Ervaringen Hammerschmidt?

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Gebruikersavatar
GTLTS
Berichten:3063
Lid geworden op:vr sep 06, 2002 1:25 pm
Locatie:De 020 baby!!!!
Ervaringen Hammerschmidt?

Bericht door GTLTS » wo dec 01, 2010 7:26 pm

Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen met en de gedachten over de Hammerschmidt. Zoals op verschillende fora is te lezen schijnt de weerstand behoorlijk voelbaar te zijn. Daarbij komt nog dat het werkelijke gewicht over de twee kilo gaat voor het gehele systeem. Dat lijkt me behoorlijk fors. Enlighten me!?

Gebruikersavatar
GTLTS
Berichten:3063
Lid geworden op:vr sep 06, 2002 1:25 pm
Locatie:De 020 baby!!!!

Bericht door GTLTS » do dec 16, 2010 9:17 pm

Niemand?

Is het systeem je zuurverdiende pegeltjes waard of kun je beter kiezen voor een heel behoorlijk cranksetje voor die prijs?

Spunk
Berichten:189
Lid geworden op:vr sep 12, 2003 9:55 pm

Bericht door Spunk » do dec 16, 2010 9:25 pm

Ik heb er een en ben er meer dan tevreden van...

gewicht maakt me weliswaar niet zoveel uit is dan ook voor AM e.d. bedoeld...

trapweerstand is ook maar wat je er van maakt. ik vind het soepel rijden en zoals daarnet, voor AM of freeride... als je efficient wil trappen moet je gaan xc'n

divere rules
Berichten:1148
Lid geworden op:ma mei 24, 2004 8:17 pm
Locatie:lisse

Bericht door divere rules » do jan 06, 2011 8:40 am

vind het gewicht een te groot nadeel :(

Sepp
Berichten:566
Lid geworden op:di feb 27, 2007 2:11 pm
Locatie:Utrecht

Bericht door Sepp » do jan 06, 2011 8:53 am

Ik had hem op mijn fiets gezet voor de Megavalanche, maar de efficiency was duidelijk slechter, dan met een nieuw gewoon blad/ketting. En dan heb ik het over de overdrive modus, die je bij zo een wedstrijd gebruikt om uit de startblokken te komen...en omdat ik al geen snelle starter ben, dacht ik moet ik zo'n crank ook niet hebben, vooral omdat ie ook nog eens veel te zwaar is.

Zie het eens zo: draai de hele situatie eens om...laten we zeggen elke fiets heeft tegenwoordig Hammerschmidt, en dan komt er plotseling een nieuw systeem uit: simele kettingbladen, met lichte ketting, en een lichte chainguide...super efficient, licht, makkelijk te onderhouden en ook nog goedkoop. Wow...dat zou ik wel willen (heb ik dus ook ;) )
Alles een kwestie van perspectief...

Gebruikersavatar
GTLTS
Berichten:3063
Lid geworden op:vr sep 06, 2002 1:25 pm
Locatie:De 020 baby!!!!

Bericht door GTLTS » do jan 06, 2011 1:01 pm

Sepp schreef:Ik had hem op mijn fiets gezet voor de Megavalanche, maar de efficiency was duidelijk slechter, dan met een nieuw gewoon blad/ketting. En dan heb ik het over de overdrive modus, die je bij zo een wedstrijd gebruikt om uit de startblokken te komen...en omdat ik al geen snelle starter ben, dacht ik moet ik zo'n crank ook niet hebben, vooral omdat ie ook nog eens veel te zwaar is.

Zie het eens zo: draai de hele situatie eens om...laten we zeggen elke fiets heeft tegenwoordig Hammerschmidt, en dan komt er plotseling een nieuw systeem uit: simele kettingbladen, met lichte ketting, en een lichte chainguide...super efficient, licht, makkelijk te onderhouden en ook nog goedkoop. Wow...dat zou ik wel willen (heb ik dus ook ;) )
Alles een kwestie van perspectief...
Dankje! Zo had ik het nog niet bekeken maar dat klinkt erg overtuigend!!

Plons
Berichten:5447
Lid geworden op:wo jul 11, 2001 8:56 am

Bericht door Plons » do jan 06, 2011 2:27 pm

had denk ik één vd eerste van de benelux en heb er dus al vrij lang ervaring bij.

beter nog, is ondertussen al een tweede fiets mee uitgerust en een derde gaat het waarschijnlijk krijgen

ik wacht op de xc versie dat zou pas de ballen zijn

anyway

Het hangt puur van wat je doet met een fiets af :

de grondspeling is bvb geniaal (hier dus nodig op "ons" manier van rijden)

maar vooral met klimmen een super ding : je zet aan op de "grote" en dan bam! zit hij op de kleinste

en een jaar mee gereden door weer en wind en nooit problemen mee gehad

weerstand ? die had mijn moeder ook, maar dat werd ik ook gewoon
en spunk, uw ma ook !
zo lekker en zo echt
www.plonsracing.com

Gebruikersavatar
dleidelmeijer
Berichten:559
Lid geworden op:wo jan 09, 2008 6:01 pm
Locatie:Hengelo Gld
Contacteer:

Bericht door dleidelmeijer » do jan 06, 2011 5:41 pm

Sepp schreef:Ik had hem op mijn fiets gezet voor de Megavalanche, maar de efficiency was duidelijk slechter, dan met een nieuw gewoon blad/ketting. En dan heb ik het over de overdrive modus, die je bij zo een wedstrijd gebruikt om uit de startblokken te komen...en omdat ik al geen snelle starter ben, dacht ik moet ik zo'n crank ook niet hebben, vooral omdat ie ook nog eens veel te zwaar is.

Zie het eens zo: draai de hele situatie eens om...laten we zeggen elke fiets heeft tegenwoordig Hammerschmidt, en dan komt er plotseling een nieuw systeem uit: simele kettingbladen, met lichte ketting, en een lichte chainguide...super efficient, licht, makkelijk te onderhouden en ook nog goedkoop. Wow...dat zou ik wel willen (heb ik dus ook ;) )
Alles een kwestie van perspectief...
WOW! zeg waar koop je zoiets? :lol:

Plaats reactie