Bikepark Groningen

Alles over fourcross en race-georienteerde BMX fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
hallobike
Contacteer:

Bericht door hallobike » zo okt 04, 2009 9:46 pm

Zeker was echt super ! Ben zeer benieuwd naar de filmpjes :D hopen dat zoiets snel weer georganiseerd wordt.

Weet ook iemand om het filmpje van TMF ook later online te kijken is? Want ik kan het niet zien i.v.m school/werk .
new transition ! helemaal TOP :cap:

bikeparken
Contacteer:

film

Bericht door bikeparken » zo okt 04, 2009 11:28 pm

En laat het even weten wanneer de film van Red Bull klaar is ;)

fon-yi
Contacteer:

Bericht door fon-yi » ma okt 05, 2009 9:17 am

haha uiteindelijk nog 16 geworden en dat voor men eerste wedstrijd
en heb nog maar een week men fiets !! 8)
volgend jaar weer knallen dan gaan we vooor de top tien natuurlijk !! :lol:

Rank Voornaam Achternaam Woonplaats Punten
Overall 1 Martijn SCHERPEN Emmen 300
2 Joost WICHMAN Lichtenvoorde 250
3 Geoffrey TESSEMAKER Hattem 200
4 Daniel PRIJKEL Oss 180
5 Joey VEGHEL,VAN Heeswijk-Dinther 160
6 Dorus BRINK Arnhem 140
7 Cees KERSTEN Zeist 130
8 Jeroen NEUS Velsen-Noord 120
9 Wesley CROUWEL Almere 110
10 Nikolai ZEELAND,VAN Boekel 100
11 Leo COMBEE Woudrichem 95
12 Kevin SPANNINGA Goor 90
13 Ronnie NORDER Nieuwe Pekela 85
14 Chiel BURGSTEDEN,VAN Amersfoort 80
15 Sander SIEBRING Kleindijk 78
16 Fon-Yi CHAN Groningen 76
17 Desmond TESSEMAKER Hattem 74
18 Jarno VEERHOEK Ritthem 72
19 Dennis STRIJKER Amsterdam 70
20 Victor LEUNING Zuidlaren 68
21 Emiel BONGELS Boekel 66
22 Coen JONGH,DE Utrecht 64
23 Arno SMIT Sint Pancras 62
24 Dean SOMBROEK Heerhugowaard 60
25 Pieter DIJK Zwolle 58
26 Richard BUSCHER Hoornaar 56
27 Christiaan LAAN,VAN DER Weesp 54
28 Miel BARKMEIJER Heiloo 52
29 Roelof DIKKERBOOM Sint Pancras 50
30 Ronald JANSEN Tolbert 48
31 Arthur HOMMERSEN Alkmaar 46
32 Kevin BENTHEM,VAN Hengelo 44
33 Nick STIERP Alkmaar 42
34 Mathijs PECKELSEN Katlijk 40
35 Mark LANKVELD,VAN Boekel 38
36 Remko VRIES,DE Zevenhuizen 36
37 Marten-Hans JONGH,DE Heerenveen 34
38 Bobby SCHINKEL Driebergen 32
39 Gavin TOORN Heerhugowaard 30
40 Melvin BOTTERAM Doetinchem 28
41 Djeronimo SLOTS Zevenaar 26
42 Sander STRIJKER Amersfoort 24
43 Julio NOORDHUIS Sleen 22
44 Geert IERSEL,VAN Meppel 20
45 Paul BOTTERAM Doetinchem 18
46 Lars RIETMAN Doetinchem 16
47 Chantal BRON Almkerk 14
48 Joe LINTL Utrecht 12
49 Tristan BOTTERAM Doetinchem 10
50 Loes WESTEROP, VAN Castricum 8
51 Kiona HARBERS Renkum 5
52 Erik ROOS Nieuwekerk a/d IJssel 5
53 Myrte VERSTAPPE Amersfoort 5
54 Daan WESTELAKEN,VAN DE Amsterdam 5
55 Jasper KUIL Noordeloos 5
56 Mart VOS Kampen 5
57 Gertjan HAAN,DE Gaanderen 5
58 Nino LEEUWARDEN,VAN Goningen 5
59 Bas VEEN Tuk 5
60 Koen MEESTRINGA Oldeberkoop 5

Mathijs-

Bericht door Mathijs- » ma okt 05, 2009 1:23 pm

junioren uitslag vind ik toch wat vetter. daar ging ik tenminste niet onderuit :D.

