Kamikaze...
Moderators:JJ, Beheerders
Bij het horen van de term 'Kamikaze' in combinatie met fietsen dacht ik aanvankelijk aan die DH race van weleer in Amerika... Maar de Amsterdamse politie ziet er wat anders in:
http://www.nu.nl/binnenland/2216657/kam ... orgen.html
http://www.nu.nl/binnenland/2216657/kam ... orgen.html
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Dat is nogal wat, uitlokking.
Daarom gaat er in principe bij mij ook geen fiets uit zonder voorrem, en ik denk dat de meeste shops wel zo slim zijn dat te eisen.
JJ
Daarom gaat er in principe bij mij ook geen fiets uit zonder voorrem, en ik denk dat de meeste shops wel zo slim zijn dat te eisen.
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
- didadunlop
En dat is geen probleem alleen voor amsterdam. Hier in Eindhoven is een maat van me ook omvergereden door een fixierijder zonder voorrem die niet kon remmen.
Ach ja en uitlokking. Dat gaat idd wel erg ver.
Ach ja en uitlokking. Dat gaat idd wel erg ver.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
Artikel in de Metro van gisteren, over fixed rijden in Amsterdam.
http://www.readmetro.com/show/en/MetroH ... 0330/1/6/#
/Jaap
- cyberhawk
- Contacteer:
nederland gaat echt vooruit !
hoofddoekjes in de auto vind ik erger en gevaarlijker ..
een paard heeft oogkleppen op dezelfde plaats..
maar dat is dat het beest WORDT geleid ipv zefl moet rijden
maar on topic.. remmen in de STAD zijn wel handig ja
maar de politie heeft gewoon weer wat gevonden om de quota te halen
zonder er echt moeite voor te hoeven doen
hoofddoekjes in de auto vind ik erger en gevaarlijker ..
een paard heeft oogkleppen op dezelfde plaats..
maar dat is dat het beest WORDT geleid ipv zefl moet rijden
maar on topic.. remmen in de STAD zijn wel handig ja

maar de politie heeft gewoon weer wat gevonden om de quota te halen
zonder er echt moeite voor te hoeven doen

Waar staat dat stuk over fixies dan? Mijn ogen trekken continue naar links...Kerensky schreef:Artikel in de Metro van gisteren, over fixed rijden in Amsterdam.

...maar ondertussen tel ik 2 stokpaardjes die er toch maar weer staan... hoofddoekjes, politie quota... sta je ergens op een kieslijst ofzo? De Heideroosjes zongen over 'klapvee', maar kunnen dat wat mij betreft vervangen door 'kiesvee'. Ik heb het gevoel dat de tekst en de strekking van dat liedje dan nog wel klopt.cyberhawk schreef: maar on topic..
Fixies in de stad, tsja.. je moet er wat voor kunnen, wil je dat veilig kunnen doen. Dat is het risico van een hype: Hordes prutsers die het ook gaan doen met onvermijdelijk incidenten tot gevolg. Jammer dat de naam van de koeriers door het slijk gaat als gevolg van de wannabe's.
Zullen we ons concentreren op het artikel en waar dat over gaat en het socio-politieke geblaat verder even laten voor wat het is? Dubbelzinnig uit te leggen offtopic vergelijkingen zijn niet echt terzake hier, wel?cyberhawk schreef:dingen
Ik vind het niet zo raar dat de wetgever eist dat een voertuig een echte rem moet hebben. En dat de controlerende instantie er dan mee dreigt daadwerkelijk op naleving van die regel te gaan letten, ach... Het stukje 'uitlokking' lijkt veel verder te gaan, maar volgens mij ben je als verkoper klaar als je zegt dat het verkochte voertuig zonder rem niet toegestaan is op de openbare weg en ook best wel gevaarlijk, waarna je aanbiedt voor E 35,- een voorremmetje te monteren.
- didadunlop
Naar Ingrid Thijssen of de 3 voor 2 aanbieding?Erikje schreef:Waar staat dat stuk over fixies dan? Mijn ogen trekken continue naar links...Kerensky schreef:Artikel in de Metro van gisteren, over fixed rijden in Amsterdam.

