sid carbon en headset race, wel of geen montage pasta

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Christiaan
sid carbon en headset race, wel of geen montage pasta

Bericht door Christiaan » zo okt 10, 2010 7:50 pm

Ik heb een SID XX World cup gekocht, met carbon kroon/stuurbuis.

moet ik voor bij montage van de headset race op de vork wel of geen montage pasta gebruiken? Mijn gevoel zegt nee, maar weet t niet.

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » ma okt 11, 2010 7:14 am

Ik kan me niet voorstellen dat daar niets over in de handleiding staat....?

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » ma okt 11, 2010 8:17 am

kan nooit kwaad denk ik ?

zuurvrije vaseline anders.....?

droog op droog werkt altijd een beetje.. en t zwakkere materiaal verliest..

Wicked DJ

Bericht door Wicked DJ » ma okt 11, 2010 10:20 am

DeKerfs schreef:Ik kan me niet voorstellen dat daar niets over in de handleiding staat....?
Er staat wel iets, maar niet zo concreet als Christiaan het vraagt...
2. Remove the crown race from the existing fork and install it firmly against the RockShox crown Use a
39.8 mm crown race for 1 1/2" steerer tubes and a 29.9 mm crown race for 1 1/8" steerer tubes.
Do not damage the surface of the carbon crown-steerer when removing and installing the crown
race.

3. Aluiminum or steel crown-steerer: install a star nut or headset compression device into the steerer
tube.
Carbon crown-steerer: install an expansion style plug into the steerer tube. Do not apply more than
11.3 N·m (100 in-lb) of torque to the expansion plug bolt. Do not use star nuts. Torque values may
vary depending on headset design and condition.

Je kan ook de instelling hebben dat als het er niet expliciet staat, het ook niet hoeft.

mateis

Bericht door mateis » ma okt 11, 2010 11:04 am

Hoe strak lijkt de baseplate om de kroon te vallen? Bij mijn vork met carbon kroon is dat met een King nogal strak (ik gebruik nu zelf, hoewel niet perse om die reden, een balhoofd met open baseplate (Hope, FSA)). Indien idd erg strak, kan een beetje smering zeker geen kwaad om gemakkelijker (de)montage mogelijk te maken en zo de kans op schade te beperken. Ter voorkoming van vastcorroderen is het volgens mij niet nodig om er montagepasta tussen te doen.

Plaats reactie