Junioren
1 Leo COMBEE Woudrichem 300
2 Cees KERSTEN Zeist 250
3 Desmond TESSEMAKER Hattem 200
4 Ronnie NORDER Nieuwe-Pekela 180
5 Mathijs PECKELSEN Katlijk 160
6 Nick STIERP Alkmaar 140
7 Emiel BONGELS Boekel 130
8 Niels WIT,DE Heerhugowaard 120
9 Mark LANKVELD, VAN Boekel 110
10 Mart VOS Kampen 100
11 Marten-Hans JONGH, DE Heerenveen 95
12 Bobby SCHINKEL Driebergen 90
13 Dean SOMBROEK Heerhugowaard 85
14 Gavin TOORN Heerhugowaard 80
15 Ronald JANSEN Tolbert 78
16 Melvin BOTTERAM Doetinchem 76
17 Djeronimo SLOTS Zevenaar 74
18 Tristan BOTTERAM Doetinchem 72
19 Kevin SPANNINGA Goor 70
20 Nino LEEUWARDE, VAN Groningen 68
21 Koen MEESTRINGA Oldeberkoop 66
22 Lars RIETMAN Doetinchem 64
23 Jasper KUIL Noordeloos 62
Nicolai Helius AM - 2011
Giant Bowery '72 - 2011

Wiggy

Bericht door Wiggy » ma okt 05, 2009 1:43 pm

Daniel air schreef:Het gaat er niet om dat hij niet wil winnen, maar om dan andere expres in de weg te gaan rijden, zodat Martijn op zijn gemak kan winnen wat van te voren is afgesproken gaat mij wel wat te ver.
Ik wil er eigenlijk niet op reageren maar ja..
Ten eerste vond ik het cool dat het een avond wedstrijd was, gaf een apart sfeertje aan het evenement.

Maar om terug te komen op het niet WILLEN winnen verhaal van Daniel.
Je ziet het verkeerd ik wil wel graag winnen maar ik mag het niet. Als ik kampioen wordt moet ik een boete betalen aan mijn sponsor. Aangezien 4-cross mijn inkomen is wil ik geen ruzie met mijn werkgever. Dus helaas moet ik dan voor de 2e plek strijden. Dat is ook voor mij kut, want als je aan de plank staat wil je winnen! Denk dat de UCI hier de grootste boosdoener is met de belachelijke landenshirt regel.

Daarnaast krijg je bij het NK punten voor de wereldranglijst, voor mij was het dus wel belangrijk om 2e te worden om zo nog de nodige punten te scoren voor de wereldranglijst.

Helaas voor jou (Daniel), stond je aan in de finale aan de binnenkant van mij, de makkelijkste optie voor mij was om de gene die aan mijn binnenzijde stonden te blokkeren om zo nummer 4 voorbij te laten te gaan en zo als 2e na beneden te rijden.
Maar laten we er niet zon drama van maken, je had gewoon moeten zorgen dat je kopstart had, om dan als 1e de eerste bocht in te duiken en vervolgens weg te rijden bij de rest enzo de winst te pakken.

Het is makkelijk om effe op het forum iets te schrijven en mij zwart te maken, maar je moet denk gewoon iets harder trainen en dan komen de resultaten er ook wel.

Misschien is het beter, wanneer de regel van het landenshirt niet aangepast wordt, dat ik bij het volgende NK maar niet van start ga. Zou ik zelf wel jammer vinden, want ik vind het wel cool om lekker met de nederlandse 4crossers een wedstrijd te rijden.

