Hoe doet OnOne het toch?
Moderators:JJ, Beheerders
- JJ
- Forumbeheerder
- Berichten:7298
- Lid geworden op:di jan 08, 2002 4:43 pm
- Locatie:Bunschoten
- Contacteer:
http://www.bikeradar.com/news/article/f ... tail-24158
Zijn andere bedrijven nou zo duur? Neemt OnOne genoegen met een kleine Marge? hebben ze zulke goedkope producenten?
Ik blijf me er altijd over verbazen, zeker gezien hun produkten gewoon goed, netjes en betrouwbaar zijn. Waarom zijn hun Ti Lynskey's zo goedkoop? pisbakken Ti?
Heel apart, wel tof, zeker te weten dat die carbo 29-er weer een hit wordt!
JJ
Zijn andere bedrijven nou zo duur? Neemt OnOne genoegen met een kleine Marge? hebben ze zulke goedkope producenten?
Ik blijf me er altijd over verbazen, zeker gezien hun produkten gewoon goed, netjes en betrouwbaar zijn. Waarom zijn hun Ti Lynskey's zo goedkoop? pisbakken Ti?
Heel apart, wel tof, zeker te weten dat die carbo 29-er weer een hit wordt!
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
Re: Hoe doet OnOne het toch?
Binnenkort wat meer background info over deze ontwikkeling op de voorpagina.JJ schreef:http://www.bikeradar.com/news/article/f ... tail-24158
Zijn andere bedrijven nou zo duur? Neemt OnOne genoegen met een kleine Marge? hebben ze zulke goedkope producenten?
Ik blijf me er altijd over verbazen, zeker gezien hun produkten gewoon goed, netjes en betrouwbaar zijn. Waarom zijn hun Ti Lynskey's zo goedkoop? pisbakken Ti?
Heel apart, wel tof, zeker te weten dat die carbo 29-er weer een hit wordt!
JJ

Gokje:
1. Alleen internet verkoop, dus direct, zonder tussenhandel. Als Singlespeed.nl dit frame zou verkopen gaat er marge bovenop
2. Weinig marketing, hoofdzakelijk mond-op-mond
3. Weinig overhead want dozenschuiver vanaf een industrieterein.
4. Grote aantallen?
Ik neem aan dat een handelaar in de fietsenbranche wel weet wat een fietsframepje in China mag kosten. Gokje, 40 dollar, in kleur? Op die 456 frames word waarschijnlijk meer dan voldoende marge gepakt.
1. Alleen internet verkoop, dus direct, zonder tussenhandel. Als Singlespeed.nl dit frame zou verkopen gaat er marge bovenop
2. Weinig marketing, hoofdzakelijk mond-op-mond
3. Weinig overhead want dozenschuiver vanaf een industrieterein.
4. Grote aantallen?
Ik neem aan dat een handelaar in de fietsenbranche wel weet wat een fietsframepje in China mag kosten. Gokje, 40 dollar, in kleur? Op die 456 frames word waarschijnlijk meer dan voldoende marge gepakt.
- JJ
- Forumbeheerder
- Berichten:7298
- Lid geworden op:di jan 08, 2002 4:43 pm
- Locatie:Bunschoten
- Contacteer:
Op alle punten behalve punt 1 ben ik het mee eens
(mijn marge wordt kleiner, maar prijs is hetzelfde).
De overige punten kloppen wel, maar wat gebeurd er dan met die Lynskey frames? Die zijn ook goedkoper dan waar ook, zelfs als je er direct 1 bij Lynskey bestelt. Genoegen nemen met lage marges dus?
Leuke Cliffhanger DeKerfs...
JJ

