Volledig OT: niveau Autoweek

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

didadunlop

Bericht door didadunlop » wo feb 10, 2010 10:20 am

God I love the internet.. Waar vroeger gekken beperkt bleven tot één dorpje en kluizenaars helemaal alleen doodgingen heeft iedere aap nu een spreekbuis voor zijn of haar enige ware mening.
Om mezelf maar even te quoten..

Ja. Niemand hier is meer heilig dan een ander.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo feb 10, 2010 11:52 am

Arnetteman schreef:
mool schreef: GeenStijl vind ik NOG verontrustender, want ik denk dat veel jeugd dit als voorbeeld ziet. Wordt nog wat als we 'in real life' allemaal op die manier gaan communiceren. Sommigen lezers kunnen nog wel relativeren en zien dat dit 'grappig' is, maar ik denk dat er massa's kids zijn die denken dat dit 'stoer' gedrag is en dit graag overnemen.
Wat ik nog verontrustender vindt is dat nieuwe programma dat Ruben Nicolai gaat presenteren, gehaktdag. Gisteren wat stukjes gezien in DWDD. Stel dat kids daar naar gaan kijken, die zijn zo beinvloedbaar dat die denken dat opzettelijk afzeiken heel normaal gaat worden. Waar gaat dat dan heen met die TV programma's. Ik verbaas me er niks over dat ik de laatste tijd erg erg erg weinig TV kijk. En we betalen er allemaal aan mee om die troep op de buis te krijgen.
Toevallig afgelopen dinsdag een workshop gegeven aan kids van 14-15 jaar........daar lopen autochtone westfriezen rond die praten als een Marokaan......"praat eens gewoon!" zeg je dan....dat lukt gewoon niet...
En iedereen immiteert de, overigens erg grappig, teksten van New Kids on the block met dito agressiviteit en lichamelijk contact. Ik heb 2 van die etters eruit getrapt!
De maatschappij verandert hard, ik vind dat zorgwekkend. Respect rolt achteruit met de snelheid van een lawine, vroeger was dat wel anders. Ik heb groot respect voor fulltime leraren, ik zou het niet kunnen.
Oorzaak de verloedering:
-tweeverdieners met als gevolg sleutelkindjes
-Youtube
-Hyves
-TV

Moet wel eerlijk bekennen dat er groot verschil is tussen LBO en VWO kinderen.

dusssssssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » wo feb 10, 2010 3:29 pm

BOSS schreef: Moet wel eerlijk bekennen dat er groot verschil is tussen LBO en VWO kinderen.
Niet om te generaliseren, maar heeft dat misschien ook te maken met opvoeding, of het gebrek eraan?

En met opvoeding bedoel ik niet alleen leren wat wel en wat niet mag en hoe je je moet gedragen maar ook bijbrengen van algemene en specifieke kennis?

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » wo feb 10, 2010 4:01 pm

Erikje schreef:Zeiken over andere autorijders op een autosite is nog tot daaraantoe.

Zeiken over autoblogs op een bikesite.... tssss 8)
whaahahahahaha +1

maarre

mooi topic..maar het gaat wel compleet een andere kant op nu.. ;)

maar het is allesomvattend.. het rijgedrag bijvoorbeeld op de weg is gekoppeld aan de omgangsvormen die er nu zijn..

het gaat om de wereld waarin je opgroeid..dat bepaald je instelling tegenover alles
mijn ouders waren "hippy's".. die generatie heeft er nu voor gezorgd dat ik dus nu redelijk/behoorlijk rechts ben..
(tis niet allemaal een happy world and we can not all be friends !)

en nu..nu zijn er geen regels meer.. :( ..ja IK eerst... das de enige regel denk ik..

onze kinderen van nu leven in een consumptie maatschappij/straat cultuur..
en zodra het ene IN is is het andere UIT.. en alleen IN telt.. dat is de maatstaf van dit decennium..

