Is dit wat?: Cycletool-weapon-competition-DH

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

WitteReus
Contacteer:
Is dit wat?: Cycletool-weapon-competition-DH

Bericht door WitteReus » di dec 14, 2010 3:10 pm

Heb onderstaande fiets op E-bay gevonden:
http://cgi.ebay.de/Cycletool-weapon-com ... 5196702fe0

Is dit wat, want de prijs is wel heel goedkoop?
Wat wit is kan nog witter.
Vraag het de witte reus!

http://wittereus.pinkbike.com/

seriousIIa
Contacteer:

Bericht door seriousIIa » di dec 14, 2010 3:26 pm

Hij is ook wel erg lelijk, bekruipt mij het gevoel 'klimrek' bij..... :evil:

Giant Anthem 3
Contacteer:

Fiets

Bericht door Giant Anthem 3 » di dec 14, 2010 3:47 pm

Ik sluit met bij seriousIIa aan. Lelijke fiets en voor dat geld zou ik eeen leuke sx of iets dergelijks kopen...
Giant XTC Advanced
Cube 29 AMS Race

WitteReus
Contacteer:

Bericht door WitteReus » di dec 14, 2010 4:02 pm

seriousIIa schreef:Hij is ook wel erg lelijk, bekruipt mij het gevoel 'klimrek' bij..... :evil:
Hmm, ik vind hem net als dat drankje; "beetje vreemd, maar wel lekker" :lol:

Maar de afmontage is toch redelijk?
Vraag het de witte reus!

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » di dec 14, 2010 4:23 pm

Soort combi tussen een ATX-one, Rotec en een San Andreas, maar uhmmmmm....... :(

dirty sanches

Bericht door dirty sanches » di dec 14, 2010 5:06 pm

alleen al vanwege de naven zou ik de fiets lekker laten waar die nu staat. en de rest is ook niet echt denderend! volg het advies van de sx zou ik zeggen. die naven zijn echt bagger, heb ze zelf gehad. en echt niet aan te raden.

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » di dec 14, 2010 5:19 pm

leg er een beetje bij dan heb je mn specialized demo voor een mooie prijs..

PM me maar 8)

maarten.verhoeven

Bericht door maarten.verhoeven » di dec 14, 2010 7:22 pm

Lekker lage bb en zwaartepunt ook! Heeeeel ver links laten liggen.

Even doorsparen en iets fatsoenlijks kopen of die mooie demo van cyber!

b-dirt

Bericht door b-dirt » di dec 14, 2010 9:39 pm

meeuu nee vind het niks, zoals hier boven al zei even doorsparen en dan die van cyber kopen!

Trekrules

Bericht door Trekrules » di dec 14, 2010 9:47 pm

Die cycletool lijkt wel een Aldi merk DH fiets,gewoon voor cybers demo sparen want die is veel beter afgemonteerd & mooier qua fiets 8) .

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » di dec 14, 2010 10:07 pm

Voor die 2100 heb je 2e hands een veel nieuwer apparaat :|

WitteReus
Contacteer:

Bericht door WitteReus » wo dec 15, 2010 8:49 am

Oké, bedankt voor jullie reacties!

Wordt hem dus niet :lol:

Ik ga waarschijnlijk toch voor iets meer all mountain achtig iets met genoeg veerweg om een downhill baantje te kunnen nemen.

Groeten en bedankt!
Vraag het de witte reus!

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » wo dec 15, 2010 2:19 pm

Mrtnrider schreef:Voor die 2100 heb je 2e hands een veel nieuwer apparaat :|
dude ..das de vraagprijs.. maar bedankt non the less..

Gran Torino
Contacteer:

Bericht door Gran Torino » wo jan 19, 2011 10:57 am

Ik heb zo`n Cycletool weapon gekocht met een Zoom voorvork erin nieuw voor 999 euro dat was 5 jaar terug. Laat ik het zo zeggen, ik heb op vele exoten mogen rijden, maar na een upgrade met een Rock Shox Boxxer WC .
Is dit echt nog steeds een super apparaat voor zijn geld.

