Stuur opties - H-Bar?

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
goldstein
Stuur opties - H-Bar?

Bericht door goldstein » zo apr 04, 2010 9:11 pm

Sind een paar weken rij ik op een nieuwe fiets.... maar ik heb voor het eerst het gevoel dat mn stuur te recht is! (beetje kramp aan buitenkant van de hand)

Ik heb er nu een Richey Carbon WCS stuur op... maar heb recent wat voorbeelden gezien van gebogen sturen zoals de Jeff Jones H-bar, en zelfs nog meer gebogen Race achtige sturen.

Wie heeft hier ervaring mee?
En het lijkt me dat de shifters en remmen hiervoor niet standaard zijn?

ben benieuwd!
:)

goldstein

On One Mungo bars

Bericht door goldstein » wo apr 28, 2010 11:18 pm

Ok... weinig reactie zover :)

maar ik ben online deze optie tegen gekomen... de On One Mungo bars
iemand toevallig daar ervaring mee?

vr grt

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » wo apr 28, 2010 11:21 pm

Kijk eens wat rond op het 29er- en singlespeedgedeelte, of gebruik de zoekfunctie; er staat genoeg over sturen geschreven :arms:
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

didadunlop

Bericht door didadunlop » do apr 29, 2010 7:14 am

Ik rij al jaren met zowel H-bars (de titec rip off versie) en Mary bars. Alletwee flink wat backsweep.

Ik wil iig niet meer terug. ik vind het veel natuurlijker rijden dan een flatbar.

Over het algemeen passen alle schakeldingen gewoon. Alleen bij de H-bar (en de rip offs daarvan) is er een probleem. Die werken eigenlijk alleen met flippers of met duimshifters. Triggers of gripshift is niet te doen.

Zoek maar eens op alt bars
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Plaats reactie