Gary Fisher X-caliber Framegewicht?
Moderators:JJ, Beheerders
Weet iemand wat ongeveer het, nagewogen, gewicht is van een Aluminium x-caliber Gary Fisher frame? Alvast bedankt! Wanneer je een link met gewichten hebt ben ik ook tevreden!
Re: Gary Fisher X-caliber Framegewicht?
Weinig. neit dat het erg boeit, de onderdelen van je fiets worden vast meer dan 9kg, de 2-3 ons verschil tussen alu frames valt echt helemaal weg dan. Voel jij het verschil tussen 10.5 en 10.8kg, als je ze niet tegelijk op tilt? Misschien zelfs helemaal niet...29racer schreef:Weet iemand wat ongeveer het, nagewogen, gewicht is van een Aluminium x-caliber Gary Fisher frame? Alvast bedankt! Wanneer je een link met gewichten hebt ben ik ook tevreden!
XL Fishers zijn meestal 1700g. S rond of onder de 1500g.
Re: Gary Fisher X-caliber Framegewicht?
Tel maar wat bij op, jij hebt oude gewichten in je hoofd. Mijn Paragon (zelfde frame als X-caliber) woog in de maat M minimaal 1750gr, misschien wel meer.Cloxxki schreef:
XL Fishers zijn meestal 1700g. S rond of onder de 1500g.
Heb het niet nagemeten, maar kan het wel benaderen, omdat ik weet wat de onderdelen ongeveer wegen.
Dat is dus incorrect. Er zit maar een heel klein deel (15% ofzo) in het frame, van heel de fiets. Je kunt met een ander frame (duur carbon) maar een paar procentjes sparen, voor een bedrag van grofweg €1000-3000. verschil tussene en Superfly en een X-Caliber met dezelfde onderdelen wordt heel lastig te voelen als je ze 1 voor 1 optilt, 4 ons op 12kg is bijna niks.29racer schreef:Bouwjaar is 2009. Maar wat hierboven vermeld staat vermoede ik ook al. Wanneer ik de fiets optil voel ik wel dat er heel wat gewicht in het frame en de voorvork zit. Maar ik ga eerst de wielen maar eens vervangen.
Scoor een starre vork, terzij je in de Alpen woont. Helaas lastig in G2. Ik wil die Misfit alu, $99 en 700g ofzo, rijdt fijn naar verluid. slechts 45mm offset echter. In een 2007 frame of eerder zou dat weer heerlijk zijn...