Kun je denken dat het een goedkoop apparaatje is maar de achtervering is net zo fijngevoelig als bij bijvoorbeeld een Specialized DEMO, ok iets minder veerweg maar ik heb er al vele veilige afdalingen in de alpen mee gedaan.

Ik weet niet wie dat zei over grondspeling maar hij staat verrekte mooi hoog op zijn wieltjes hoor! Ook na instellen sag voor en achter... Kortom als je m ziet waanzinnig leuk speelgoed voor weinig geld...

Nog even voor de mensen die een Cycletool Weapon niets vinden deze Duitser gaat er lekker mee tekeer...

http://www.youtube.com/watch?v=ZZqvBOdMSDs
Laatst gewijzigd door Gran Torino op di feb 15, 2011 12:41 am, 3 keer totaal gewijzigd.

GTLTS

Bericht door GTLTS » wo jan 19, 2011 11:29 am

No offence hoor...maar dit is de grootste rotzooi die je kunt kopen. Die fietsen duiken al tien jaar zo nu en dan op en ik verbaas me telkens over het feit dat mensen dit kopen; in tegenstelling tot wat de bedoeling moet zijn is zo een fiets helemaal niet goedkoop. Daarbij komt nog eens dat die dingen al vijf jaar in een of andere loods van een slimme gladjanus staan weg te rotten en je dus sowieso al moet gaan praten over restwaardes.

Ik weet nog dat vroegâh, toen de sport nog in de kinderschoenen stond, er tal van foto's opdoken met gebroken frames.

Een duidelijk gevalletje van omgekeerde psychologie; zoals er wordt gedacht dat als iets heel erg goedkoop is het nooit veel kan zijn, zo denken sommigen dat iets wel behoorlijk moet zijn als het een stevig prijskaartje heeft. Merida deed ook ooit zoiets met hun DH frame met een RST pogostick voor €6999,-... Grappenmakers.

Kijk dan naar Canyon. Die hebben hele mooie fietsjes voor minder dan 1500 euro.

Trekrules

Bericht door Trekrules » wo jan 19, 2011 3:23 pm

YT Tuess DH niet iets voor je?,echt weinig geld voor veel bike dat je ervoor terug krijgt.

illuminatastigmata
Contacteer:

Bericht door illuminatastigmata » wo jan 19, 2011 10:03 pm

Gran Torino schreef:Ik weet niet wie dat zei over grondspeling maar hij staat verrekte mooi hoog op zijn wieltjes hoor! ...

Of je daar nou zo blij van moet worden......
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » wo jan 19, 2011 10:04 pm

Gran Torino schreef:Ik heb zo`n Cycletool weapon gekocht met een Zoom voorvork erin nieuw voor 1100 euro dat was 5 jaar terug. Laat ik het zo zeggen, ik heb op vele exoten mogen rijden, maar na een upgrade met een Rock Shox Boxxer WC .(En nu weer terug naar die zoom voorvork , omdat die Boxxer nu in mijn KHS zit.)

Kun je denken dat het een goedkoop apparaatje is maar de achtervering is net zo fijngevoelig als bij bijvoorbeeld een Specialized DEMO, ok iets minder veerweg maar ik heb er al vele veilige afdalingen in de alpen mee gedaan.
Ik weet niet wie dat zei over grondspeling maar hij staat verrekte mooi hoog op zijn wieltjes hoor! Ook na instellen sag voor en achter... Kortom als je m ziet waanzinnig leuk speelgoed voor weinig geld... Zelfs met die goedkope ZOOM voorvork is het een leuk speledingetje...
Als dit allemaal sarcastisch is, dan ben je best grappig. Zo niet, dan snap je het niet helemaal.

WitteReus
Contacteer:

Bericht door WitteReus » wo jan 19, 2011 10:33 pm

Heren, heren, geen ruzie aub omdat ik als noob hier een vraag stel.

Ik heb ondertussen een betere bike op het oog; een Yeti-ASX 8)

Groeten en wat mij betreft mag hier een slot op, maar voor andere newbe's mss handig om niet te sluiten :?

Zolang hier geen mensen afgeschoten worden :ban:
Vraag het de witte reus!

