24" verende vork
Moderator:Beheerders
Ik ben benieuwd of er 24 " verende vorken zijn die nog in de handel verkrijgbaar zijn.
Ben bekend met de Marzocchi D-Street maar is nergens meer verkrijgbaar.
Suggesties zijn altijd welkom.
grt
Sinter
Ben bekend met de Marzocchi D-Street maar is nergens meer verkrijgbaar.
Suggesties zijn altijd welkom.
grt
Sinter
- de G U R U
- Contacteer:
ik wel, kortere inbouwlengte.pentative schreef: Zie het nut zelf niet echt van een 24" verende vork.
ik zie alleen het nut niet in van een vork van 4 kilo die alsnog breekt.
"Jij zult zeker ook niet weten goed nederlands te kennen? ,,
B-DIRT FOR PRESIDENT 2010
Topic: nee kids gaan niet naar die ka judas oma.
meeste 24" frames zijn gebouwd op 26" vorken, dus heb je 2,54cm meer veerweg nodig?BiKeRbOi schreef:Combee schreef:Je kan toch gewoon een 26'' vork verlagen?
klopt, maar een 24" vork is toch meteen 2,54cm lager zonder dat het ten koste gaat vd veerwegplus dat is wat minder fijn voor footjams, 24" only vork zou wat lichter zijn en ook wat stijver
probleem heb ik ook bij mn cap, dat ik me teen breek.
- de G U R U
- Contacteer:
geo van veel frames werkt beter met lagere vorken;merrybike schreef:leg uit?BiKeRbOi schreef:Het gaat niet om de 2,54cm meer veerweg, het gaat om de lagere inbouwhoogte(I
lage vorken)
ziet er beter uit;
minder topzwaar gevoel;
sterker,stijver en lichter tegelijk;
stuurpen en tt zitten lager waardoor je meer ruimte hebt..
- de G U R U
- Contacteer:
ja alleen om dezelfde inbouwlengte als een 24" vork met dezelfde kroon en zo te krijgen moet je de veerweg veel te ver inkorten (2.54 cm) waardoor je dan op iets van 55mm uitkomt.Combee schreef:Je kan toch gewoon een 26'' vork verlagen?
met luchtvorken heb je dan meestal te weing volume, met veervorken zou het in principe wel moeten kunnen met een hele dikke veer maar ik heb nog nooit zo'n korte vork gereden die een beetje goed aanvoelde.
dit terwijl je met een 24" vork 80mm hebt, wat wel werkt.
de G U R U schreef:ja alleen om dezelfde inbouwlengte als een 24" vork met dezelfde kroon en zo te krijgen moet je de veerweg veel te ver inkorten (2.54 cm) waardoor je dan op iets van 55mm uitkomt.Combee schreef:Je kan toch gewoon een 26'' vork verlagen?
met luchtvorken heb je dan meestal te weing volume, met veervorken zou het in principe wel moeten kunnen met een hele dikke veer maar ik heb nog nooit zo'n korte vork gereden die een beetje goed aanvoelde.
nog steeds:
de meeste frames zijn gebouwd voor 60/80mm 26" vorken.
dus gaat dit helemaal niet op voor 9/10 frames
ik heb nog nooit een frame gezien die voor 60mm is gemaakt hoor, altijd 80/100mm tenzei anders staat angegeven maar dat is nooit lager dan 80mm, dus je lult poepmerrybike schreef:de G U R U schreef:ja alleen om dezelfde inbouwlengte als een 24" vork met dezelfde kroon en zo te krijgen moet je de veerweg veel te ver inkorten (2.54 cm) waardoor je dan op iets van 55mm uitkomt.Combee schreef:Je kan toch gewoon een 26'' vork verlagen?
nog steeds:

- de G U R U
- Contacteer:
zei ik wat over waar die frames voor gebouwd zijn?merrybike schreef:de G U R U schreef:Combee schreef:Je kan toch gewoon een 26'' vork verlagen?
nog steeds:
in de praktijk rijden veruit de meeste frames beter met een kortere vork dan aangegeven.
iemand bij mij uit de buurt heeft ook zo'n Marzocchi D street in z'n bike gehad...
beetje verbouwd en woog 3 KG

zoals gezegd gebruikt hij hem dus niet meer, dus misschien verkoopt hij hem wel ... als je interesse hebt of vragen aan hem kan ik zijn E-mail wel even naar jou toe PB'en !! hij heeft iig geen DP account.
zijn tekst bij de foto:
Description: My home build Marzocchi Dstreet. I bought a DJ2 07 & a Dstreet 06 and i have mounted the crown(aloy steerer)of the DJ2 to the lowers of the Dstreet to make my dreamfork! weight: 5cm travel, just 3 Kilo's and stiff as fuck!
&
My norco 125 with Marzocchi !!!!!DSTREET 07!!!!! 5,5 cm ''saveyourasstravel'' and other new parts

PINKBIKE --> http://norcovsbanshee007.pinkbike.com/album/my-bike/
hij is trouwens ook creatief in het spaken van wielen

beetje verbouwd en woog 3 KG

zoals gezegd gebruikt hij hem dus niet meer, dus misschien verkoopt hij hem wel ... als je interesse hebt of vragen aan hem kan ik zijn E-mail wel even naar jou toe PB'en !! hij heeft iig geen DP account.
zijn tekst bij de foto:
Description: My home build Marzocchi Dstreet. I bought a DJ2 07 & a Dstreet 06 and i have mounted the crown(aloy steerer)of the DJ2 to the lowers of the Dstreet to make my dreamfork! weight: 5cm travel, just 3 Kilo's and stiff as fuck!
&
My norco 125 with Marzocchi !!!!!DSTREET 07!!!!! 5,5 cm ''saveyourasstravel'' and other new parts

PINKBIKE --> http://norcovsbanshee007.pinkbike.com/album/my-bike/
hij is trouwens ook creatief in het spaken van wielen

new transition ! helemaal TOP