kona coilair 2008 passende chainguide?

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
dhchamp
Contacteer:
kona coilair 2008 passende chainguide?

Bericht door dhchamp » di jan 12, 2010 1:09 am

hoi allemaal,

Ik heb een kona coilair 2008 met een chainguide, maar dat ding raakt mn frame op bepaalde plekken. ik had al wat weggeslepen van de plaat wat op die plek wel heeft geholpen, maar nu merkte ik dat zelfs bovenste geleider ding bij diepe invering mijn liggende achtervork raakt.
Dat ding past dus gewoon niet echt.
Weet iemand een goede chainguide voor 1 of 2 kettingbladen die wel echt past op een kona coilair 2008 met magic link. fijne fietsjes, maar daar bij de trapas is het echt een nachtmerrie. zo weinig ruimte.

Er zit nu een XTX chainguide op (waar rsp team met jurg meijer en joost wichman ook mee rijden) van meybo.

Als iemand een oplossing heeft of een chainguide weet die wel echt past zou ik dat heel erg waarderen.
Ik ben mn fiets in orde aan het maken voor komende seizoen en dit soort dingen verpesten gewoon het rijplezier voor een deel. En geld voor een betere fiets heb ik ook niet op het moment.

alvast bedankt.
Kona Coilair 2008, e-13 SS, Saint schakelwerk, ODI Ruffian grips. I need more money XD

luv 2 ride

Bericht door luv 2 ride » di jan 12, 2010 8:40 am

Ik heb even rondgekeken op Internet en wat ik begrepen heb dat je voor een chainguide van jou type fiets een zogenaamde Iscg adapter nodig hebt om het passend te krijgen.Volgens de gegevens die ik gezien heb heeft Kona pas vanaf 2009 Iscg aansluitingen op hun fietsen.deze bevindingen zijn dus niet van mijzelf maar heb ik gelezen,maar dan heb je even een link om verder te komen....Groetjes en succes
Intense Uzzi Vpx

dhchamp
Contacteer:

Bericht door dhchamp » di jan 12, 2010 11:27 am

dankje voor je reactie, maar dat is niet het probleem. ik heb al ketting geleider erop met zon iscg dinges adapter. dat wist ik al ja. het probleem zit m in dat er te weinig ruimte is en die geleider die ik nu heb op een aantal plaatsen met diep inveren mijn frame raakt. Dus mijn vraag was, weet iemand een ketting geleider die er wel goed op past? iets van een hele minimalistische geleider ofzo die weinig ruimte nodig heeft. Misschien dat iemand ervaring heeft met een goede geleider op een kona met magic link.
Kona Coilair 2008, e-13 SS, Saint schakelwerk, ODI Ruffian grips. I need more money XD

Jean-Pierre

Bericht door Jean-Pierre » di jan 12, 2010 1:44 pm

E-13 ( E-Thirtheen ) DRS/ DS / LS1
moeten passen. Anders weet ik het ook niet.

Die LS1 heb ik nog liggen, mocht je interesse hebben.

Gr.
Jp
Loose Riders
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de

fucalot

Bericht door fucalot » di jan 12, 2010 11:10 pm

Foto? Ken het frame wel, maar aangezien alle chainguides starten vanaf een vaste plaat die tegen de iscg adapter gevezen is, is het nu onduidelijk waar het schoentje juist wringt.

Terribilis

Bericht door Terribilis » wo jan 13, 2010 10:42 am

heb zelf een MRP chainguide op mijn coiler en het past goed
zal er een foto van maken en daarna hierzo plaatsen

8)

fucalot

Bericht door fucalot » wo jan 13, 2010 11:51 am

En aan een MRP kan ik je wel helpen!

dhchamp
Contacteer:

Bericht door dhchamp » wo jan 20, 2010 10:13 pm

heb er met jurg van meybo nog naar gekeken en het word waarschijnlijk een E-13 SS
. en als die toch niet blijkt te passen proberen we wel iets anders. ben ik ff blij dat ik relatief dicht bij boekel (meybo) woon.
en daarnaast ook gelijk ff nog saint derrailleur en shifter er op voor nieuwe seizoen.
jammer alleen dat ie pas volgende week klaar is. geen filthy trails dit weekend.
maar bedankt voor de reacties. zal wel eens foto van eindresultaat maken volgende week.

dhchamp
Contacteer:

its beautifull

Bericht door dhchamp » vr jan 29, 2010 10:41 pm

Heb mn fiets eindelijk weer terug.
nog ff wachten op mn saint shifter en derrailleur, maar ik heb al een E-13 SS en nieuwe ODI grips plus even nieuw schakel binnen kabeltje en verse ketting en cassette.
Its so pretty. fotos wanneer compleet met saint rotzooi is :P

Plaats reactie