Gran Torino
Contacteer:

Bericht door Gran Torino » do jan 20, 2011 8:38 pm

Mrtnrider schreef:
Gran Torino schreef:Ik heb zo`n Cycletool weapon gekocht met een Zoom voorvork erin nieuw voor 1100 euro dat was 5 jaar terug. Laat ik het zo zeggen, ik heb op vele exoten mogen rijden, maar na een upgrade met een Rock Shox Boxxer WC .(En nu weer terug naar die zoom voorvork , omdat die Boxxer nu in mijn KHS zit.)

Ik weet niet wie dat zei over grondspeling maar hij staat verrekte mooi hoog op zijn wieltjes hoor! Ook na instellen sag voor en achter... Kortom als je m ziet waanzinnig leuk speelgoed voor weinig geld... Zelfs met die goedkope ZOOM voorvork is het een leuk speledingetje...
Als dit allemaal sarcastisch is, dan ben je best grappig. Zo niet, dan snap je het niet helemaal.
Nee dit is absoluut niet sarcastisch bedoeld, en wanneer je op cycletool googled kom je bij dit model weapon nooit treffers tegen van gescheurde of gebroken frames, dat was met mijn GT LOBO 1000 DH wel anders. het enige wat ik van die ellende heb overgehouden is mijn Rock Shox WC DH.. Ik ben er een jaartje of 8 uitgeweest maar ben bijvoorbeeld met Bas de Bever op clinics en trainingen geweest ( dat was wel met mijn GT a long time ago.) Ben bij de eerste drie Bike festivals in Garda geweest en heb heerlijk gefietst gegeten en gedronken met bijvoorbeeld Greg Herbold,en Gary Fisher. Dus je kan wel zeggen dat ik in die tijd het ATB virus goed te pakken had.

Met die grondspeling bedoelde ik dat ik wanneer ik over hogere obstakels als rotsen of boomstammen rijd mijn voorblad geen kettingzaag word... En ja ik weet wat bunnyhoppen is. Ik heb extreem duur speelgoed in bezit gehad. En weet ook net als menigeen hier dat er maar 3 grote fabrieken in Taiwan zijn waar alle merken gebroederlijk naast worden gelast en geassembleerd.
Waarvan er overigens meer en meer in Vietnam worden gelast maar dit terzijde..

En ook weet ik hoe demping en vering werkt, Ik heb al menigmaal mijn RS WC DH geserviced ( en weet heus wel dat die zoom een leuke uiziende veer elastomeer vork is met weinig demping). Maar voor de nu recreanten manier waarmee ik door de Alpen fiets hij het best grappig doet.. En er door de fietsen industrie elke paar jaar HET achtervering systeem opnieuw word uitgevonden maar echt zonder Horst link is er in mijn ogen geen actieve achtervering..

Mijn Cycletool die overigens toen Muddyfox met de Team Decent( waarop Gee Atherton Engels DH kampioen 2003 werd maar goed ligt nooit aan de fiets he) nog een A merk was gebroederlijk naast elkaar van dezelfde band liepen. Bestudeer de achterbrug en hevel maar eens goed en bekijk wat foto`s van wat oudere DH fietsen dan herken je de veerbrug direct bij de wat in jullie ogen exotischer frames.. En ja toen ik aan Freeride en DH deed bestond het begrip bikepark nog niet eens...

But hey this is all my humble opinion..

GTLTS

Bericht door GTLTS » do jan 20, 2011 8:52 pm

Van hun site...

Premium enduro/dh bike Mod. 2008:
Cycletool attack comp.,
27-speed Shimano XT rear derailleur,
Shimano Deore front drailleur,
Shimano rapid fire shifter,
high class, fullsuspension, heat treaded, 1-link 7005 alloy frame,
powder black dull,
frame size 18,5 " ,
industrial frame mainbearing,
26" doublewall rims with eyelets,
2.35" Kenda DH tires,
Hayes stroker trail V9,
9" disc front,
8" disc rear,
Rock Shocks Boxxer race with lockout, 203 mm travel,
DNM ST8-RC rear suspension, preload adjust, lockout, rebound adjust,
180 mm travel,
Tuvativ five alloy cranks,
cycletool compact DH BB-set,
VP 550 alloy pedals,
Satori DH alloy stem,
Tioga alloy dh-bar,
alloy seat post,
VELO Saddel,
cycletool1, 1/8" catrige headset,
weight. 17,5 kg,
OVP 2499,- EUR. :cry:

