New Santa Cruz Model - Syndicate Spy Shot
Moderator:Beheerders
- degoe
- Contacteer:
Wellicht de nieuwe 4x bike van Minaar(gezien de chainguide)?

Je zit wel dat steeds meer merken 'n kleine linkage in hun single pivot fietsen stoppen om de demper aan te spreken (Orange, Morewood, ... eh, vast nog meer) omdat dat blijkbaar fijner werkt. De fiets van Minnaar? Rijdt die niet met Formula remmen? Ik dacht meer aan 'n fiets voor Johnny Waddell. Lange afstands racer dus. Ik vind 'm wel mooi
.

Met zo'n chainguide (overbodige onderste wieltje!) en een dergelijke zadelstand wordt niet op niveau xc geracet. Laat staan met zulke grove cranks+pedalen.Mrtnrider schreef:Sinds wanneer weet je de geo aan de hand van een foto?Hotsnail schreef:vind het gezien de geo meer op een 1x9 XC bike lijken?

Ik vind het wel een verrassend ding, dacht dat SC de single pivot nu dan toch wel eens langzaam zou wegsaneren. Blijkbaar zien ze nog een markt voor een goede, simpele fiets.
De syndicate worden gesponsord door Avid voor een paar jaarde mich schreef:Het zijn avid remmen als ik het goed hebvinay schreef: Rijdt die niet met Formula remmen? Ik dacht meer aan 'n fiets voor Johnny Waddell. Lange afstands racer dus. Ik vind 'm wel mooi.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
Stand van het zadel, chainguide en cranks zeggen toch helemaal niets over de geo..mateis schreef:Met zo'n chainguide (overbodige onderste wieltje!) en een dergelijke zadelstand wordt niet op niveau xc geracet. Laat staan met zulke grove cranks+pedalen.Mrtnrider schreef:Sinds wanneer weet je de geo aan de hand van een foto?Hotsnail schreef:vind het gezien de geo meer op een 1x9 XC bike lijken?![]()
Ik vind het wel een verrassend ding, dacht dat SC de single pivot nu dan toch wel eens langzaam zou wegsaneren. Blijkbaar zien ze nog een markt voor een goede, simpele fiets.
- Hotsnail
- Contacteer:
klopt allemaal, deed me alleen niet echt aan een 4X oid denken door de verhoudingen van hetg frame. waarschijnlijk was geometrie een wat verkeerde woordkeuze...
Vooral de hoogte van de seattube vind ik vrij groot voor een 4X bike. zadel staat ongeveer even hoog als het stuur, is volgens mij ook meestal niet zo, of het moet een vrij grote rijder zijn...
pedalen etc. had ik nog niet echt naar gekeken...
Vooral de hoogte van de seattube vind ik vrij groot voor een 4X bike. zadel staat ongeveer even hoog als het stuur, is volgens mij ook meestal niet zo, of het moet een vrij grote rijder zijn...
Ijzeren paarden eten geen haver....
Zadel staat zo hoog omdat hij anders niet in die tool kan hangen...Hotsnail schreef:klopt allemaal, deed me alleen niet echt aan een 4X oid denken door de verhoudingen van hetg frame. waarschijnlijk was geometrie een wat verkeerde woordkeuze...
En greg minnaar en steve peat hebben hun zadels ontzettend hoog staan.

- degoe
- Contacteer:
Minnaar rijdt sinds hij bij Santa cruz is met Avid remmen.vinay schreef: De fiets van Minnaar? Rijdt die niet met Formula remmen? .
Of het de nieuwe 4x bike van Minnaar is weet ik ook niet zeker,maar door de Garmut chainguide leek het mijn zo. En of het een 4x bike is weet ik ook niet zeker,maar daarover werd in een ander forum over gediscussieerd,daarom het ?
De namen en modellen zijn bekend! Nickel en Butcher Geen VPP, maar een link op een single pivot om de shock aan te spreken zoals zij het willen.
125mm nickel

150mm butcher

http://www.vitalmtb.com/features/Introd ... P-Bikes,80
greetz
Bettes
125mm nickel

150mm butcher

http://www.vitalmtb.com/features/Introd ... P-Bikes,80
greetz
Bettes
Life is so much easier when you roll up with your pimp ride and people already know you can't ride... No need to prove yourself and chill!
Aha, soort hele dag doorfiets-fiets dus. Jullie hebben gelijk, die fiets op de foto zal wel geen langeafstandsracer voor Waddell zijn inderdaad (en ik had even gemist dat Greg Minnaar nu met Avid remt). Ze hebben nu dus drie verschillende veerplatforms en soms ook "carbon" versies, misschien moeten ze toch maar gaan knippen in hun collectie voordat ze helemaal gek worden van 't van alles 'n beetje maken. Stoppen met VPP en carbon ofzo. We zullen zien, ik vind alles wel mooi wat ze maken
.