De overige punten kloppen wel, maar wat gebeurd er dan met die Lynskey frames? Die zijn ook goedkoper dan waar ook, zelfs als je er direct 1 bij Lynskey bestelt. Genoegen nemen met lage marges dus?
Leuke Cliffhanger DeKerfs...
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
Dan toch scherper onderhandelen?JJ schreef:Op alle punten behalve punt 1 ben ik het mee eens(mijn marge wordt kleiner, maar prijs is hetzelfde).
De overige punten kloppen wel, maar wat gebeurd er dan met die Lynskey frames? Die zijn ook goedkoper dan waar ook, zelfs als je er direct 1 bij Lynskey bestelt. Genoegen nemen met lage marges dus?
Mbt tot Lynskey lijkt het me vrij logisch: Goed onderhandelde prijsafspraken, significante aantallen, en Lynskey wil die liever niet missen. Daardoor komen ze niet in verweer tegen de lage-marge-politiek van On-One. Dat Lynskey zelf duurder is, is logisch, kwestie van dealerbescherming. Die loyaliteit moet natuurlijk van 2 kanten komen.
Maar het is inderdaad een margekwestie, en een inkoopkwestie. Waarschijnlijk niet al te veel leveranciers, en hierdoor hoge marges kunnen bedingen.
Overigens zijn de Planet-X frames ook zo voordelig. Naar mijn mening hoeft carbon niet zo duur te zijn als de grote merken ons willen doen geloven, en neemt marketing en innovatie een flink deel van het budget. Waarschijnlijk is het nieuwe On-One carbon frame niet heeel state of the art, maar dat is van mijn kant een aanname.
Het is een combinatie van de eerste 3 punten, maar dan net iets anders denk ik, op volgorde van belangrijkheid:baron062 schreef:Gokje:
1. Alleen internet verkoop, dus direct, zonder tussenhandel. Als Singlespeed.nl dit frame zou verkopen gaat er marge bovenop
2. Weinig marketing, hoofdzakelijk mond-op-mond
3. Weinig overhead want dozenschuiver vanaf een industrieterein.
4. Grote aantallen?
Ik neem aan dat een handelaar in de fietsenbranche wel weet wat een fietsframepje in China mag kosten. Gokje, 40 dollar, in kleur? Op die 456 frames word waarschijnlijk meer dan voldoende marge gepakt.
1. Cool Image. Engels, Yorkshire, fiets voor het volk, maar dan wel voor de harde mannen. Zuipen, fietsen, zuipen en gewoon rechtdoor fietsen, door de modder, brede banden, kortste weg naar de kroeg, naar je mates. Doelgroep is volledig buiten mainstream en prijzen moeten (!!) dus laag liggen, want alternatives hebben geen geld maar kopen gelukkig niet seizoensgebonden.
2. Extreem lage overhead. Goegel op "yorkshire unemployment" en je weet de loonkosten, daarnaast gehuisvest op industrieterrein. Vaste lasten bijna niets en dan ook nog gedeeld met Planet-X. Past perfect bij imago.
3. Eigenzinnige ontwerper. Nu weg. Ik ben benieuwd, want ontwerper had directe link met punt 1.
4. Directe verkoop, alleen via internet, maar heel bijzonder, alleen batch productie. Altijd hetzelfde: "de frames zitten in de volgende container". Ze komen er mee weg vanwege hun imago. Duidelijk deals met framebouwers: las maar waneer het jou uitkomt, als ik maar korting krijg, een paar weken later geeft niet. $40 lijkt correct. Geen voorraad en zodra er iets overblijft meteen een clearance sale, dus duidelijk een bedrijf met korte cashflow cyclus. Geen schulden maar ook geen bezittingen. Container bestellen, verkopen, beetje winst. Geen grote aantallen, maar vaste aantallen, dat is de truuk. En voor wat betreft SingelSpeed en M-engineering doorverkoop: voor hun is het bijna geen doen om zakelijke afspraken te maken met On-One, het is immers een volstrekt onbetrouwbare distributeur, geen voorraad en de volgende container komt misschien over 5 weken en is voor 90% gereserveerd...
5. Anticyclisch Ti aanbieden. Ti frame is duur vanwege loonkosten, maar lonen voor lassers zijn in economische dip juist laag. Daarnaast dezelfde deal; las maar wanneer het je uitkomt. Lynskey heeft waarschijnlijk een dure built-to-order afspraak met dealers met een (te) kleine en sterk flucturende productie. Met de On-One deal kan hij zijn vaste kosten onder controle houden.
Kortom, On-One is de easyjet binnen de fietsenbranche met het beste kostenmodel voor een recessie. Sinterklaas heeft voor habbekrats 2 heerlijke truien gescoord voor mij

