hallo,
Ik ben denk ik door glas of iets scherps gereden met mn fixie nu zit er een scheurtje in mn buitenband (en binnen). Het is niet van het skidden dat dacht ik eerst, is hier iets aan te doen? Ik dacht mss een stuk oude binnenband tegen de binnenkant aan plakken, maar ik ben niet zeker. Heeft er iemand een tip of moet ik gewoon een nieuwe halen.
de band is een vittora rubino dacht ik, mocht dat van belang zijn.
grt Wouter
Scheurtje buitenband
Moderators:JJ, Beheerders
Heb een paar maanden geleden een snee van twee cm in m'n buitenband geplakt, dat houdt nog steeds. 
De grootste binnenbandplakker dat ik thuis had ertegen geplakt, en aan de buitenkant opgevuld met van de elastische secondenlijm, en dan een klein stukje duck-tape erover.
Let wel, dit was aan de zijkant van m'n band.
Ik had geen geld voor 'n nieuwe band, dus heb ik 't zo opgelost.

De grootste binnenbandplakker dat ik thuis had ertegen geplakt, en aan de buitenkant opgevuld met van de elastische secondenlijm, en dan een klein stukje duck-tape erover.
Let wel, dit was aan de zijkant van m'n band.
Ik had geen geld voor 'n nieuwe band, dus heb ik 't zo opgelost.
Pfff een nieuwe Rubinio kost een tientje, die plakkers zijn dus in verhouding duurder. Hollandse zuinigheid ten top!
Overigens: een scheurtje in een raceband zou ik liever niet plakken. De kans dat het het scheurtje uitscheurt door de druk is best groot.
mzzl
Gène
Overigens: een scheurtje in een raceband zou ik liever niet plakken. De kans dat het het scheurtje uitscheurt door de druk is best groot.
mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!
Re: Scheurtje buitenband
Een binnenbandplakker heeft niet veel sterkte, de klassieke methode is dat je er aan de binnenkant een stuk weefsel inplakt (of laten naaien bij de schoenmaker, maar dat werkt niet echt bij schades in het loopvlak). Vrugah zat er daarom een stuk weefsel in de uitgebreide bandenplakdoos, maar als je het had gebruikte je een stuk uit een lichte tube (ev eerst het profiel er af schuren etc)blokkie schreef:hallo,
Ik ben denk ik door glas of iets scherps gereden met mn fixie nu zit er een scheurtje in mn buitenband (en binnen). Het is niet van het skidden dat dacht ik eerst, is hier iets aan te doen? Ik dacht mss een stuk oude binnenband tegen de binnenkant aan plakken, maar ik ben niet zeker. Heeft er iemand een tip of moet ik gewoon een nieuwe halen.
de band is een vittora rubino dacht ik, mocht dat van belang zijn.
grt Wouter
/Marten