Ik rijd me verde luxe (boven in dit topic een fototje) En dat ding is zeker leuk en lekker om mee te fietsen. Maar de parts zijn echt brak.. En dan is dit hun "topline complete" bike zeg maar. Valt me wel wat tegen van ze.
Maar

Moderator:Beheerders
bunnyhop wallride to 180 en ineens stond me rechtervoet laag toen ik em landdeunknow schreef:wtf happenned?? XD
Dartmoor Flareb-dirt schreef:haha zat er toch een keertje aan te komenwat ga je nu rijden?
waarom geen severed alliance? is ook nog nooit wat mis meegeweest, minder als 800, en ik kan ze krijgen voor 70 :PBiKeRbOi schreef:
Dartmoor Flareb-dirt schreef:haha zat er toch een keertje aan te komenwat ga je nu rijden?
814g voor crankarms en spindle en er is er sinds die paar jaar dat ie bestaat nog geeneens verbogen of gebroken (zelfs niet door hun teamriders, die tricks zoals 360 triple barspins en 360 double whips doen op 26")
Omdat die Dartmoors keihard getest zijn en er nog geen van kapot zijn gegaan. En qua productie/tests is Severed niet te vergelijken met het grote merk Dartmoor. Niks tegen Severed, dat schijnt ook een topmerk te zijn, maar Dartmoor is gewoon de bommerrybike schreef:waarom geen severed alliance? is ook nog nooit wat mis meegeweest, minder als 800, en ik kan ze krijgen voor 70 :PBiKeRbOi schreef:
814g voor crankarms en spindle en er is er sinds die paar jaar dat ie bestaat nog geeneens verbogen of gebroken (zelfs niet door hun teamriders, die tricks zoals 360 triple barspins en 360 double whips doen op 26")
ja, dacht dat ze veel duurder waren, ik ga zoiezo die raider rims kopen. misch een ghetto? :PBiKeRbOi schreef:Omdat die Dartmoors keihard getest zijn en er nog geen van kapot zijn gegaan. En qua productie/tests is Severed niet te vergelijken met het grote merk Dartmoor. Niks tegen Severed, dat schijnt ook een topmerk te zijn, maar Dartmoor is gewoon de bommerrybike schreef:waarom geen severed alliance? is ook nog nooit wat mis meegeweest, minder als 800, en ik kan ze krijgen voor 70 :PBiKeRbOi schreef:
Dartmoor Flare814g voor crankarms en spindle en er is er sinds die paar jaar dat ie bestaat nog geeneens verbogen of gebroken (zelfs niet door hun teamriders, die tricks zoals 360 triple barspins en 360 double whips doen op 26")
Steelhead Rider schreef:Niet echt hoor, dat is de Verde Luxe.Whouz schreef:Nouja, hun bieden hem aan als hun beste "top" complete fiets.. Op die manier bedoel ik datSteelhead Rider schreef:Wat bedoel je met topline complete?
nou dat weten we dan ook weer,nee ik klaag er niet ovrmerrybike schreef:bijna alle bmx cranks kraken. LOL. dus daar moet je niet om gaan zeuren, kraken is meestal niet zo erg bij bmxjes.verde_vex schreef:nou dan heb je hier je 2de man die zegt dat verde goed is![]()
heb zelf de verde vex van 2009 en nooit iets aan gehad.
buite de cranks die kraken buite de standaard cranks die begonne
kraken na een jaar wat ik ng wel begrijp...
onderhoud de dinge goed haal hem een keer of 2 per jaar uit elkaar
kuis alles goed op vet hem goed in en je hebt een bagelijk bmx'je![]()
greetzz
Wat hij zegt is ook gewoon onzin, ik ken niemand wiens cranks kraken. Maar blijkbaar is het wel stoer om te zeggen dat je cranks kraken maar dat je er schijt aan hebt.verde_vex schreef:nou dat weten we dan ook weer,nee ik klaag er niet ovrmerrybike schreef:bijna alle bmx cranks kraken. LOL. dus daar moet je niet om gaan zeuren, kraken is meestal niet zo erg bij bmxjes.verde_vex schreef:nou dan heb je hier je 2de man die zegt dat verde goed is![]()
heb zelf de verde vex van 2009 en nooit iets aan gehad.
buite de cranks die kraken buite de standaard cranks die begonne
kraken na een jaar wat ik ng wel begrijp...
onderhoud de dinge goed haal hem een keer of 2 per jaar uit elkaar
kuis alles goed op vet hem goed in en je hebt een bagelijk bmx'je![]()
greetzz
ik vet deze gewoon goed in en als het te fel word krijgt ie er nieuwe![]()
maar goed back on topic again![]()
greetzz
hey martin:BiKeRbOi schreef:Als je cranks kraken moet je je crankarms eraf halen, de raakvlakken tussen de as en crank schoonmaken, smeerolie erop, en het kraakt niet meer![]()
Dat geluid heeft niks te maken met sterke/slappe cranks, maar of ze vies of schoon zijn
pedal ging eerst scheef staan en daarna viel die eruit toch? dat komt 90% van de keren dat ie er net een beetje scheef in is gedraaid, te hard is aangedraaid of de pedals er al vaak in/uit zijn gehaaldmerrybike schreef:hey martin:BiKeRbOi schreef:Als je cranks kraken moet je je crankarms eraf halen, de raakvlakken tussen de as en crank schoonmaken, smeerolie erop, en het kraakt niet meer![]()
Dat geluid heeft niks te maken met sterke/slappe cranks, maar of ze vies of schoon zijn
jij kan je cranks niet zo snel stuk krijgen.
nou, ze zijn toch echt verkrekt nuhele pedalhole is 1cm groter.
zal t laatste wel zijn, vakantie moest ie er om de week uit.BiKeRbOi schreef:pedal ging eerst scheef staan en daarna viel die eruit toch? dat komt 90% van de keren dat ie er net een beetje scheef in is gedraaid, te hard is aangedraaid of de pedals er al vaak in/uit zijn gehaaldmerrybike schreef:hey martin:BiKeRbOi schreef:Als je cranks kraken moet je je crankarms eraf halen, de raakvlakken tussen de as en crank schoonmaken, smeerolie erop, en het kraakt niet meer![]()
oh, en pedal stond heeel iets scheef, toen deed ik een drop van een meter to flat en toen brak ie:Pmerrybike schreef:zal t laatste wel zijn, vakantie moest ie er om de week uit.BiKeRbOi schreef:pedal ging eerst scheef staan en daarna viel die eruit toch? dat komt 90% van de keren dat ie er net een beetje scheef in is gedraaid, te hard is aangedraaid of de pedals er al vaak in/uit zijn gehaaldmerrybike schreef: hey martin:
nja, skitta, heb nog easterns en daarna dartmoor of severed.