Nederlands ExtremeSportsMag.

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie

Zou jij als bijvoorbeeld dirtjumper een blad kopen waar ook andere extreme sporten instaan?

Ja
17
47%
Nee
19
53%

Totaal aantal stemmen: 36

dleidelmeijer
Contacteer:
Nederlands ExtremeSportsMag.

Bericht door dleidelmeijer » wo apr 21, 2010 12:47 pm

Hallo,

Ik ben bezig met een onderzoek naar de haalbaarheid van een tijdschrift gericht op extremesports beoefend in en door Nederlanders. Dus bmx, skateboarding, freeride dirtjumping, surfing, kiteboarden, basejumping, inlineskating, fmx, freerunning... Eigenlijk dus alle sporten als het maar extreme is.

Nu is mijn vraag eigenlijk:
Zou jij als bijvoorbeeld dirtjumper een blad kopen waar ook andere extreme sporten instaan?

Bedankt alvast.

mvg,

Dennis Leidelmeijer

BiKeRbOi
Contacteer:

Bericht door BiKeRbOi » wo apr 21, 2010 12:59 pm

Aangezien ik streeter ben zou ik dat zelf niet doen, maar stel dat er 10-20 pagina's in zouden staan over mtb (en evt bmx) street zou ik em waarschijnlijk wel kopen :)

Hangt natuurlijk ook heel erg af van alle factoren: Of het een goed tijdschrift is, of de artikelen goed en interessant zijn, goeie vormgeving (dus ook mooie plaatjes), etc etc

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » wo apr 21, 2010 1:34 pm

Gewoon nieuwsgierig: in welk kader doe je dit onderzoek?
Ich Heisse Super Fantastisch!

dleidelmeijer
Contacteer:

Bericht door dleidelmeijer » wo apr 21, 2010 2:08 pm

ik ben zelf vormgever van beroep en loop al een tijdje met het idee om een nederlands freeride/dir/downhill blad te maken, maar gezien dit wereldje vrij klein is in Nederland dacht ik het at breder te pakken en dit is dus een klein onderzoekje of er uberhaupt wel intresse/vraag is naar zo een soort blad.

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » wo apr 21, 2010 2:35 pm

Er is enkele jaren geleden een initiatief geweest op DP om een, zeg maar "extreme MTB" blad op te zetten. Snakebite was de naam, zoek er maar eens op in de zoek functie, dan kun je vast iets vinden. Het is toen in vergevorderd stadium afgeschoten...

Maar goed, misschien liggen de zaken er nu anders voor. Succes!
Ich Heisse Super Fantastisch!

nonsens

Bericht door nonsens » do apr 22, 2010 8:56 am

Eigenlijk bestaat een vergelijkbaar blad al... alleen dan meer als lifestyle blad
De Reload maar volgens mij loopt dit ook niet echt heel goed, ik weet dat het bestaat maar zie hem nooit meer in de kiosk liggen.

Ik denk dat een blad over extreme mtb/bmx meer één doelgroep aanspreekt

Een goed voorbeeld is het afgelopen seizoen verschenen blad Verse sneeuw voor freeride ski en snowboard
Dit is ook niet zo'n hele grote doelgroep in Nederland (freeriders dan, wintersporters zijn er genoeg) maar toch brengen ze er per seizoen 3 uit.

Er bestaat zelf een eigen (golf)surfblad met de naam 6 surfing magazine in Nederland ....dit is al helemaal een kleine doelgroep.

Anders moet je even contact opnemen met Soul, zij zijn uitgever van veel extreme sport blaadjes.
www.soulonline.nl

Rinse Appelstroop
Contacteer:

Bericht door Rinse Appelstroop » do apr 22, 2010 7:57 pm

Het voorkomen uit Snakebite (wat destijd door een 3tal (opgestart was) is idd. in vergevorderd stadium afgeblazen vanwege een gebrek aan haalbaarheid. Het enige wat je nu in nederland af en toe tegenkomt zijn de specials van Mountainbike.nl (digitaal) en de Test en verslagen die hier op de DP community staan. Op papier uitbrengen schijnt toch té prijzig te zijn.

Verder moet je ook landscape magazine niet onderschatten, digitaal via onze onderburen. Die zijn er verdomd goed mee bezig en ook vanuit de 02 Bikers, Mountainbike Plus en de Fiets komt meer interesse in onze sporten (DH/FR/4X)

Heeft erbij wel te maken dat de verslagen e.d. vooral gericht zijn op de events. De test bij deze bladen liggen nog vooral gericht op de race/xc hoek.

