Eindelijk issie klaar!

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
speedmonkey
Contacteer:
Eindelijk issie klaar!

Bericht door speedmonkey » ma jun 15, 2009 8:32 pm

Mensen,

Eindelijk issie dan klaar. Mijn eerste singlespeed mountainbike. Ik heb een frame laten maken (bij de fabriek waar Santos ook hun frames laten maken) 7005 T6 alu. En alle onderdeeltjes bij elkaar verzameld....en toen natuurlijk een mooi fietsie gebouwd

Ik hoor graag de comments

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Specs:

Frame: One off Speedmonkey single speed, 18", 7005 T6 alu, verstelbare dropouts, schijfrem voorbereid.
Vork: Carbotech carbon, schijfrem voorbereid
Balhoofd: Cane creek Zero stack 2
Velgen: Salsa
Naven: Woodman, schijfrem voorbereid
Spaken: DT swiss
Remmen: Avid single digit SL
Crankset: Truvative Stylo 32t
Tandwiel achter: Surly 16t
Ketting: KMC inox
Zadelpen: Salsa
Zadel: SDG Ti-Fly titanium rails
Stuur: Salsa Pro Moto Flat Bar 17deg 31.8mm
Stem: Race Face evolve
Banden: DMR Motor digger
Pedalen: Ritchey V4 mountain pro
Zadelklem: Salsa

10.4 kg incl. pedalen

Nu zit ik met een rugblessure en mag voorlopig niet meer mountainbiken, ik wil hem dus met pijn in mijn hart verkopen om een fixie te kunnen bouwen....
"one-off bikes"

sneeuwpop

Re: Eindelijk issie klaar!

Bericht door sneeuwpop » ma jun 15, 2009 9:28 pm

speedmonkey schreef:Nu zit ik met een rugblessure en mag voorlopig niet meer mountainbiken, ik wil hem dus met pijn in mijn hart verkopen om een fixie te kunnen bouwen....
Draai gewoon je achterwiel om en zet dit erop:

Afbeelding

Voor 25 euro bij singlespeed.nl. Paar gladde bandjes erom en dan kan je gewoon plezier hebben van jouw One off Speedmonkey :arms:

Ps: wat is trouwens de reden geweest om dit frame speciaal te laten maken?

ott

Bericht door ott » di jun 16, 2009 6:33 am

Ja, wat is de reden om dit frame speciaal te laten maken?
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst

van den Mountainh

Bericht door van den Mountainh » di jun 16, 2009 11:50 am

Ziet er goed uit, alleen stop nog wel een paar dopjes in het uiteinde van je stuur.
Dat stukje rode remkabeltje ziet er spees uit. :D

speedmonkey
Contacteer:

Bericht door speedmonkey » wo jun 17, 2009 10:50 pm

Hey,

De reactie heeft even op zich laten wachten, ik was voor mijn werk naar Parijs. Dopjes heb ik, gaan erin.

De reden voor het laten bouwen: Als je iets doen moet je het goed doen. Ik kwam via een Belgische vriend van mij in contact met de Nederlandse vertegenwoordiger van de fabriek die frames voor Santos maakt en ik heb hem mijn wensen verteld en de gewenste geometrie doorgegeven....zie hier het eindresultaat....

Daarom wil ik ook een echte fixie bouwen op basis van een baanframe...als je iets doet, moet je niet van een mtb een baanfiets willen maken...

Wat zou ik er voor kunnen vragen denken jullie?

Ik hoor het wel weer.
"one-off bikes"

ott

Bericht door ott » do jun 18, 2009 10:52 am

speedmonkey schreef:Hey,

De reactie heeft even op zich laten wachten, ik was voor mijn werk naar Parijs. Dopjes heb ik, gaan erin.

De reden voor het laten bouwen: Als je iets doen moet je het goed doen. Ik kwam via een Belgische vriend van mij in contact met de Nederlandse vertegenwoordiger van de fabriek die frames voor Santos maakt en ik heb hem mijn wensen verteld en de gewenste geometrie doorgegeven....zie hier het eindresultaat....

Daarom wil ik ook een echte fixie bouwen op basis van een baanframe...als je iets doet, moet je niet van een mtb een baanfiets willen maken...

Wat zou ik er voor kunnen vragen denken jullie?

Ik hoor het wel weer.
Wat zijn de maten en waarom heb je ervoor gekozen?
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst

speedmonkey
Contacteer:

Bericht door speedmonkey » do jun 18, 2009 7:30 pm

Bij deze de motivatie: Ik wilde een fiets die goed klimt (ook bij staand klimmen), scherp stuurt en waarbij je wat rechter boven de pedalen zit en een niet te lang frame. De geometrie van de Stork "rebel race" sprak mij erg aan maar vond ik alleen het staand klimmen iets minder en het hele frame mocht wat korter. Toen wat geëxperimenteerd met Radicalc (frame bereken programma) en toen op de volgende moeten uitgekomen:

framemaat: 18.5" / 47cm
zitbuis: 500mm
bovenbuis: 560mm
balhoofdbuis: 130mm
balhoofdhoek: 71.5'
zithoek: 73'
bb-drop: 35mm
chainstays: 430mm
wielbasis: 1065mm

Niet gek dacht ik zo....
"one-off bikes"

Plaats reactie