Roadtrip Swiss/Italië
Moderator:Beheerders
-
Hai
Voor de verandering ga ik deze zomer is richting Zwitserland/Italië uittrekken, maar nog géén ervaring met deze landen
Nu ben ik is op zoek naar de meningen over volgende bikeparks, welke zijn aan te raden, welke niet...misschien nog beter parken in de buurt, Alle info welkom
Zwitserland:
Verbier
Crans-Montana
Italië
Pila
Alpi bike resort
Voor de verandering ga ik deze zomer is richting Zwitserland/Italië uittrekken, maar nog géén ervaring met deze landen
Nu ben ik is op zoek naar de meningen over volgende bikeparks, welke zijn aan te raden, welke niet...misschien nog beter parken in de buurt, Alle info welkom
Zwitserland:
Verbier
Crans-Montana
Italië
Pila
Alpi bike resort
-
Pilaaaaaaaaa!
Deze had je al gezien zeker?
Op TBX z'n facebook staan nog meer foto's.
Verblijf in Pila is iets minder. Je kunt boven in het resort een hotel pakken, maar 's avonds is daar echt niks te beleven. Of je moet in het dal op een camping gaan zitten en 's morgens vanuit Aosta de lift nemen. In dat geval móet je de hele dag mt een rugzak rijden met je reservemateriaal. Derde optie: 's morgens eerst met de auto naar boven rijden, maar dat is een roteind. Wij hebben de auto in Aosta laten staan en van daaruit de lift gepakt, dan kun je op het eind van de dag nog een 12 km singletrack doen terug naar de lift
And now for the fun part:
Pila top of the world
Pila to Aosta

[/url]
Deze had je al gezien zeker?
Op TBX z'n facebook staan nog meer foto's.
Verblijf in Pila is iets minder. Je kunt boven in het resort een hotel pakken, maar 's avonds is daar echt niks te beleven. Of je moet in het dal op een camping gaan zitten en 's morgens vanuit Aosta de lift nemen. In dat geval móet je de hele dag mt een rugzak rijden met je reservemateriaal. Derde optie: 's morgens eerst met de auto naar boven rijden, maar dat is een roteind. Wij hebben de auto in Aosta laten staan en van daaruit de lift gepakt, dan kun je op het eind van de dag nog een 12 km singletrack doen terug naar de lift

And now for the fun part:
Pila top of the world
Pila to Aosta

[/url]
-
thx gasten voor alle info.
Pila, Verbier en Alpi bike resort staan al op het lijstje + zoals jaarlijkse gewoonte de PDS nog is aandoen ( het blijft daar zoooooo goed hé ) maar ga denk ik is de Zwitserse kant bekijken. Zwarte piste van Morgins lijkt me lekker.
@ JBL: yep foto's gezien, lijkt me echt wel de max!
@ divere rules: Livigno stond ook op men lijstje maar ligt zo uit de buurt van Pila...
Pila, Verbier en Alpi bike resort staan al op het lijstje + zoals jaarlijkse gewoonte de PDS nog is aandoen ( het blijft daar zoooooo goed hé ) maar ga denk ik is de Zwitserse kant bekijken. Zwarte piste van Morgins lijkt me lekker.
@ JBL: yep foto's gezien, lijkt me echt wel de max!
@ divere rules: Livigno stond ook op men lijstje maar ligt zo uit de buurt van Pila...
-
Tja, het blijven natuuurlijk Italiaanse campings, he
We hebben daar op een 3 sterren camping gestaan, met zwembad (waar je alléén met badmuts op mocht zwemmen) en acceptabel sanitair. Ze hadden dan weer wel een erg lekker restaurant, tegen zeer democratische prijzen.
Ik zal eens kijken of ik de naam van de camping kan vinden.

