29" Gallery
Moderators:JJ, Beheerders

594g met volledige stuurbuis, 565g na inkorten
Beter fotos komen wanneer de zon terug schijnt.

Eerste indruk is niet slecht, minder flex dan de Pace, stuurt iets levendiger, neemt het grote-wielen-gevoel dat ik met de Pace nog had weg. Verder ook de drivetrain vernieuwd, singlespeed onderdelen slijten dan toch...

Meer op: http://rennsport.skynetblogs.be/post/77 ... rabon-frok
Veel dank aan JJ voor de service!
In principe doen ze twee tanden van het voorste blad af bij de overstap naar 29-er...Dus beter een 34 pakken!EL PERRO schreef:Op mijn 26" wedstrijdfiets heb ik een 36t vooraan, zou ik op de vlakke stukken met een 32t vooraan toekomen voor xc gebruik op mijn 29"? (36x11 op 26" is tegen 90 rpm 45km/h, wat genoeg is voor xc).
Greetz
bettes
Life is so much easier when you roll up with your pimp ride and people already know you can't ride... No need to prove yourself and chill!
Een 32x11 op een 29er is bijna hetzelfde als een 36x11 op een 26er.
32x11 op een 29er: +/-6.7m per omwenteling
36x11 op een 26er: +/-6.8m per omwenteling
Hier kan je er wat mee spelen: http://www.sheldonbrown.com/gears/
32x11 op een 29er: +/-6.7m per omwenteling
36x11 op een 26er: +/-6.8m per omwenteling
Hier kan je er wat mee spelen: http://www.sheldonbrown.com/gears/
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Ow man, ik krijg weer zere benen bij de gedachte aan dat verzet!!! Of had ik nou nog zere benen...EL PERRO schreef:(36x11 op 26" is tegen 90 rpm 45km/h, wat genoeg is voor xc)
Hoe lang duren die wedstrijden van jou? Als je dat verzet 2 uur kunt volhouden ben je mijn held! Zonder gekheid!
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
Ik heb zo'n idee dat 36-11 het zwaarste verzet op zijn cassette is, niet als singlespeed...JJ schreef:Ow man, ik krijg weer zere benen bij de gedachte aan dat verzet!!! Of had ik nou nog zere benen...EL PERRO schreef:(36x11 op 26" is tegen 90 rpm 45km/h, wat genoeg is voor xc)
Hoe lang duren die wedstrijden van jou? Als je dat verzet 2 uur kunt volhouden ben je mijn held! Zonder gekheid!
JJ
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Jonge Jonge, ik ben afgestompt aan het raken....
Natuurlijk, je hebt gelijk denk ik
Sorry
Maar ja, ik zie dat we in een gallery zitten, en dat is niet de plek voor zulke vragen! maak even een apart topic aan, dan hebben anderen er ook wat aan bij gebruik zoekfunctie!
JJ
Natuurlijk, je hebt gelijk denk ik

Sorry

Maar ja, ik zie dat we in een gallery zitten, en dat is niet de plek voor zulke vragen! maak even een apart topic aan, dan hebben anderen er ook wat aan bij gebruik zoekfunctie!
JJ
Nog wat nieuwe fotos:

De vorkpoten vormen een soort driehoek (met de punt naar voor):

140mm schijven met titaniumbouten voor schijven en klauw:

Cockpit met allemaal alu of titanium bouten (enkel de reservoircap-boutjes zijn nog staal):

De beste drinkbushouder ter wereld met alu-boutjes:

160mm schijf vooraan, postmount op vork, titaniumbouten:

I LOVE THIS BIKE!!!!

De vorkpoten vormen een soort driehoek (met de punt naar voor):

140mm schijven met titaniumbouten voor schijven en klauw:

Cockpit met allemaal alu of titanium bouten (enkel de reservoircap-boutjes zijn nog staal):

De beste drinkbushouder ter wereld met alu-boutjes:

160mm schijf vooraan, postmount op vork, titaniumbouten:

I LOVE THIS BIKE!!!!
Heel mooi geworden Pieter! Ziet er netjes uit zo, niet te druk en mooie onderdelen!
Wat voor ti bouten zitten er in de schijf? Tapered head? Of gewoon van die platte zoals normale schijfremboutjes? Die tapered heads gaan vaak maar vlak langs vork en frame af... vraag me af hoe dat bij die vork zit?
En wat voor boutje zit erin de bel
?
Wat voor ti bouten zitten er in de schijf? Tapered head? Of gewoon van die platte zoals normale schijfremboutjes? Die tapered heads gaan vaak maar vlak langs vork en frame af... vraag me af hoe dat bij die vork zit?
En wat voor boutje zit erin de bel

Thanks sir fucalot, bakske wordt thans elk weekend gebruikt en deftig vuilgemaakt. In de winter is dit mijn enigste bike.
@ Ninko: boutjes zijn van tibolts.co.uk en hebben een vlakke kop zoals standaard disc-boutjes, ben er niet 100% tevreden van, enkele boutjes hebben een slechte passing van de torx, wordt wel onder garantie opgelost door tibolts.
En inderdaad een paars M4 alu-boutje voor de bel, it's all in the details...(zelfs de houder van mijn achterlichtje heeft een paarse alu bout
)
@ Ninko: boutjes zijn van tibolts.co.uk en hebben een vlakke kop zoals standaard disc-boutjes, ben er niet 100% tevreden van, enkele boutjes hebben een slechte passing van de torx, wordt wel onder garantie opgelost door tibolts.
En inderdaad een paars M4 alu-boutje voor de bel, it's all in the details...(zelfs de houder van mijn achterlichtje heeft een paarse alu bout

Foes verzamelaar met tekorte broekspijpen (water in de kelder in't Vloms) en mijn endurance racer/

Ik met gecensureerd hoofd en de Niner(foto's zijn door een echte PRO genomen (PRO als in crappy Shimano accessoires)

De Sven heeft zijn wedstrijdcarriere verleden weekend afgesloten met een mooie 4de plaats, er rust een zware druk op de Niner zijn balhoofd, binnen 14 dagen komen we naar Holland om een podium te veroveren......

Ik met gecensureerd hoofd en de Niner(foto's zijn door een echte PRO genomen (PRO als in crappy Shimano accessoires)

De Sven heeft zijn wedstrijdcarriere verleden weekend afgesloten met een mooie 4de plaats, er rust een zware druk op de Niner zijn balhoofd, binnen 14 dagen komen we naar Holland om een podium te veroveren......

- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
En wederom een mooie Niner, ze lijken wel gratis tegenwoordig..
JJ
JJ