Groeten
Joost

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » ma okt 05, 2009 1:43 pm

Rinse Appelstroop schreef: Dagblad van het Noorden - Editie Stad
In het dagblad van het Noorden - Editie Stad zal aanstaande maandag 5 oktober in het sportkatern aandacht worden besteed aan het Nederlands Kampioenschap Fourcross.
www.dvhn.nl
zie hier:

Afbeelding

Afbeelding

(even downloaden en naast elkaar zetten voor een mooie overzichtsfoto)

smstrijker

Bericht door smstrijker » ma okt 05, 2009 3:03 pm

@ wiggy: Respect dat je er zo open over bent. Ik weet dat je een groot winnaars mentaliteit hebt (dit seizoen bewezen met drie keer een wereldbeker zege) en het lijkt me daarom niet leuk om niet te mogen winnen. Ik neem aan dat Anneke om dezelfde reden niet mee rijdt.

Komend jaar gewoon weer komen, het is gewoon gaaf om tegen je te rijden. (Alhoewel als de plank valt jij al over de rockgarden bent als ik aan de drop begin :cry: )

Verder een top dag gehad zaterdag, ondanks dat ik zondag de fiets moest schoonmaken met hamer en bijtel!

Daniel air

Bericht door Daniel air » ma okt 05, 2009 3:52 pm

Wiggy schreef:
Daniel air schreef:Het gaat er niet om dat hij niet wil winnen, maar om dan andere expres in de weg te gaan rijden, zodat Martijn op zijn gemak kan winnen wat van te voren is afgesproken gaat mij wel wat te ver.
Ik wil er eigenlijk niet op reageren maar ja..
Ten eerste vond ik het cool dat het een avond wedstrijd was, gaf een apart sfeertje aan het evenement.

Maar om terug te komen op het niet WILLEN winnen verhaal van Daniel.
Je ziet het verkeerd ik wil wel graag winnen maar ik mag het niet. Als ik kampioen wordt moet ik een boete betalen aan mijn sponsor. Aangezien 4-cross mijn inkomen is wil ik geen ruzie met mijn werkgever. Dus helaas moet ik dan voor de 2e plek strijden. Dat is ook voor mij kut, want als je aan de plank staat wil je winnen! Denk dat de UCI hier de grootste boosdoener is met de belachelijke landenshirt regel.

Daarnaast krijg je bij het NK punten voor de wereldranglijst, voor mij was het dus wel belangrijk om 2e te worden om zo nog de nodige punten te scoren voor de wereldranglijst.

Helaas voor jou (Daniel), stond je aan in de finale aan de binnenkant van mij, de makkelijkste optie voor mij was om de gene die aan mijn binnenzijde stonden te blokkeren om zo nummer 4 voorbij te laten te gaan en zo als 2e na beneden te rijden.
Maar laten we er niet zon drama van maken, je had gewoon moeten zorgen dat je kopstart had, om dan als 1e de eerste bocht in te duiken en vervolgens weg te rijden bij de rest enzo de winst te pakken.

Het is makkelijk om effe op het forum iets te schrijven en mij zwart te maken, maar je moet denk gewoon iets harder trainen en dan komen de resultaten er ook wel.

Misschien is het beter, wanneer de regel van het landenshirt niet aangepast wordt, dat ik bij het volgende NK maar niet van start ga. Zou ik zelf wel jammer vinden, want ik vind het wel cool om lekker met de nederlandse 4crossers een wedstrijd te rijden.

Groeten
Joost
Niet willen is inderdaad het verkeerde woord. Ik snap ook wel dat je zou willen winnen en ik wist ook wel dat het vanwege de sponsor was.

Dat ik gewoon kopstart moet pakken is natuurlijk makkelijker gezegt als gedaan. Start is ook niet mijn sterkste kant, wat jij waarschijnlijk ook wel weet. Over het trainen betreft. Ik train toch best veel en ik zit nog op school en ben geen prof.

Het gaat er mij ook niet om, om je hier zwart te maken maar vanuit mijn kant komt het heel erg over dat het ook allemaal van te voren is afgesproken.

hallobike
Contacteer:

Bericht door hallobike » ma okt 05, 2009 4:16 pm

Filmpje van TMF is net geweest , viel wel wat tegen ! Hopen dat de andere beter zijN
new transition ! helemaal TOP :cap:

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » ma okt 05, 2009 4:20 pm

hallobike schreef:Filmpje van TMF is net geweest , viel wel wat tegen ! Hopen dat de andere beter zijN
Zie het maar zo dat alle aandacht voor de sport goed is.

