wennen aan een 29er
Moderators:JJ, Beheerders
Ik zou heel graag mijn racefiets voor het wielrennen willen houden, mijn (26 inch) mountainbike voor het mountainbiken houden.
Maar ik wil heel graag een stalen 29 inch mtb met starre vork en het liefst schijfremmen, met zo race achtig stuurtje (dropbar met de onderste bocht iets naar buiten veel te zien op singulars). Van deze fiets wil ik dan een vakantiebike en woon werk verkeer beest maken (dus spatborden en bagagedragers). De Salsa Fargo is iets wat denk ik in de buurt komt. De Singular peregrine is te klein voor me ik ben 1.95 lang. andere 29ers hebben geen ogen voor bagagedragers. Wat heb ik over het hoofd gezien?
Denk je dat ik lang moet wennen aan bochten maken met 29 inch wielen ik weet niet beter dan 26 inch.
Maar ik wil heel graag een stalen 29 inch mtb met starre vork en het liefst schijfremmen, met zo race achtig stuurtje (dropbar met de onderste bocht iets naar buiten veel te zien op singulars). Van deze fiets wil ik dan een vakantiebike en woon werk verkeer beest maken (dus spatborden en bagagedragers). De Salsa Fargo is iets wat denk ik in de buurt komt. De Singular peregrine is te klein voor me ik ben 1.95 lang. andere 29ers hebben geen ogen voor bagagedragers. Wat heb ik over het hoofd gezien?
Denk je dat ik lang moet wennen aan bochten maken met 29 inch wielen ik weet niet beter dan 26 inch.
Laatst gewijzigd door de lynx op zo aug 30, 2009 7:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- @sph@ltdude
- Contacteer:
surly
Oke over surly wordt gezegd dat de maatgeving groter uitvalt dan dat ze zeggen.
welke maat zou je moeten hebben wil je een 22 inch of een 62 cm willen.
Maar los van de stadsfiets van mijn vrouw (een giant triple X met schwalbe big apple) Heb ik nog nooit op een 29er gereden, dus mijn rijstijl is erg op 26er gewend.
Nu vraag ik me af (je went aan alles) maar is dat HEEL erg wennen bochten maken met een 29er of is dat heel erg snel heel vertrouwd?? En dan bedoel ik hard bochten in en uit rammen dus het serieuze bochten werk.
welke maat zou je moeten hebben wil je een 22 inch of een 62 cm willen.
Maar los van de stadsfiets van mijn vrouw (een giant triple X met schwalbe big apple) Heb ik nog nooit op een 29er gereden, dus mijn rijstijl is erg op 26er gewend.
Nu vraag ik me af (je went aan alles) maar is dat HEEL erg wennen bochten maken met een 29er of is dat heel erg snel heel vertrouwd?? En dan bedoel ik hard bochten in en uit rammen dus het serieuze bochten werk.
- didadunlop
-
- Contacteer:
? Ik heb helemaal geen KM en ook nog nooit gehad?dré schreef:heeft heppy peppy niet een 20 inch KM te koop voor een mooi prijsje? De boven buis is 614 mm. In combinatie met een race/midge stuur kom je een heel eind.
Heb trouwens wel een x-caliber in de kelder staan die niet meer gebruikt wordt, die oogjes voor spatborden/bagagedragers heeft, en zelfs een bovenbuis van 627 mm heeft! Je kan alleen geen bagagedrager en schijfrem tegelijk monteren ben ik bang en met een balhoofdbuislengte van 90 mm lijkt me een dropbar ook een beetje enthousiast.
km
Hmm bikes in heeft me aangeboden om te bemiddelen met een klant dan kan ik een keer test rijden op de salsa fargo XL. Binnen kort misschien op een 22 inch Karate monkey testritje maken en dan zal waarschijnlijk 1 van de twee het worden.
Bij bikemailorder.de kost de Salsa Fargo €719,- en de Karate monkey €449,-
De LBS checkt voor mij wat het bij hun kost zij zitten meestal ook ver onder de prijs.
Bij bikemailorder.de kost de Salsa Fargo €719,- en de Karate monkey €449,-
De LBS checkt voor mij wat het bij hun kost zij zitten meestal ook ver onder de prijs.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
29" MTB blijft gewoon MTB, het is geen toer fiets.
Als je op de weg wilt touren moet je inderdaad een Randoneur kopen en niet een MTB misbruiken voor iets waar hij niet voor gebouwd is...
JJ
Als je op de weg wilt touren moet je inderdaad een Randoneur kopen en niet een MTB misbruiken voor iets waar hij niet voor gebouwd is...
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!