Remschijf ontvetten met 96% alcohol?
Moderator:Beheerders
Ik wil morgen mijn remmen ontluchten en mijn schijven schoonmaken...
Nu heb ik thuis een flesje met 96% alcohol liggen... Dit wordt normaal gebruikt om medisch gereedschap mee schoon te maken. Kan ik dit gebruiken om mijn remschijven goed te ontvetten?
Andere producten heb ik niet in huis dus het gaat echt specifiek om dit product!
Alvast bedankt!
Nu heb ik thuis een flesje met 96% alcohol liggen... Dit wordt normaal gebruikt om medisch gereedschap mee schoon te maken. Kan ik dit gebruiken om mijn remschijven goed te ontvetten?
Andere producten heb ik niet in huis dus het gaat echt specifiek om dit product!
Alvast bedankt!
-
Als ik het goed heb heb jij een Coiler
met Hayes 9.Hayes raad aan om de schijven schoon te maken met isopropyl alcohol,nu we dit weten is het natuurlijk ook handig te weten wat dat dus precies is,dat van die alcohol lukt nog wel maar isopropyl weet ik ook niet
even googlen of zo....succes

Intense Uzzi Vpx
- didadunlop
96% alcohol en 4% water is waarschijnlijk in zijn geheel verdampt na een uurtje (en zelfs eerder) dus dan zou er als het goed is niks op je schijf moeten zitten. Ook geen bacterien..
Lijkt me gewoon te doen.

Lijkt me gewoon te doen.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
- TheBigLjeweetwel
Remmen Reiniger Professional
[MRR] €2,95

ik gebruik dat als ik mij nremmen altijd reinigde en je kan er verder ook altijd goed je verdere aandrijving mee ontvetten.
word veel gebruikt in de automobiel branche waar ik het van ken. Maar alleen wel opletten met sommige laksoorten die kan het wel eens oplossen./aantasten .
Motip Remmenreiniger
Remmenreiniger met hoog oplossend vermogen. Remmenreiniger laat geen residu achter, is niet geleidend en niet corrosief. MoTip Remmenreiniger heeft een krachtig, gericht spuitbeeld en is onder elke hoek te gebruiken.
Spuitbus 500 ml
[MRR] €2,95

ik gebruik dat als ik mij nremmen altijd reinigde en je kan er verder ook altijd goed je verdere aandrijving mee ontvetten.
word veel gebruikt in de automobiel branche waar ik het van ken. Maar alleen wel opletten met sommige laksoorten die kan het wel eens oplossen./aantasten .
Motip Remmenreiniger
Remmenreiniger met hoog oplossend vermogen. Remmenreiniger laat geen residu achter, is niet geleidend en niet corrosief. MoTip Remmenreiniger heeft een krachtig, gericht spuitbeeld en is onder elke hoek te gebruiken.
Spuitbus 500 ml
Laatst gewijzigd door TheBigLjeweetwel op vr dec 04, 2009 4:57 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
- TheBigLjeweetwel
heb mijn schijven net ontvet op de volgende manier:
-oven ontvetter en een schuursponsje flink geboent
-toen afgespoeld
-en daarna met 96% alcohol afgeveegd
-als ik m nu onder de kraan houd zie je dat niet overal water blijft liggen maar er druppels vormen
Het lijkt me niet dat ze nog vettig zijn... maar als ik kijk naar de druppelvorming lijkt het alsof dat wel zo is...?
Dit ziet er ook wel goed uit: http://www.motip.com/index.php?page=23&id=976
-oven ontvetter en een schuursponsje flink geboent
-toen afgespoeld
-en daarna met 96% alcohol afgeveegd
-als ik m nu onder de kraan houd zie je dat niet overal water blijft liggen maar er druppels vormen
Het lijkt me niet dat ze nog vettig zijn... maar als ik kijk naar de druppelvorming lijkt het alsof dat wel zo is...?
Dit ziet er ook wel goed uit: http://www.motip.com/index.php?page=23&id=976
- didadunlop
dat de druppels samentrekken klopt wel.
De onderlinge aantrekkingskracht van water is dan groter dan de wrijving van het water met je remschijf. Dat heeft niet zo veel te maken met vettigheid of geen vettigheid maar met de hoeveelheid verontreiniging die er op je schijf zit.
Concluderend: Je schijf is verrekes schoon en wsl na een keer remmen in het zand al weer smerig.
Alhoewel het natuurlijk geen strak plan is om je remschijven extra vettig te maken moeten we de noodzaak van een extreem vetvrije remschijf niet overdrijven. Kijk maar eens naar de hoeveelheid prut/vettigheid die er op de velg van een voorwielaangedreven auto zit. Denk je dat de schijven daar iedere keer worden schoongemaakt? Natuurlijk brandt er veel weg als je met 120 even flink in de ankers moet. Maar je snapt wsl wel wat ik bedoel.
De onderlinge aantrekkingskracht van water is dan groter dan de wrijving van het water met je remschijf. Dat heeft niet zo veel te maken met vettigheid of geen vettigheid maar met de hoeveelheid verontreiniging die er op je schijf zit.
Concluderend: Je schijf is verrekes schoon en wsl na een keer remmen in het zand al weer smerig.
Alhoewel het natuurlijk geen strak plan is om je remschijven extra vettig te maken moeten we de noodzaak van een extreem vetvrije remschijf niet overdrijven. Kijk maar eens naar de hoeveelheid prut/vettigheid die er op de velg van een voorwielaangedreven auto zit. Denk je dat de schijven daar iedere keer worden schoongemaakt? Natuurlijk brandt er veel weg als je met 120 even flink in de ankers moet. Maar je snapt wsl wel wat ik bedoel.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
ik zeg nog zo, niet je remmenschijven vast lassenmarten schreef:Ga er maar van uit dat het wel kwaad kan, het is allemaal rotzooi.TheBigLjeweetwel schreef:ja maar verder op je huid kan het geen kwaad, het voelt alleen koud aan.
Lassen aan een met remreiniger schoongemaakt onderdeel moet je trouwens helemaal uit je hoofd laten

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
Had je wel eerder kunnen zeggen: http://www.brewracingframes.com/id75.htmJJ schreef:ik zeg nog zo, niet je remmenschijven vast lassenmarten schreef:Ga er maar van uit dat het wel kwaad kan, het is allemaal rotzooi.TheBigLjeweetwel schreef:ja maar verder op je huid kan het geen kwaad, het voelt alleen koud aan.
Lassen aan een met remreiniger schoongemaakt onderdeel moet je trouwens helemaal uit je hoofd laten![]()
JJ

/Marten
zucht... Onluchten is geen leuk klusje... Het is niet gelukt... Morgen maar nog een keer proberen...
Ik had een pro bleed kit van Hayes besteld bij crc... crc gemaild of deze ook voor El camino's was... Ja, zeiden ze! Nou niet dus :S kan de afvalfles niet aansluiten om mijn remgreep :S Moest t dus zonder doen...
Ik had een pro bleed kit van Hayes besteld bij crc... crc gemaild of deze ook voor El camino's was... Ja, zeiden ze! Nou niet dus :S kan de afvalfles niet aansluiten om mijn remgreep :S Moest t dus zonder doen...