We hebben daar op een 3 sterren camping gestaan, met zwembad (waar je alléén met badmuts op mocht zwemmen) en acceptabel sanitair. Ze hadden dan weer wel een erg lekker restaurant, tegen zeer democratische prijzen.
-
3 * zijn normaal wel in orde hé. Oké stuur maar door andersJ.BL schreef:Tja, het blijven natuuurlijk Italiaanse campings, he![]()
thx
Ergens tussen Pila en Aosta is ook een camping, je staat dan direct aan het parcours wat van Pila naar Aosta gaat. Dus je begint met dat parcours af te dalen, en neemt dan de lift terug naar Pila. Eind van de dag dal je weer af naar de camping. (geen gezeik met auto om heen en weer te rijden).
Camping is erg eenvoudig, maar zeker prima!!
Als je naam wilt weten hoor ik het wel.
Camping is erg eenvoudig, maar zeker prima!!
Als je naam wilt weten hoor ik het wel.
keybone collector!!!
-
-
Wij zijn al in de meeste parken geweest die je opnoemt:
- Crans montana = vette downhill en superflow freeride, er zijn slechts 2 tracks dus je hebt er geen dagen plezier, maar het is zeker de moeite. Een deftige camping ligt daar ook in de buurt.
- Alpi bike resort = aanrader, maar... In tegenstelling tot ze laten uitschijnen, kan je niet het hele gebied in 1 stuk rijden. Je kan best per plaats een dag voorzien en je met de auto verplaatsen. Let ook op de openingstijden van de liften! Sommige zijn alleen in het weekend open of enkel na 15juli. Soms doen ze ook enkel de lift open als er 50man aanwezig is die dag. Sommige plaatsen zijn eerder enduro dan downhill, maar het is zeker tof om het te bezoeken.
- Pila, heeft JBL al genoeg over gezegd
- Crans montana = vette downhill en superflow freeride, er zijn slechts 2 tracks dus je hebt er geen dagen plezier, maar het is zeker de moeite. Een deftige camping ligt daar ook in de buurt.
- Alpi bike resort = aanrader, maar... In tegenstelling tot ze laten uitschijnen, kan je niet het hele gebied in 1 stuk rijden. Je kan best per plaats een dag voorzien en je met de auto verplaatsen. Let ook op de openingstijden van de liften! Sommige zijn alleen in het weekend open of enkel na 15juli. Soms doen ze ook enkel de lift open als er 50man aanwezig is die dag. Sommige plaatsen zijn eerder enduro dan downhill, maar het is zeker tof om het te bezoeken.
- Pila, heeft JBL al genoeg over gezegd
-
-
Pila is echt niet ver meer als je in Verbier bent hoor.
Onder in het dal bij Verbier is wel een aardige camping. Je kunt dan makkelijk naar de lift onder in het dal rijden met de auto en vanuit daar naar Verbier en hoger (je moet alleen ff goed op de datums letten, wij waren vorig jaar te laat, toen was hij net dicht).
Scheelt ook weer dagelijks omhoog rijden als je niet in Verbier zelf zit.
Onder in het dal bij Verbier is wel een aardige camping. Je kunt dan makkelijk naar de lift onder in het dal rijden met de auto en vanuit daar naar Verbier en hoger (je moet alleen ff goed op de datums letten, wij waren vorig jaar te laat, toen was hij net dicht).
keybone collector!!!
-
jojo schreef:Pila is echt niet ver meer als je in Verbier bent hoor.
Met het oud VW busje dat wij rijden zal het wel makkelijk 5.30u zijn van Verbier naar Pila, daarmee laten we het links liggen. Voor een volgende roadtrip dan maar.
Thx voor de info.
als je over die afstand 5.30u doet, hoe lang ga je dan rijden van thuis naar verbier? 40u? Er ligt daar een tunnel aan die bergpas, hémadrista666 schreef:jojo schreef:Pila is echt niet ver meer als je in Verbier bent hoor.
Met het oud VW busje dat wij rijden zal het wel makkelijk 5.30u zijn van Verbier naar Pila, daarmee laten we het links liggen. Voor een volgende roadtrip dan maar.
Thx voor de info.

in Crans-montana ligt een gezellige camping in het centrum, het ligt ergens aan een meertje...
-
Had gekeken op google maps en die gaf 4uur aan om van Verbier naar Pila te rijden...blijkbaar klopt dit dan niet?fredo schreef:als je over die afstand 5.30u doet, hoe lang ga je dan rijden van thuis naar verbier? 40u? Er ligt daar een tunnel aan die bergpas, hémadrista666 schreef:jojo schreef:Pila is echt niet ver meer als je in Verbier bent hoor.
Thx voor de info.
in Crans-montana ligt een gezellige camping in het centrum, het ligt ergens aan een meertje...
thx fredo
-
-
fredo schreef:Hey, je doet wat je wilt, hé. De rest van uw lijstje ziet er anders ook al zalig uit...madrista666 schreef:oké goed om te horen! Het wordt dus toch Pila
Thx voor me erop te wijzen.
Pila stond op het verlanglijstje hoor, dus Pila komt er nu terug op!!!
nog 1 vraagje, op hoeveel tijd heb je Pila gezien? Ik dacht om daar een dag of 3 te blijven of is dit te lang?
Pila, CM, Verbier, PDS, Metabief & Lac Blanc it is voor de trip!