats.
AMSTERDAM FIXXXED WEST SIDE!
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Wat ik al zei, de TH5x serie heeft de 'betere' lagers, namelijk cartridge lagers. De TH3x serie heeft de traditionele losse kogel lagers. Niet dat dat per definitie slechter is (Shimano gebruikt ze niet voor niets al sinds jaar en dag en lijkt er voorlopig ook niet mee te stoppen) maar de kwaliteit hangt af van de afwerking van de naaf/lager schalen en vooral ook van de afdichting. Die is bij de TH3x serie niet optimaal. Niet gek want ze worden ook beschreven door Formula als Track naven, en die hebben niet veel afdichting nodig over het algemeen. De TH3 kun je dus heel makkelijk loshalen, nieuwe kogels en vet geven en weer dicht maken. Zolang je die rijdt zonder speling zullen ze het gerust een hele tijd volhouden, ze hebben in de regel alleen iets meer onderhoud nodig. De Cartridge lagers kun je eventueel nieuw vet geven door de afdichtings lipjes eraf te wippen, de afdichting wordt hier op de regel alleen niet echt beter van. Ik zou zulke naven dan ook afrijden tot ze speling hebben en daarna de lagers vervangen, dat is over het algemeen niet een echt kostbare zaak. Bij losse korgel naven ervoor zorgen dat de boel na onderhoud speling vrij is maar vooral niet te strak staat afgesteld. Zoiets..sunaj-janus schreef:Weet jij toevallig ook of ik die naven 'gemakkelijk' kan schoonmaken en smeren? Misschien nog tips? Heb al wel ervaring met balhoofd, trapas en trapper lagers, maar nog nooit een naaf open gemaakt.JJ schreef:De naven die in de Charge fietsen zitten zijn ook van Formula. Maar ook Formula heeft natuurlijk verschillende types en kwaliteiten. Neem de TH5x serie, die heeft de betere lagers.
JJ
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
-
FrankTheTank
-
Fresh Jehl
-
Fresh Jehl
-
Fresh Jehl
- sunaj-janus
- Contacteer:
-
Fresh Jehl