hehehe die Gijs is een maat van me. Zaterdag eens kijken hoe die toko eruit ziet. Die Sammy zat vruuger in de band Crivits.
Maar ik ben wel van mening dat iedere fiets over twee manieren moet beschikken om te remmen waarbij ik fixed ook zie als een soort van rem. Dus ook al die fietsen met alleen een achteruittrap rem van de weg af.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
- cyberhawk
- Contacteer:
eey lulhannes..JeroenK schreef: Fixies in de stad, tsja.. je moet er wat voor kunnen, wil je dat veilig kunnen doen. .
of je t nou een week doet of al 10jaar.. je kan nooit zo goed remmen met fixed als dat je kan met echte remmen !
tis gewoon gezond verstand..en een goed punt :P
dat de politie er nou op inspringt is voor mij een doorn in het oog.. quota of niet

off topic.. pacifistisch links is net zo erg als extreem rechts..

ga sokke breien ofzo ?
- G.A. Kalwij

Mag ik met me "been" remmen en veel socialer rijdend ook best rond rijden!
Zelfde discussie als dat motoren gevaarlijk zijn.. is de BESTUURDER..
Hier in het prachtige a'dam is het zekers zomers gevaarlijker met alle hoofddoeken en toe- freaking -risten op de fiets dan alle over het algemeen veel fietsende fixers bij elkaar !
Cannondale F4000 SL , Stevens Gran Turismo , NYC-Bikes fixie , GT fixie
cyberhawk schreef:nederland gaat echt vooruit !
hoofddoekjes in de auto vind ik erger en gevaarlijker ....
Wat is er nou zo gevaarlijk aan hoofddoeken in de auto en op de fietsG.A. Kalwij schreef:Hier in het prachtige a'dam is het zekers zomers gevaarlijker met alle hoofddoeken en toe- freaking -risten op de fiets dan alle over het algemeen veel fietsende fixers bij elkaar !

- Xircuit
- Contacteer:
Ik fiets bijna elke dag een dikke 6 kilometer heen en terug door het drukste gedeelte van Amsterdam, en dat geeft van tijd tot tijd een erg chaotisch verkeersbeeld waarbij je regelmatig flink in de ankers moet. En dan rijd ik op een 26" cruiser, met een lichter verzet dan 2:1, mijn tempo ligt niet zo hoog, echter, de fixies (het zijn er meer dan een handje vol) rijden in een stevig tempo. Dan lijkt een rem mij geen overbodige luxe, zeker gezien het feit dat rode stoplichten voor wandelaars en fietsers niet meer dan indicatie is voor potentieel gevaar. Daarnaast, het is gewoon onwettig om zonder te rijden.
Ich Heisse Super Fantastisch!
Wij hebben een artikel 5 in de wegenverkeerswet.keywee schreef:Is er ook in NL een snelheidslimiet voor fietsen? In NZ is dat 40kph.
Wetende:
- Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
Daar vallen naar mijn inzien niet allen fixed rijders onder maar ook ongeveer 90% van alle andere weg gebruikers.

Kwam het artikel hier ook nog tegen:
MSN-Nieuws
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!
- G.A. Kalwij
Wat is er nou zo gevaarlijk aan hoofddoeken in de auto en op de fietsG.A. Kalwij schreef:Hier in het prachtige a'dam is het zekers zomers gevaarlijker met alle hoofddoeken en toe- freaking -risten op de fiets dan alle over het algemeen veel fietsende fixers bij elkaar !