@boss in Rdam wist ik dat de "spraak" achteruit ging.. maar in frieslan' ook :shock:

wat ik triest vind is dat ontwikkelde autochtone kinderen, gedrag overnemen van de minder ontwikkelde allochtone kinderen
(of nieuwe nederlanders wat je wilt)
dat houd in dat onze vooruitgang is gestagneerd en nu dus weer afneemt..

we worden dommer , interesseren ons nergens meer voor en het zal allemaal wel..
"it's cool to know nothing"

we kunnen ook de vinger wijzen naar de politiek.. ?
kamervragen stellen over een stemming van een TV programma :ban:

Erikje

Bericht door Erikje » wo feb 10, 2010 4:06 pm

cyberhawk schreef:
@boss in Rdam wist ik dat de "spraak" achteruit ging.. maar in frieslan' ook :shock:
Cyberhawk, bedankt voor je kudo! Maar het is WEST Friesland he!!!! NIET hier.

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » wo feb 10, 2010 4:09 pm

Arnetteman schreef:
BOSS schreef: Moet wel eerlijk bekennen dat er groot verschil is tussen LBO en VWO kinderen.
Niet om te generaliseren, maar heeft dat misschien ook te maken met opvoeding, of het gebrek eraan?

En met opvoeding bedoel ik niet alleen leren wat wel en wat niet mag en hoe je je moet gedragen maar ook bijbrengen van algemene en specifieke kennis?
Ik heb op vwo gezeten en zit nu op KBL(VMBO).

Ik ben begonnen op VWO, 1ste jaar, redelijke punten maar ik wou de technische kant op. Naar Belgie gegaan, st. jan college. Technische school. Ik begon daar op Havo, 1ste jaar weer opnieuw. 1ste jaar in Belgie niet zo mijn best gedaan en ik ging een niveutje lager(ong tussen TL en Havo). Na die 2 jaar wou ik graag een sport opleiding doen in Nederland. VMBO Kader(KBL) wat ik dus nu doe.

Als je het niveau hoort op VWO en het niveau op het VMBO dan is dat echt een verschil.

Voorbeeldje:
Op het vwo wordt gesproken over de politie. Op het VMBO wordt gesproken over k*t wouten e.d..
Op het vwo kun je een discussie voeren met de klas, op een normale manier. Als je een discussie probeert te openen met mensen krijg je meteen te horen: Daar hebben we de vwo-er, nerd, beterweter bla bla bla.

Niks mis met het VMBO, zijn genoeg mensen die er echt moeite mee hebben, die help ik ook graag in de klas. Maar het andere gedeelte heeft al eens (vaker) negatief contact gehad met de politie, rookt wiet alsof het normaal is en eten pillen als een boterham. Dan komt zo'n gedrag vanzelf. Owja, van een groot gedeelte van deze groep weten de ouders het en kopen in sommige gevallen wiet voor hun kinderen...

Het begint bij de opvoeding, maar het is niet altijd de opvoeding!

Amen!

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » wo feb 10, 2010 4:11 pm

Erikje schreef:
cyberhawk schreef:
Cyberhawk, bedankt voor je kudo! Maar het is WEST Friesland he!!!! NIET hier.
WAT is een kudo ?

friesland is friesland.. dacht ik :oops:

waar is "hier" :D

Erikje

Bericht door Erikje » wo feb 10, 2010 4:16 pm

Hier is het "echte" Fryslân van de afsluitdijk tot aan Groningen.

Even for the record.... ik ben maar import maar weloverwogen verhuisd 8)

Kudos komt van het Griekse κῦδος, kydos, (letterlijk "waarvan gehoord is") betekent "waardering" voortkomend uit een verrichting

mateis

Bericht door mateis » wo feb 10, 2010 5:04 pm

Als ik dan de tweede voetnoot voor mijn rekening mag nemen: West-Friesland is in de tweede helft van de dertiende eeuw veroverd door de Hollandse graven Willem II en Floris V en sindsdien onderdeel van Holland. Alleen de naam verwijst nog naar iets Fries, we hebben het over wat tegenwoordig ongeveer de noordelijke helft van Noord-Holland is.
En verder ga ik me lekker niet met de discussie bemoeien. ;)

Plaats reactie