Free-Wheelz Martijn in een interview....dik voor mekaar kerel!

Free-Wheelz

Bericht door Free-Wheelz » ma okt 05, 2009 5:44 pm

Ik weet niet wie van jullie allemaal TV Noord kunnen zien maar dat was een beduidend beter filmpje.. Wellicht omdat mijn hoofd daar niet in voor komt. ;-)

Thanks voor de opkomst allemaal en op naar volgend jaar..

Overigens kan er natuurlijk nog het hele jaar gefietst worden..

Martijn

jojo

Bericht door jojo » ma okt 05, 2009 5:49 pm

Filmpje tv-noord zag er goed uit!!

Wel even je haar kammen volgende keer Rinse ;) :taunt:
keybone collector!!!

Rinse Appelstroop
Contacteer:

Bericht door Rinse Appelstroop » ma okt 05, 2009 5:58 pm

jojo schreef:Filmpje tv-noord zag er goed uit!!

Wel even je haar kammen volgende keer Rinse ;) :taunt:
Ja, ook ik heb mijn slechte kanten na 2,5u stortregen... maar het was een goed filmpje!

Rinse Appelstroop
Contacteer:

Bericht door Rinse Appelstroop » ma okt 05, 2009 7:21 pm

Free-Wheelz schreef:Ik weet niet wie van jullie allemaal TV Noord kunnen zien maar dat was een beduidend beter filmpje.. Wellicht omdat mijn hoofd daar niet in voor komt. ;-)

Martijn
Iedereen kan RTV Noord zien op www.rtvnoord.nl (wordt nog tot 21.00u herhaald) en zal binnenkort op www.bikepark.nl ook terug te zien zijn!

Voor het verslag van oog tv geldt hetzelfde verhaal: www.oogtv.nl

Pieter en zijn V10

Bericht door Pieter en zijn V10 » ma okt 05, 2009 7:27 pm

Rinse Appelstroop schreef:
Free-Wheelz schreef:Ik weet niet wie van jullie allemaal TV Noord kunnen zien maar dat was een beduidend beter filmpje.. Wellicht omdat mijn hoofd daar niet in voor komt. ;-)

Martijn
Iedereen kan RTV Noord zien op www.rtvnoord.nl (wordt nog tot 21.00u herhaald) en zal binnenkort op www.bikepark.nl ook terug te zien zijn!

waar is die film dan te vinden
its all about "being single, seeing double and jumping triples"

Rinse Appelstroop
Contacteer:

Bericht door Rinse Appelstroop » ma okt 05, 2009 7:32 pm

Pieter en zijn V10 schreef:
Rinse Appelstroop schreef:

Martijn

waar is die film dan te vinden
http://www.rtvnoord.nl/streaming/streamingtv1.asp (tot 21.00u) en binnenkort op uitzendinggemist!

Cees Chase
Contacteer:

Bericht door Cees Chase » ma okt 05, 2009 8:18 pm

Lekker gereden zaterdag, alleen geen idee wat ik met al die UCI punten moet :oops:

Jammer overigens van de Finale elite men. Joost kan er niks aan doen dat ie niet mag winnen, wel balen voor Daniel natuurlijk.

Mooie foto's gezien, en hopen tot volgend jaar! :D

Christiaan

Bericht door Christiaan » di okt 06, 2009 6:40 am

Cees Chase schreef:Lekker gereden zaterdag, alleen geen idee wat ik met al die UCI punten moet :oops:

Jammer overigens van de Finale elite men. Joost kan er niks aan doen dat ie niet mag winnen, wel balen voor Daniel natuurlijk.

Mooie foto's gezien, en hopen tot volgend jaar! :D
Wolrd Cup in Houffa rijden komend jaar!

Free-Wheelz

Bericht door Free-Wheelz » di okt 06, 2009 8:53 am

Filmpje op TV Noord bij uitzending gemist.