UH..
is misschien te erg op een hoop gegooid..
Is echter wel feit dat er veel mensen hier in de buurt (slotermeer/geuzenveld)rond rijden die niet zijn opgegroeid met een fiets ter beschikking en deze plegen zich op een kinderfiets op het fietspad te gooien met zeer weinig koersvastheid en aandacht voor het verkeer.
En tja heb 2 fixies .. eentje met remmen ivm ouders/schoonouders .. gebruik ze alleen zeeeer zelden.. dus wel legaal onderweg maar illegaal remmen met de benen?
Cannondale F4000 SL , Stevens Gran Turismo , NYC-Bikes fixie , GT fixie
Ik maak me meer zorgen als er een chauffeur een bocht om komt met in 1 hand een peuk. Een telefoongesprek is soms een paar tellen, maar die peuk wordt 7 minuten lang niet weggelegd. Probeer eens een uitwijkmanoeuvre met een brande peuk in je hand. Of netjes tussen voetgangers door rijden als je peuk net even viel en je hem op probeert te rapen.
Grootste gevaar in het verkeer zijn automobilisten die eerst rijden, en dan kijken. Zonder remmen zou ik veel deuken in auto's rijden. Ze steken je fietspad over, en merken dan dat er verkeer is, en stoppen. Hoe hard jij aan kwam rijden weten ze niet, omdat ze zich niet bewust zijn van het iets oversteken. Je ziet die koppies achter het stuur strak naar voren kijken vanaf het moment dat ze de zijstraat uitkomen, tot ze stilstaan, en soms zelfs tot je al met je voorband tegen hun deur aan staat, oogcontact te zoeken. Ooit ga ik mijn rempunt misschien, bij een dure Duitse auto. Lui in echt mooie wagens rijden meestal niet zo, pimper dan een merc zijn die bakken nooit. Lijkt me machtig om over de motorbak van een Lambo heen te rollen.
En dan "auw, m'n nek...".
Grootste gevaar in het verkeer zijn automobilisten die eerst rijden, en dan kijken. Zonder remmen zou ik veel deuken in auto's rijden. Ze steken je fietspad over, en merken dan dat er verkeer is, en stoppen. Hoe hard jij aan kwam rijden weten ze niet, omdat ze zich niet bewust zijn van het iets oversteken. Je ziet die koppies achter het stuur strak naar voren kijken vanaf het moment dat ze de zijstraat uitkomen, tot ze stilstaan, en soms zelfs tot je al met je voorband tegen hun deur aan staat, oogcontact te zoeken. Ooit ga ik mijn rempunt misschien, bij een dure Duitse auto. Lui in echt mooie wagens rijden meestal niet zo, pimper dan een merc zijn die bakken nooit. Lijkt me machtig om over de motorbak van een Lambo heen te rollen.
En dan "auw, m'n nek...".
- G.A. Kalwij
Vraag me af wanneer ik voor het eerst aangehouden wordt op mn SINGLESPEED racefiets.
Kan me voorstellen dat het zien van een racefiets zonder derailleurs nu voldoende reden is om iemand even staande te houden. Wij willen graag even controleren of u op een doortrapper/fixie/baanfiets fietst? We zijn vanavond bezig met een landelijke controle in uw woonwijk.. vandaar. En dan ook vragen naar ID kaart, blaastestje erbij.. Ben je mooi de sjaak op je kroegfiets
Maargoed, niet zeiken, we wisten dit al, en dat de politie er nu iets aan gaat doen was een kwestie van tijd.
Verder schoot me dit nog tebinnen..
"It is easier to split an atom than to destroy prejudice"

Kan me voorstellen dat het zien van een racefiets zonder derailleurs nu voldoende reden is om iemand even staande te houden. Wij willen graag even controleren of u op een doortrapper/fixie/baanfiets fietst? We zijn vanavond bezig met een landelijke controle in uw woonwijk.. vandaar. En dan ook vragen naar ID kaart, blaastestje erbij.. Ben je mooi de sjaak op je kroegfiets

Maargoed, niet zeiken, we wisten dit al, en dat de politie er nu iets aan gaat doen was een kwestie van tijd.
Verder schoot me dit nog tebinnen..
"It is easier to split an atom than to destroy prejudice"

Laatst gewijzigd door TF op ma apr 05, 2010 11:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
If you're a gangster... what are you doing in show business?