29er Vork
Moderators:JJ, Beheerders
- didadunlop
- didadunlop
Babbel, ik heb nog zo'n Salsa vork liggen hier die eventueel wel weg mag!
Dus als je per se deze vork wilt, laat maar weten..
Dus als je per se deze vork wilt, laat maar weten..
een mooi alu frame met stalen vork, ik zou het gewoon doendidadunlop schreef:Mooi alu frame verneuken met een stalen vork? Nah zou ik niet doen.

Idd, die Niner is super voor een Scandal, zeler qua geo!!
Kijk anders naar de Misfit alu vork, $99, en echt gruwelijk licht. Niet hard. Lees de reviews zelf maar. Doe zou ik kopen, als ik nog fietste
Maat van me heeft een alu switchblade (39mm offset, te weinig eigenlijk). Maakt de fiets erg neutraal, log voor NL homopaadjes dus. daarom, iets meer offset is lekker.
Wijk niet meer dan 5mm af van de 470mm lengte, en ga niet hoger dan de 47mm offset die On-One standaard heeft. Serieus, dat is bedoeld als maximum qua vlughied, niet een gemiddelde. De stuurhoek is nl ook nog stijl!
Kijk anders naar de Misfit alu vork, $99, en echt gruwelijk licht. Niet hard. Lees de reviews zelf maar. Doe zou ik kopen, als ik nog fietste

Maat van me heeft een alu switchblade (39mm offset, te weinig eigenlijk). Maakt de fiets erg neutraal, log voor NL homopaadjes dus. daarom, iets meer offset is lekker.
Wijk niet meer dan 5mm af van de 470mm lengte, en ga niet hoger dan de 47mm offset die On-One standaard heeft. Serieus, dat is bedoeld als maximum qua vlughied, niet een gemiddelde. De stuurhoek is nl ook nog stijl!
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Binnenkort komt Ragley met een 29-er vork, met ongeveer de 470/47 geo. Voor een nette prijs (ongeveer 100 Euro, disc only, staal)
JJ
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
29er Vork
Ik ben op zoek naar een nieuwe vork.
Rij nu met een RST M29. De vork is super maar waarschijnlijk te lang
( 50cm Axel-Crown) voor mijn OnOne Scandel. Ideale vork voor de Scandel
is 47 cm Axel-Crown en heeft een offset van 47mm.
Iemand een suggestie ?
Star en geveerd.
Rij nu met een RST M29. De vork is super maar waarschijnlijk te lang
( 50cm Axel-Crown) voor mijn OnOne Scandel. Ideale vork voor de Scandel
is 47 cm Axel-Crown en heeft een offset van 47mm.
Iemand een suggestie ?
Star en geveerd.
-
F29 Fox F29 G2
Sta op het punt een Fox F29 G2 ( 51 mm offset) te kopen voor in mijn On One Scandel.
Heeft iemand hier ervaring mee ?
Hoor hier tegenstrijdige verhalen over. De 1 zegt dat ik niet over
de 47 mm offset moet gaan. ( wat wel gebeurt met de Fox G2 ). De
ander zegt dat de Scandel er lekker wendbaar van wordt.
Tsja de een zal het "lekker wendbaar" noemen en de ander "te nerveus"... Denk niet dat het een heel erg groot probleem zal worden. Na een paar km rijden ben je er aan gewend en dan rijdt het gewoon goed, het gedrag van de fiets zal er niet veel anders door worden lijkt me, puur het stuurgedrag. Als je niet al te veel extreem snelle afdalingen rijdt maar voooral veel hier in Nederland is het toch goed?
Ik had in m'n scandal een Minute zitten 80mm veerweg met 47mm Rake, en vond dit absoluut nog niet erg nerveus sturen, gewoon een neutraal stuurgedrag. Als hij wat nerveuzer was geworden had ik dat niet als een probleem gezien.
Ik had in m'n scandal een Minute zitten 80mm veerweg met 47mm Rake, en vond dit absoluut nog niet erg nerveus sturen, gewoon een neutraal stuurgedrag. Als hij wat nerveuzer was geworden had ik dat niet als een probleem gezien.
Re: F29 Fox F29 G2
Een maat van me gaat die Fox binnenkort op zijn Scandal monteren. Ik heb hem geadviseerd de 100m stand van de vork te gebruiken dan. Sneller dan snel is niet nodig.babbel schreef:Sta op het punt een Fox F29 G2 ( 51 mm offset) te kopen voor in mijn On One Scandel.
Voila, dat dus. De beste antwoorden komen van de ervaringsdeskundigen.Ninko schreef: Ik had in m'n scandal een Minute zitten 80mm veerweg met 47mm Rake, en vond dit absoluut nog niet erg nerveus sturen, gewoon een neutraal stuurgedrag. Als hij wat nerveuzer was geworden had ik dat niet als een probleem gezien.
Het moet makkelijk in de hand te houden zijn en zelfs prettig. Ga alleen niet met een 51cm stuurtje rijden, want daar maak je elke fiets bibberig mee. Grote wielen geven zoveel stabiliteit als ze eenmaal rollen, dat de fiets best wat zenuwachtiger mag zijn. Bevalt het niet, zet de vork dan op 100mm, zoals Clox zegt.
Ik heb momenteel ook een scandel in de gang staan. Ik heb er een reba sl voor besteld. Ik hoop dat alles snel binnen komt, zodat we kunnen beginnen monteren. Ik ben nog aan het wachten op mijn reba, mijn hope tech x2 remmen en mijn crest velgen (JJ!). Ik hoop voor eind februari toch wel dat sletje te kunnen berijden.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Vandaag of morgen, gister stonden ze nog bij de douane..
Crest is gewild, ik heb ze nog niet eens binnen of ze zijn al weer weg allemaal, ben benieuwd hoe ze zich houden, Stan was er zelf lovend over, maar dat is natuurlijk niet zo gek
JJ
Crest is gewild, ik heb ze nog niet eens binnen of ze zijn al weer weg allemaal, ben benieuwd hoe ze zich houden, Stan was er zelf lovend over, maar dat is natuurlijk niet zo gek

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!