Niet beloven maar doen. Niet binnenkort maar over 5 dagen. Je bent On-One niet !!DeKerfs schreef:Binnenkort wat meer background info over deze ontwikkeling op de voorpagina.
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl
- JJ
- Forumbeheerder
- Berichten:7298
- Lid geworden op:di jan 08, 2002 4:43 pm
- Locatie:Bunschoten
- Contacteer:
willem12 schreef:Niet beloven maar doen. Niet binnenkort maar over 5 dagen. Je bent On-One niet !!

Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
Nouja! Moet die jongen de keuze maken tussen zondag met iedereen gaan rijden in Dorst of dat artikel schrijven...?! Zo egoistisch ben je toch niet W12?willem12 schreef:Niet beloven maar doen. Niet binnenkort maar over 5 dagen. Je bent On-One niet !!DeKerfs schreef:Binnenkort wat meer background info over deze ontwikkeling op de voorpagina.

Er zijn iets meer lezertjes dan wij tweeen Staalmans en als jij hem nu helpt is hij misschien op tijd klaarSteelboy schreef:Nouja! Moet die jongen de keuze maken tussen zondag met iedereen gaan rijden in Dorst of dat artikel schrijven...?! Zo egoistisch ben je toch niet W12?willem12 schreef:Niet beloven maar doen. Niet binnenkort maar over 5 dagen. Je bent On-One niet !!DeKerfs schreef:Binnenkort wat meer background info over deze ontwikkeling op de voorpagina.

Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl
On-one designer & head honch Brant Richards on the 456 Ti
After a decade of bike testing for MBUK and others, Brant Richards swapped from poacher to gamekeeper and launched his own On-One bikes.
BikeRadar: What’s the obsession with making your bikes so cheap?
Brant Richards: They’re not cheap, they’re great value — there’s a difference! When I was testing bikes I got tired of ï¬nding cheaper frames with bad geometry. Someone has to weld the tubes together, so why couldn’t they be welded into a decent geometry with decent tyre clearance, and nice cable routing, with reinforcing gussets to stop bits falling off? After all, good design doesn’t cost any more than bad design.
BikeRadar: Did you ever think you’d make a bike that would be described as the best in the world?
Brant Richards: No. Why, who said that?
BikeRadar: We did.
Brant Richards: About this one?
BikeRadar: Yes!
Brant Richards: Really? Cheers! It’s funny, if someone asked me what the best bike in the world was, I’d say it was the bike they already had, cos that was the bike they could ride whenever they wanted. One of my best rides ever was on a Halfords Apollo Forma, over the Devil’s Staircase into Kinlochleven. So you don’t have to have a great bike to have a great ride.
BikeRadar: How is the titanium 456 so cheap?
Brant Richards: We do it a few ways. Firstly , tiny overheads — my ofï¬ce is a £185 shed in Todmorden. Then, Lynskey can batch-build stuff at their end to reduce costs but keep the same top quality. And we sell it direct to the customers, so there’s no shop or national distributor margin.
BikeRadar: So what next for the On-One/ Lynskey tie up?
Brant Richards: Next sample is 29er slotted dropout singlespeeds. It’s what I ride myself, so I’m really looking forward to them. We’ve got a titanium Pompino being tested, and there’s going to be a cyclocross frame, titanium Mary bars and… oh, possibly something with, er, suspension. But that’s a secret.
After a decade of bike testing for MBUK and others, Brant Richards swapped from poacher to gamekeeper and launched his own On-One bikes.
BikeRadar: What’s the obsession with making your bikes so cheap?
Brant Richards: They’re not cheap, they’re great value — there’s a difference! When I was testing bikes I got tired of ï¬nding cheaper frames with bad geometry. Someone has to weld the tubes together, so why couldn’t they be welded into a decent geometry with decent tyre clearance, and nice cable routing, with reinforcing gussets to stop bits falling off? After all, good design doesn’t cost any more than bad design.
BikeRadar: Did you ever think you’d make a bike that would be described as the best in the world?
Brant Richards: No. Why, who said that?
BikeRadar: We did.
Brant Richards: About this one?
BikeRadar: Yes!
Brant Richards: Really? Cheers! It’s funny, if someone asked me what the best bike in the world was, I’d say it was the bike they already had, cos that was the bike they could ride whenever they wanted. One of my best rides ever was on a Halfords Apollo Forma, over the Devil’s Staircase into Kinlochleven. So you don’t have to have a great bike to have a great ride.
BikeRadar: How is the titanium 456 so cheap?
Brant Richards: We do it a few ways. Firstly , tiny overheads — my ofï¬ce is a £185 shed in Todmorden. Then, Lynskey can batch-build stuff at their end to reduce costs but keep the same top quality. And we sell it direct to the customers, so there’s no shop or national distributor margin.
BikeRadar: So what next for the On-One/ Lynskey tie up?
Brant Richards: Next sample is 29er slotted dropout singlespeeds. It’s what I ride myself, so I’m really looking forward to them. We’ve got a titanium Pompino being tested, and there’s going to be a cyclocross frame, titanium Mary bars and… oh, possibly something with, er, suspension. But that’s a secret.
zo lekker en zo echt
www.plonsracing.com
www.plonsracing.com
- didadunlop
- Berichten:4533
- Lid geworden op:vr sep 16, 2005 7:27 am
willem12 schreef:Niet beloven maar doen. Niet binnenkort maar over 5 dagen. Je bent On-One niet !!DeKerfs schreef:Binnenkort wat meer background info over deze ontwikkeling op de voorpagina.
... jij je zin!
http://www.dirty-pages.net/nieuws/nieuw ... p?id=45762
-
- Berichten:1502
- Lid geworden op:wo mar 31, 2004 4:36 pm
- JJ
- Forumbeheerder
- Berichten:7298
- Lid geworden op:di jan 08, 2002 4:43 pm
- Locatie:Bunschoten
- Contacteer:
You better...DeKerfs schreef:Van huis uit luister ik altijd heel goed naar papa's...

