BB 30 en chainguides
Moderator:Beheerders
- cyberhawk
- Contacteer:
hoe kan ik op een BB30 een chainguide monteren ?
de nieuwe spesh demo heeft dus ook deze fitting en zal ook gewoon een chainguide runnen..
hoe ?
speciale backplates ? adapters .. ?
de nieuwe spesh demo heeft dus ook deze fitting en zal ook gewoon een chainguide runnen..
hoe ?
speciale backplates ? adapters .. ?
gast
de nieuwe demo heeft gewoon iscg tabs. hoe je dat moet doen als je geen tabs hebt dat zou ik niet weten, maar ik denk dat er daar binnenkort ook wel weer adapters voor worden gemaakt. tenzij je gebruikt maakt van een adapter om van BB30 naar normale BB met schroefdraad

dan kan je gewoon een backplate adapter gebruiken lijkt me

de nieuwe demo heeft gewoon iscg tabs. hoe je dat moet doen als je geen tabs hebt dat zou ik niet weten, maar ik denk dat er daar binnenkort ook wel weer adapters voor worden gemaakt. tenzij je gebruikt maakt van een adapter om van BB30 naar normale BB met schroefdraad

dan kan je gewoon een backplate adapter gebruiken lijkt me
- cyberhawk
- Contacteer:
voor de dude wiens fietsen ik bouwde doe je iets te alwetend
kijk hier eens naar..

op pinkbike ging dit iedereen ook al voorbij
die vonden de kleur belangrijker..
en de foto die jij laat zien heeft ook een adapter erin geperst voor het standaard schroefdraad.. (das de dikke alu rand om de lager//BB cup heen )
de BB30 word HELAAS een nieuwe standaard.. voor DH en meer gebakjes..
token heeft er al press in BB's voor voor normale hollowtech cranks..
MAAR de ICSG tabs worden dan ook een andere maat.. dalijk heb je dus OLD ,, 05 en de BB30..passingen ?
maar een chainguide heb ik er nog niet voor gezien .. ?
iemand die me eraan kan helpen ? of meer weet..

kijk hier eens naar..

op pinkbike ging dit iedereen ook al voorbij

die vonden de kleur belangrijker..

en de foto die jij laat zien heeft ook een adapter erin geperst voor het standaard schroefdraad.. (das de dikke alu rand om de lager//BB cup heen )
de BB30 word HELAAS een nieuwe standaard.. voor DH en meer gebakjes..
token heeft er al press in BB's voor voor normale hollowtech cranks..
MAAR de ICSG tabs worden dan ook een andere maat.. dalijk heb je dus OLD ,, 05 en de BB30..passingen ?
maar een chainguide heb ik er nog niet voor gezien .. ?
iemand die me eraan kan helpen ? of meer weet..
Heb je de hart-op-hart maten van de ISCG/chainguide tabs al opgemeten?
Dan kan je ze vergelijken met het ISCG05 patroon.
Het ISCG05 patroon is vrij ruim voor de traditionele BB's, dus zou volgens mij aardig passend moeten zijn voor BB30 potten.
Tijdens het maken van deze post bedacht ik mezelf ook om even op de Specialized site te gaan kijken en daar trof ik de volgende omschrijving aan bij het Demo frame:
Om alle twijfel weg te nemen; de trapas:
Dan kan je ze vergelijken met het ISCG05 patroon.
Het ISCG05 patroon is vrij ruim voor de traditionele BB's, dus zou volgens mij aardig passend moeten zijn voor BB30 potten.
Tijdens het maken van deze post bedacht ik mezelf ook om even op de Specialized site te gaan kijken en daar trof ik de volgende omschrijving aan bij het Demo frame:
Lijkt me vrij duidelijk toch?FRAMEM5 manipulated alloy, compact race design, 1.5" forged HT, Magnesium link, ISCG 05 mount, cartridge bearing rear shock mount, rear derailleur protector, 8" travel
Om alle twijfel weg te nemen; de trapas:
TRAP-ASCustom SRAM PF-30 DH, 83mm shell
- cyberhawk
- Contacteer:
hmm missch. schat ik dat BB30 gat groter in dan hij is ./. ?
maar als ik kijk naar de foto van die gele spesh lijkt het een inmens grote diameter te hebben ..
en de ISCG tabs lijken heel ver uit elkaar te liggen ... groter dan bij mn legend iig... ?
ik ga eens mailen naar de fabrikant... kijken wat hij zegt.. // kan doen ..
maar als ik kijk naar de foto van die gele spesh lijkt het een inmens grote diameter te hebben ..

en de ISCG tabs lijken heel ver uit elkaar te liggen ... groter dan bij mn legend iig... ?
ik ga eens mailen naar de fabrikant... kijken wat hij zegt.. // kan doen ..
Niet om lullig te doen hoor, maar... hoe moeilijk kan het zijn om de onderlinge afstanden tussen de boutgaten op te meten indien je de Specialized site niet gelooft (want dat doe je, gezien je reactie dat je gaat mailen met Specialized hierover)
Op de site van E13 staat keurig hoe een ISCG en ISCG05 boutpatroon er uit ziet.
Check: http://www.e13components.com/iscg_explained.html
Bespaar je de moeite van het mailen naar Specialized en het waarschijlijk uitblijven van een antwoord en bepaal het even zelf. Is zo gepiept, echt waar
Bespaar je de moeite van het mailen naar Specialized en het waarschijlijk uitblijven van een antwoord en bepaal het even zelf. Is zo gepiept, echt waar

- cyberhawk
- Contacteer:
DUDE chiLLWicked DJ schreef:Niet om lullig te doen hoor, maar... hoe moeilijk kan het zijn om de onderlinge afstanden tussen de boutgaten op te meten indien je de Specialized site niet gelooft (want dat doe je, gezien je reactie dat je gaat mailen met Specialized hierover)

ik wil helemaal geen specialized..
en hoe moet ik iets opmeten als ik het nog niet heb ?
EN wie heeft er tot nu toe al een BB30 frame in zn handen gehad ?
2 ik vraag helemaal niet om een ISCG uitleg.. ik heb een demo met OLD en een legend in '05.. maar beide zijn Int.St BB en geen BB30..
ik heb zelfs ooit nog een chainguide gekocht in BB fitment voor BMX BB !!!
dus er zijn genoeg afwijkingen..en ik ken me parts

dus laat mij lekker mn fabrikant mailen voor mn tabs.. en maak je geen zorgen spezialized laat ik met rust

ik ben gewoon voorzichtig dat sinds die nieuwe 142mm as maat,, er voor elke ontwikkeling een nieuw part gaat komen oid..