Maar succes ermee!! lijkt me vet een nieuw blad erbiJ!
Whoop Whoop!

de G U R U
Contacteer:

Bericht door de G U R U » di mei 04, 2010 4:48 pm

ligt aan de prijs en de kwaliteit van de foto's en artikelen.

vroeger had je de funbox met bmx/mtb/surf/inline/skate, alle artikelen werden dacht ik geschreven door figuren uit de betreffende scenes..bmx werd gedaan door paul en bart de jong en nog wat bekende namen dus dat leverde altijd wel goede inhoud op. de funbox was destijds altijd gratis maar ik denk dat ik er ook wel een paar euro voor over gehad zou hebben..

meer dan genoeg andere bladen over """extreme""" sporten laat ik zelfs als ze gratis zijn liggen, is dus een vooral kwestie van inhoud: worden de artikelen geschreven door mensen die weten waar ze het over hebben, is het inhoudelijk een beetje diepgravend en origineel (dus meer richting dirtmagazine dan MBUK) ,verhouding foto's en tekst enzovoorts.

persoonlijk denk ik dat de kans klein is dat als zoiets uitgebracht wordt ik het zal kopen, qua fiets blogs/sites door hollanders vind ik eigenlijk dat er niks noemenswaardigs gebeurt behalve in de ss/niner hoek maar dat zal wel niet extreem genoeg zijn.
"Jij zult zeker ook niet weten goed nederlands te kennen? ,,

B-DIRT FOR PRESIDENT 2010
Topic: nee kids gaan niet naar die ka judas oma.

Gène

Bericht door Gène » di mei 04, 2010 5:53 pm

Ik zou dan eerder MBUK kopen, daar staat dan weer vrij veel in over dirt, freeride en downhill en minder over XC. Ook testverslagen en routes in Engeland worden daarin gecoverd. Het nadeel van dat blad is weer de prijs in Nederland (al gauw zo'n €10,-) en ik vind het redelijk druk.

Ik zou dan eerder een benadering als in Bright (gadgets en lifestyle) zoeken, maar dan gericht op mountainbiking.

Als je nu helemaal met je tijd mee wilt gaan:
Een Engelstalig magazine voor op de iPad! Lijkt me helemaal geweldig, zeker als je dan ook nog een webvariant maakt. Voor de iPad variant kan je, mits je het goed doet, geld vragen. Je hebt dan een veel grotere doelgroep: 1 miljoen iPad bezitters die vast en zeker ook dirten/ freeriden/ downhillen. Daarnaast kan je het interactief houden met filmpjes en speciale graphics. Misschien een opzet waarbij de eerste twee nummer gratis zijn? Uiteraard niet in flash bouwen, want dat zuigt volgens S.Jobs. Misschien dat er dan ook nog wel merken zullen zijn die willen sponsoren.

Snelheid is essentieel, je zal niet de enige zijn...

succes!
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

dleidelmeijer
Contacteer:

Bericht door dleidelmeijer » di mei 11, 2010 2:27 pm

zijn er nog meer mensen die hun mening willen geven?

r083rt
Contacteer:

Bericht door r083rt » wo mei 12, 2010 7:57 am

Ik zou hem kopen als de artikelen goed zijn..
Specialized Demo 8 2011

DESL

Bericht door DESL » zo mei 16, 2010 11:04 am

Ik koop zelden bladen waar meerdere (non bike) sporten in behandeld worden
vanwege het feit dat dit vaak ten kosten gaat van de kwaliteit van de afzonderlijke sporten.

En beetje het; O ja , we moeten daar ook nog een stukje voor hebben effect!

Dus nee, zo'n blad zou ik niet kopen.
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----

luv 2 ride

Bericht door luv 2 ride » zo mei 16, 2010 1:24 pm

Ik denk ook dat het wereldje te klein is in Nederland om een kwalitatief goed blad uit te brengen waar meerdere extreme sporten in behandeld worden,aangezien er weinig mensen zijn die breed geintresseerd zijn in het totaalpakket van extreme sports.Ik denk dat iemand niet voor een blad kiest waar voor hem of haar maar pak hem beet 10 procent intressante artikelen in staan,zou ik persoonlijk ook niet voor kiezen.Het Internet bied voor de liefhebbers genoeg om voor hen alles wat hun intresse heeft alles te weten te komen,dus voor iedereen die wat zoekt of wil weten is er info te over...
Intense Uzzi Vpx

Plaats reactie