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
Meesters bestaan uitsluitend bij goed aanbod van slaven. Iedereen krijgt de baas die hij verdient zegt mijn baas altijd.Tall Boy Bram schreef:Wat is die Willem opstandig zeg dat je hem zijn zin geeft...![]()
TBB
On-Topic:
Laten we de vraag iets moeilijker maken. Waarom lukt het On-One wel en Singular niet om een frame voor 150E op mijn deurmat te krijgen? Ook Engels, geen zichtbare overhead en toch minimaal 460E ??
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl
1 Dealers! (=marge)willem12 schreef:On-Topic:
Laten we de vraag iets moeilijker maken. Waarom lukt het On-One wel en Singular niet om een frame voor 150E op mijn deurmat te krijgen? Ook Engels, geen zichtbare overhead en toch minimaal 460E ??
2 Reynolds buizen ipv goedkope chinese CrMo meuk!
Dit moet op zijn minste een deel verklaren.
Inderdaad een maandje langer moeten wachten op mijn chocolat brown 456,maar voor 175,- incl.stuurpen en verzendkosten een plaatje van een frame met super rijeigenschappen.Lars,krijg jij de rose metallic??Deze wilden ze mij ook aansmeren toen bleek dat de mijne(16") niet in de Oktobercontainer zat.Ben benieuwd of er meer 456en met de nieuwe kleuren in omloop zijn.
Bikegroet Eric B.
Bikegroet Eric B.
-
- Berichten:1502
- Lid geworden op:wo mar 31, 2004 4:36 pm
- JJ
- Forumbeheerder
- Berichten:7298
- Lid geworden op:di jan 08, 2002 4:43 pm
- Locatie:Bunschoten
- Contacteer:
Weet je hoe dat komt? Omdat er grote dingen te gebeuren staan hier op DP!!Tall Boy Bram schreef:Op Singlespeed.nl/forum is het verdacht stil...
Echt!
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
-
- Berichten:132
- Lid geworden op:zo feb 17, 2008 6:36 pm
- Locatie:ede