welke cranks?
Moderator:Beheerders
ben aan het twijfelen tussen :
- race face atlas: http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=26941
- shimano saint : http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=27685
- iemand dat nog andere cranks kan aanraden?
het is voor FR - DH gebruik
het moet een 68/73mm shell zijn en 170mm lang
grtz Bryan
- race face atlas: http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=26941
- shimano saint : http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=27685
- iemand dat nog andere cranks kan aanraden?
het is voor FR - DH gebruik
het moet een 68/73mm shell zijn en 170mm lang
grtz Bryan
Race face heb je de keus uit een paar kleuren wat best mooi is,kan je alles mooi matchen met andere onderdelen die in die zelfde kleur komen
.Heb paar maand de atlas fr cranks en ze bevallen me prima,voordeel is met de atlas cranks dat je ze ook kan gebruiken met een shimano BB en enige nadeel is dat je ze om de zoveel tijd weer moet aandraaien met een 8mm inbus.
Atlas cranks zijn de moeite waard imo.

Atlas cranks zijn de moeite waard imo.
-
-
- Contacteer:
Beide BB cupsystemen zijn hetzelfde(Hollowtech 2 en X-type)em kunnen dus uitgewisseld worden wat lagers betreft.
De Shimanolagers zijn niet best maar die van RF zijn ronduit BEROERD.
Ook de montage van de Shimano is idd veel eenvoudiger!
Monteren,aandraaien en klaar.Bij RF moet je eerst het zaakje 10 x monteren met tig
vulshimmen en dat zuigt.
De Shimanolagers zijn niet best maar die van RF zijn ronduit BEROERD.
Ook de montage van de Shimano is idd veel eenvoudiger!
Monteren,aandraaien en klaar.Bij RF moet je eerst het zaakje 10 x monteren met tig
vulshimmen en dat zuigt.
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!
Voor de looks: RF (dat is persoonlijk ja..)
betreft de lagers: geen RF ben ik bang. Heb er ook ervaring mee met Atlas AM crank en ze gaan (te) snel achteruit (speling). Er bestaan echter wel goede lagers die je icm met de RF crank kan gebruiken (b.v. Hope, CK etc), maar dat betekent wel extra €. Of Shimano lagers passen weet ik niet.
Montage is piece of cake, daar zou ik het niet van af laten hangen.
betreft de lagers: geen RF ben ik bang. Heb er ook ervaring mee met Atlas AM crank en ze gaan (te) snel achteruit (speling). Er bestaan echter wel goede lagers die je icm met de RF crank kan gebruiken (b.v. Hope, CK etc), maar dat betekent wel extra €. Of Shimano lagers passen weet ik niet.
Montage is piece of cake, daar zou ik het niet van af laten hangen.
Every day, once a day, give yourself a present. It could be a new shirt at the men's store, a catnap in your office chair, or two cups of good, hot, black coffee
ok, bedankt voor de reacties mannen.
montage maakt voor mij niet veel uit,
maar heb geen zin om de race face cranks om de 2maand aantedraaien
en aangezien dat de lagers van een shimano BB van betere kwaliteit zijn zal het een saint crankstel worden.
weet er iemand het gewicht van bede crankstels?
grtz
en aangezien dat de lagers van een shimano BB van betere kwaliteit zijn zal het een saint crankstel worden.
grtz
google wel, jezus gewoon opzoekenbryan schreef:ok, bedankt voor de reacties mannen.
grtz
Kweenie maar mijn 4 jaar oude atlas crank's lopen écht niet los en zijn al zeker 30 keer uit elkaar geweest. Beetje kopervet erop, goed monteren(dat wil zeggen vol tegen de "stop" op de binnenkant van de as en zonder speling) nooit problemen mee. Wel de oude lagers die inderdaad bagger waren, een setje enduroseals in laten persen die waren al een stuk beter maar nu met CK geen problemen.
Diegene die het niet waard vinden om je crank een paar keer voor nop te monteren tot je een goeie afstelling hebt waar je daarna nooit meer naar om hoeft te kijken doen te snel conclusies dat het product slecht is en kraken het daardoor af. Misschien terecht maar in mijn ogen ben je dan een luie donder
Qua stijfheid zit er nauwelijks voelbaar verschil in en ook duurzaamheid zit je bij alle 2 even goed(op de lagers na dan) Mooi spul mag in mijn ogen best wat meer tijd kosten om degelijk te monteren.
Diegene die het niet waard vinden om je crank een paar keer voor nop te monteren tot je een goeie afstelling hebt waar je daarna nooit meer naar om hoeft te kijken doen te snel conclusies dat het product slecht is en kraken het daardoor af. Misschien terecht maar in mijn ogen ben je dan een luie donder