Service vork/fiets, prijs?
Moderator:Beheerders
Wat kost dat zowat bij jullie, een vork servicen?
En een volledige service van de fiets?
Daarbij zie ik:
-demper servicen
-vork servicen
-wielen nakijken
-trapas
-balhoofd
-versnellingen
-remmen (blokjes,ontluchten,..)
-speling hier en daar
-...
Buiten vork en demper servicen doe ik dat normaal zelf, maar wegens tijdstekort zou ik mij fiets graag gewoon tijdens de week binnensteken en dan pico bello terug oppikken.
Enig idee hoeveel mij dat zou kosten?
greenie
En een volledige service van de fiets?
Daarbij zie ik:
-demper servicen
-vork servicen
-wielen nakijken
-trapas
-balhoofd
-versnellingen
-remmen (blokjes,ontluchten,..)
-speling hier en daar
-...
Buiten vork en demper servicen doe ik dat normaal zelf, maar wegens tijdstekort zou ik mij fiets graag gewoon tijdens de week binnensteken en dan pico bello terug oppikken.
Enig idee hoeveel mij dat zou kosten?
greenie
Welke vork / demper gaat het hier over?
En wat de overige kosten betreft, wat een gek er voor vraagt!
Iedere fiets frummelaar (uitzonderingen daar gelaten) maakt z'n eigen prijs.
Beter wat tijd vrijmaken, scheelt je veel pegels en je weet dan tenminste
dat het (goed) gebeurt.
Ik vertrouw al die stads en hybride fiets frummelaars niet met m'n mtb spul.
Maar als het geld je op de rug groeit en je wil geen tijd vrijmaken voor iets wat je zelf
net zo goed tot beter kan (mits je geen setje linker handen hebt), dan zou ik zeggen; Just pay and pray that it's OK!
En wat de overige kosten betreft, wat een gek er voor vraagt!
Iedere fiets frummelaar (uitzonderingen daar gelaten) maakt z'n eigen prijs.
Beter wat tijd vrijmaken, scheelt je veel pegels en je weet dan tenminste
dat het (goed) gebeurt.
Ik vertrouw al die stads en hybride fiets frummelaars niet met m'n mtb spul.
Maar als het geld je op de rug groeit en je wil geen tijd vrijmaken voor iets wat je zelf
net zo goed tot beter kan (mits je geen setje linker handen hebt), dan zou ik zeggen; Just pay and pray that it's OK!
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----
OK, ff off topic dan:NickFr schreef:Misschien kan ik m'n vraag dan hier stellen ?
Maar zou ik zelf m'n vork weer kunnen servicen, denk dat dat wel nodig is.
Grts
Niet om lullig te doen maar gezien je div. vragen over het een en ander in div. topics
zou ik daar (nog) niet aan beginnen als ik jou was.
--Cranked Crusaders--
thx DESL.
Gaat om een fox 36, marzocchi dropoff III, dirt jumper 1 (die wat lekt). En de demper is een manitou swinger 4-way.
Dat zijn de dingen die ik liever niet zelf probeer en waar ik de onderdelen waarschijnlijk niet voor heb?
De rest kan ik inderdaad wel zelf, maar de examens komen verschrikkelijk dichtbij en het weekend na het laatste vertrek ik naar de alpen
De winkel(s) waar ik naartoe ga vertrouw ik dan wel weer (zijn net iets meer dan de gewoone stads/hybride-dealer), dusja misschien waag ik het erop en zie wat het kost..
greenie
Gaat om een fox 36, marzocchi dropoff III, dirt jumper 1 (die wat lekt). En de demper is een manitou swinger 4-way.
Dat zijn de dingen die ik liever niet zelf probeer en waar ik de onderdelen waarschijnlijk niet voor heb?
De rest kan ik inderdaad wel zelf, maar de examens komen verschrikkelijk dichtbij en het weekend na het laatste vertrek ik naar de alpen

De winkel(s) waar ik naartoe ga vertrouw ik dan wel weer (zijn net iets meer dan de gewoone stads/hybride-dealer), dusja misschien waag ik het erop en zie wat het kost..
greenie
Ik geloof dat je voor een marzocchi zo ronde de 80 euro per vork kwijt bent want die krengen worden opgestuurd naar Scheveningen en worden daar geseviced.
Hou er dan ook gelijk rekening mee dat je ze zeker 4 weken kwijt bent.
Ik weet alleen dat Fox service punten door het land heeft en dat de fietsen boer dat dan zelf doet.
Groeten Dave
Ik weet alleen dat Fox service punten door het land heeft en dat de fietsen boer dat dan zelf doet.
Groeten Dave
go big and take your time to do that.
worden opgestuurd naar duitsland, volgens mij via cosmic sports.daveneef schreef:Ik geloof dat je voor een marzocchi zo ronde de 80 euro per vork kwijt bent want die krengen worden opgestuurd naar Scheveningen en worden daar geseviced.
Groeten Dave
75 euro

kosten zijn hoog ivm uurloon enz enz.
Ja dupont wil die fox wel doen, en zei inderdaad dat zocchi moeilijk zou zijn. Enig idee voor die fox bij Dupont?
In de moving store is het inderdaad €90, en daar ben ik zeker dat het goed gedaan zal zijn (bij Dupont ook), maar je moet begrijpen dat ik als student graag de goedkoopste zou doen
alvast bedankt!
In de moving store is het inderdaad €90, en daar ben ik zeker dat het goed gedaan zal zijn (bij Dupont ook), maar je moet begrijpen dat ik als student graag de goedkoopste zou doen

alvast bedankt!
Een maat van mij lag enkele weken geleden aan een 90euro voor een vork die een dikke 3 jaar niet open geweest was bij Dupont, dus die prijzen zullen in elkaars buurt liggen. Moesten ze bij Moving Store die Zocchi ook doen, dan zou ik ze daar samen afzetten.greenie schreef:Ja dupont wil die fox wel doen, en zei inderdaad dat zocchi moeilijk zou zijn. Enig idee voor die fox bij Dupont?
alvast bedankt!
Heeft ronde wielen