Tourtochten in het bos.
Moderators:JJ, Beheerders
Voor mij was het de eerste keer dat ik deze tocht reed.... in elk geval zeker niet de laatste keer. Ik was het toertochtrijden wat beu de voorbije 2 jaar, maar tochten als deze prikkelen toch wel. Goed uitgepijld, goede verzorging en erg mooie route over delen van de Veluwe waar ik normaal nooit kom.
De dag afgesloten met het spelen van toeschouwer bij Neerlands DH cup in A'doorn. Mooi dagje!
De dag afgesloten met het spelen van toeschouwer bij Neerlands DH cup in A'doorn. Mooi dagje!
-
-
Ook Gulpen was goed te doen. De eerste anderhalf uur alles nog stijf bevroren en kon je nog lekker 'schoon' fietsen. Toen werd het zonnetje zodanig warm dat de bovenste laag ontdooide: en dus werd een een grote blubberzooi. Lekker ploegen!
Ook deze route prima aangegeven en drie pauzeposten. Geen andere 29ers gezien en ook geen singlespeeders....
Ook deze route prima aangegeven en drie pauzeposten. Geen andere 29ers gezien en ook geen singlespeeders....
Mooi onderwerp, matige foto 
Ik heb de 50km gedaan. Netjes hartslag laag en longen rustig belast na weekje verkoudheid. Gemengd gevoel, ik kende alles wel van vorige keren en met die vorst rolde het zo soepel dat ik redelijk fris aan de finish stond. Volgende keer weer volle bak.
Daarna meteen afgereisd naar de Mini Downhill en de hele middag in het koude bos gestaan voor foto's. Goeie sfeer, leuk evenement.
Vrijdag voor 10 dagen naar India, als de lente niet komt dan zoek ik hem op.

Ik heb de 50km gedaan. Netjes hartslag laag en longen rustig belast na weekje verkoudheid. Gemengd gevoel, ik kende alles wel van vorige keren en met die vorst rolde het zo soepel dat ik redelijk fris aan de finish stond. Volgende keer weer volle bak.
Daarna meteen afgereisd naar de Mini Downhill en de hele middag in het koude bos gestaan voor foto's. Goeie sfeer, leuk evenement.
Vrijdag voor 10 dagen naar India, als de lente niet komt dan zoek ik hem op.
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Ahh, net als de Mountain ...willem12 schreef:Netjes hartslag laag en longen rustig belast na weekje verkoudheid.
Wat gebeurd er komend weekend? Geen tochten op de NTFU kalender, zelf maar weer een epic gaan rijden?
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
een van den moutainJJ schreef:Ahh, net als de Mountain ...willem12 schreef:Netjes hartslag laag en longen rustig belast na weekje verkoudheid.
Wat gebeurd er komend weekend? Geen tochten op de NTFU kalender, zelf maar weer een epic gaan rijden?
JJ

Wanneer komen de buffeltochten?
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst
Sport als levenskunst
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Haha, die andere is iets afgetrainder (jaha, net verkouden geweest..) en heeft grote wielen..
Buffeltochten. Ik vond die van afgelopen Zondag buffel genoeg, voel mijn benen vandaag nog
JJ
Buffeltochten. Ik vond die van afgelopen Zondag buffel genoeg, voel mijn benen vandaag nog

JJ
Afgelopen weekend voor het eerst een discussie met een official gehad over mijn wielen.
Ik moest de bandenmaat laten zien en hij vroeg om uitleg over de maat.
Mijn buurman (met een Turner Sultan) hoefde dat niet.
Is dit lengte discriminatie?
Ik moest de bandenmaat laten zien en hij vroeg om uitleg over de maat.
Mijn buurman (met een Turner Sultan) hoefde dat niet.
Is dit lengte discriminatie?
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Maar mocht je uiteindelijk meedoen
?
En heb je gewonnen door die grote wielen?
JJ

En heb je gewonnen door die grote wielen?
JJ
Volgens het wedstrijdreglement:
Reglement met betrekking tot het fietsonderdeel.
- De maximale banddiameter van de mountainbike is 28 inch. De minimale breedte
van de band is 1,5 inch (599-40) wat inhoudt dat het dikste deel van de band niet
kleiner mag zijn dan 40 mm. Voldoet de fiets niet aan deze eisen, dan doet de deelnemer
buiten mededingen mee.
Ik mocht dus meedoen en heb niet gewonnen.De official wist er eigenlijk ook niet veel van.
Ik heb hem bestookt met bandenmaten en daar had hij niet van terug,hij liet me toen snel door.
Ben sinds 3 weken pas weer aan het lopen en sinds HvH-DH heb ik niet meer gefietst.
Ik begin nu eindelijk uit mijn winterslaap te komen.
Het was om eens te proberen en het beviel goed,erg leuk om te doen.
Volgend jaar is op het zelfde parcours het NK-Cross-Duathlon dus ik ga maar eens beginnen met wat serieuzer te trainen.
Reglement met betrekking tot het fietsonderdeel.
- De maximale banddiameter van de mountainbike is 28 inch. De minimale breedte
van de band is 1,5 inch (599-40) wat inhoudt dat het dikste deel van de band niet
kleiner mag zijn dan 40 mm. Voldoet de fiets niet aan deze eisen, dan doet de deelnemer
buiten mededingen mee.
Ik mocht dus meedoen en heb niet gewonnen.De official wist er eigenlijk ook niet veel van.
Ik heb hem bestookt met bandenmaten en daar had hij niet van terug,hij liet me toen snel door.
Ben sinds 3 weken pas weer aan het lopen en sinds HvH-DH heb ik niet meer gefietst.
Ik begin nu eindelijk uit mijn winterslaap te komen.
Het was om eens te proberen en het beviel goed,erg leuk om te doen.
Volgend jaar is op het zelfde parcours het NK-Cross-Duathlon dus ik ga maar eens beginnen met wat serieuzer te trainen.
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!
-
Voor diegene die dicht bij de Belgische grens wonen, toertocht georganiseerd door onze MTB club (met oa stef j., swatje, mezef als leden)

Laatst gewijzigd door pieterp op do mar 11, 2010 2:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ah leuk heb wel weer zin om in Belgie te fietsen maar dat is voorlopig even te ver.
Staat du Sart-Tilman ook niet voor de deur?
Ook heel leuk aanstaande zondag:
http://www.mtbameland.nl/
Staat du Sart-Tilman ook niet voor de deur?
Ook heel leuk aanstaande zondag:
http://www.mtbameland.nl/
Hmm, ik ga zondags over steenwegen buffelen, maar dat is op de racer met Vittoria Pave's.
-
-
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Zo dat was lekker vanmorgen, heerlijk weer, na een uurtje begon de zon te schijnen, echt genieten. 3 uur + met een stevig tempo, dus goede laatste generale voor Wageningen, deze keer ga ik mezelf een keer een beetje druk opleggen, kijken of ik er mee om kan gaan 
JJ

JJ