Even doorscrollen naar 14.05

http://tvnoord.nl/streaming/streamingtv ... ortREC.asf

Martijn

Giant Anthem 3
Contacteer:

Bericht door Giant Anthem 3 » di okt 06, 2009 9:56 am

NK Fourcross was top! Heerlijk gereden. Na de dicipline nog maar 2 week te hebben uitgeoefend toch naar de 20e plek gereden. Sfeer was nice!

Absoluut van plan om zelf ook een fourcrosser aan te schaffen. Dus bij deze, heeft iemand nog een fourcrosser met schijfremmen te koop voor rond de 300 tot 400 euro?

Tot op het bikepark! 8)

fon-yi
Contacteer:

Bericht door fon-yi » di okt 06, 2009 10:28 am

hey jongens het lijkt mij leuk om eens met veel jongens een beetje vrij te rijden op de baan lijkt het nog meer van jullie een goed plan dan moeten we maar een keertje even wat afspreken met wat mensen en dan lekker een dag lang rijden met wat meer rijders ik hoor wel wat mensen er van denken

groeten. fon-yi

Metatron

Bericht door Metatron » di okt 06, 2009 11:01 am

Volgens mij mag je de kampioensschapstrui dragen en is het niet verplicht. Maar helemaal zeker weet ik dat niet. Als je hem dan toch wilt dragen is het wel zo dat de sponsoruitingen op de trui aan bepaalde voorwaarden/afmetingen moet voldoen.

Maar goed, als het werkelijk zo is als hierboven geschetst is het jammer dat Nederlands beste 4X'er niet op zijn waarde wordt verslagen, maar verliest om hele andere redenen.

Maar ik hoop dat er veel meer van dit soort evenementen komen, een 4X baan terug in Bergschenhoek, Oss mag bouwen heb ik begrepen.

En ja, ik hoop de mannen en vrouwen hier in Apeldoorn te kunnen helpen om hun droom over een 4X baan hier in Apeldoorn ook waar te kunnen maken.. Er is echter alleen nog maar een wens, verder nog niets.
Laatst gewijzigd door Metatron op di okt 06, 2009 11:16 am, 1 keer totaal gewijzigd.

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » di okt 06, 2009 11:04 am

fon-yi schreef:hey jongens het lijkt mij leuk om eens met veel jongens een beetje vrij te rijden op de baan lijkt het nog meer van jullie een goed plan dan moeten we maar een keertje even wat afspreken met wat mensen en dan lekker een dag lang rijden met wat meer rijders ik hoor wel wat mensen er van denken

groeten. fon-yi
Idee voor een vaste rijders-avond ligt er al, uitvoering zal alleen nog even blijven wachten tot het voorjaar (ivm vroeg donker).
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

Rinse Appelstroop
Contacteer:

Bericht door Rinse Appelstroop » di okt 06, 2009 12:51 pm

Metatron schreef:Volgens mij mag je de kampioensschapstrui dragen en is het niet verplicht. Maar helemaal zeker weet ik dat niet. Als je hem dan toch wilt dragen is het wel zo dat de sponsoruitingen op de trui aan bepaalde voorwaarden/afmetingen moet voldoen.
Vanaf komend jaar is het verplicht om de trui te dragen tijdens alle officiële wedstrijden. Dat is een wijziging in de regel. Het is nu in Engeland zo dat de regels bekend zijn gemaakt nadat het Nationaal kampioenschap daar verreden is.

fon-yi
Contacteer:

Bericht door fon-yi » di okt 06, 2009 12:57 pm

sneeuwpop schreef:
fon-yi schreef:hey jongens het lijkt mij leuk om eens met veel jongens een beetje vrij te rijden op de baan lijkt het nog meer van jullie een goed plan dan moeten we maar een keertje even wat afspreken met wat mensen en dan lekker een dag lang rijden met wat meer rijders ik hoor wel wat mensen er van denken

groeten. fon-yi
Idee voor een vaste rijders-avond ligt er al, uitvoering zal alleen nog even blijven wachten tot het voorjaar (ivm vroeg donker).
oke dat is wel tegek maar als er nog rijders zijn die in het weekend willen rijden en geen andere mensen hebben ik woon 5 min van de baan vandaan en ben altijd wel in voor een dagje rijden !!!

Plaats reactie