Kona Bass
Moderator:Beheerders
Heey iedereen,
ik ben van plan om de Kona Bass 2009 te kopen, maar ik zou hem willen gebruiken om te freeriden en evt te downhillen.
Ik zou er dan een grotere vork in willen steken (Marzocchi 66), is dat haalbaar voor de geometry van de fiets?
Grtz
ik ben van plan om de Kona Bass 2009 te kopen, maar ik zou hem willen gebruiken om te freeriden en evt te downhillen.
Ik zou er dan een grotere vork in willen steken (Marzocchi 66), is dat haalbaar voor de geometry van de fiets?
Grtz
Kona Five-O 2008
-
- Contacteer:
Had een pike in mijn bass steken. Je moet echt niet meer dan 140mm steken in dat ding. 140 was zelfs niet zo lekker.
Veel mensen kopen hem ook om de verkeerde reden , ze verwachten een superfiets waar je perfect met kan dirten streeten en downhillen , niet dus.
Is wel een leuk park fietsje maar echt geen dh'er.
Veel mensen kopen hem ook om de verkeerde reden , ze verwachten een superfiets waar je perfect met kan dirten streeten en downhillen , niet dus.
Is wel een leuk park fietsje maar echt geen dh'er.
misschien is de nieuwe commencal absolut sx wel iets voor jou!
zelfde concept als een bass, alleen 140mm veerweg achter. Fiets komt alleen standaard als singlespeed....prijs is volgens betrouwbare bron rond de 2200 euro. Voor dat geld kan je er wel een cassette en derailleur bij kopen!
Alleen geen nederlandse importeur.
Een bass met meer dan 140mm rijdt erg raar....
zelfde concept als een bass, alleen 140mm veerweg achter. Fiets komt alleen standaard als singlespeed....prijs is volgens betrouwbare bron rond de 2200 euro. Voor dat geld kan je er wel een cassette en derailleur bij kopen!
Alleen geen nederlandse importeur.
Een bass met meer dan 140mm rijdt erg raar....
Die 4inch is enkel achteraan dacht ik ..DESL schreef:Zover ik weet 4" net als de Cowan DS dus.
(4 x 25.4 = 101.60 mm), dus geen 160mm
Ik heb hier een Kona Howler frame liggen , ga er een Rock Shox Domain 318 U-turn voor kopen denk ik , die gaat van 115mm tot 160 mm als ik me niet vergis, dan kun je nog alle kanten uit ..
Zoals D2Thav al zei die domain 318 u turn lijkt mij de beste optie dan kun je zelf kijken wat je lekker vind rijden tijdens downhill of freeride. Ik weet niet hoe goed je bent maar zolang je geen drops doet van 5 meter hoef je over de geometrie geen zorgen te maken alleen de balance in je fiets is dan belangrijk.
Groeten uit Zwolle
Groeten uit Zwolle
go big and take your time to do that.
Wat is dit voor onzin?
Als Kona zegt, niet meer dan zoveel inbouwhoogte, dan ook niet meer gaan steken.
Als je geen drops doet van 5 meter kan het?
Frame zal langzaam aan zwakker gaan worden, tot het moment komt dat die breekt.
Kona bass is niet downhill/freeride. Wil je het toch rijden met die fiets, zul je het met minder veerweg moeten doen.
Wel veel lef dat je zomaar durft te zeggen dat hij zich nergens zorgen over hoeft te maken...
Als Kona zegt, niet meer dan zoveel inbouwhoogte, dan ook niet meer gaan steken.
Als je geen drops doet van 5 meter kan het?
Frame zal langzaam aan zwakker gaan worden, tot het moment komt dat die breekt.
Kona bass is niet downhill/freeride. Wil je het toch rijden met die fiets, zul je het met minder veerweg moeten doen.
Wel veel lef dat je zomaar durft te zeggen dat hij zich nergens zorgen over hoeft te maken...
-
Jij snapt er echt helemaal niks van he? Wat 'n enorme bak onzin die je hier uitkraamt. Ga je eens verdiepen in de geometrie van frames en de krachten die er op vrij komen en kom dan 'n keer terug met 'n zinnig antwoord.daveneef schreef:Zoals D2Thav al zei die domain 318 u turn lijkt mij de beste optie dan kun je zelf kijken wat je lekker vind rijden tijdens downhill of freeride. Ik weet niet hoe goed je bent maar zolang je geen drops doet van 5 meter hoef je over de geometrie geen zorgen te maken alleen de balance in je fiets is dan belangrijk.
Groeten uit Zwolle
+1Santa Cruz schreef:Jij snapt er echt helemaal niks van he? Wat 'n enorme bak onzin die je hier uitkraamt. Ga je eens verdiepen in de geometrie van frames en de krachten die er op vrij komen en kom dan 'n keer terug met 'n zinnig antwoord.
Zelf snap ik de TS alleen nog niet helemaal:
a) waarom wil je er meer veerweg insleutelen, waarom volstaat de standaard 100 mm niet? Meer is niet altijd beter...
b) wat versta je onder freeriden en een beetje downhillen?
c) waarom kies je voor een Bass frame dat ontworpen is voor DJ / Slopestyle in plaats van FR/DH, wat mijns inziens toch om een andere insteek voor de suspension vraagt?
Oke jongen ik heb het voor mezelf uitgezocht, hoe het zit met de geometrie van de Bass 2009.
En ik moet zeggen jullie hebben gelijk, ik ken alleen een jongen die er een 140 mm vork in heeft gestoken.
Maar nogmaals aan de geometrie van de fiets te zien is het echt niet verstandig om er een domain 318 u-turn in te gooien.
Mijn verontschuldeging voor de verkeerde informatie die ik heb gegeven.
Groeten uit Zwolle
En ik moet zeggen jullie hebben gelijk, ik ken alleen een jongen die er een 140 mm vork in heeft gestoken.
Maar nogmaals aan de geometrie van de fiets te zien is het echt niet verstandig om er een domain 318 u-turn in te gooien.
Mijn verontschuldeging voor de verkeerde informatie die ik heb gegeven.
Groeten uit Zwolle
go big and take your time to do that.