Gran Torino
Contacteer:

Bericht door Gran Torino » do jan 20, 2011 9:40 pm

OVP 2499.- Das het Duitse woord Originalverpackt ofwel MSRP: Manufacturer SUGGESTED retail price . Dat moet ie volgens de fabrikant kosten. Dus je kan ze vaak met fikse kortingen kopen. Deze fiets gaat nu voor 1399 over de digitale toonbank.

http://cgi.ebay.nl/Cycletool-weapon-com ... 5196702fe0

Wat kost een losse Rock Shocks Boxxer race DH? Hier krijg je er nog een fiets bij ook!

Ik vind 1100 euro nog steeds niet veel voor wat ik nu bijna 8 jaar geleden kocht..
Dacht toen ik die advertentie zag: Hey Hayes remmen Hussefelt crank en Ibis trapas, als je die toen los moest kopen was je al 800 euro verder dus vond ik die fiets toen een koopje.
En nee heb er nog steeds geen spijt van... :lol:

Moet wel zeggen dat de prijzen van frames en aftermarket spul stukken goedkoper is geworden vergeleken met een een jaar of 10 geleden. Wel zijn er maar weinig echt goeie aftermarket fabrikanten over helaas...

Gran Torino
Contacteer:

Bericht door Gran Torino » do jan 20, 2011 9:42 pm

Hoe verwijder ik een dubbele post hier btw?

GTLTS

Bericht door GTLTS » do jan 20, 2011 9:59 pm

Gran Torino schreef:OVP 2499.- Das het Duitse woord Originalverpackt ofwel MSRP: Manufacturer SUGGESTED retail price . Dat moet ie volgens de fabrikant kosten. Dus je kan ze vaak met fikse kortingen kopen. Deze fiets gaat nu voor 1399 over de digitale toonbank.

http://cgi.ebay.nl/Cycletool-weapon-com ... 5196702fe0

Wat kost een losse Rock Shocks Boxxer race DH? Hier krijg je er nog een fiets bij ook!

Ik vind 1100 euro nog steeds niet veel voor wat ik nu bijna 8 jaar geleden kocht..
Dacht toen ik die advertentie zag: Hey Hayes remmen Hussefelt crank en Ibis trapas, als je die toen los moest kopen was je al 800 euro verder dus vond ik die fiets toen een koopje.
En nee heb er nog steeds geen spijt van... :lol:

Moet wel zeggen dat de prijzen van frames en aftermarket spul stukken goedkoper is geworden vergeleken met een een jaar of 10 geleden. Wel zijn er maar weinig echt goeie aftermarket fabrikanten over helaas...
-Ook voor een OVP blijft het belachelijk
-Een Boxxer race uit 2009...een 2010 kun je krijgen voor €499,-
-Ook toen al waren Hayes remmen goed betaalbaar. Hetzelfde geldt voor Hussefelts... en een no name isis BB... toen was je ook geen €800,- verder... ja misschien bij de eerste de beste LBS.
-Alles is juist veel duurder geworden. Voorheen kocht je de topvorken voor een eurootje of duizend of misschien iets meer... dat ga je nu niet meer redden.
-Welke goeie aftermarket fabrikanten zijn dan verdwenen?

Gran Torino
Contacteer:

Bericht door Gran Torino » do jan 20, 2011 10:38 pm

Bijvoorbeeld:

Weg:
Precision bullet die hadden van die waanzinnig mooie derailleurs....

Bullet Brothers, van die mooie ketting spanners...

A-Mazing idem

Race Ware van die high tech voorvorkjes...

Kooka van die vette crancks in foute geanodiseerde kleurtjes.

Tune: Duitse kwaliteitscranks en andere mooie alu producten.

Club Roost de uitvinders van de bar ends ..

Teloorgang:

Ringle? Ja nu Sun Ringle goedkope Taiwanse zooi, toen nog mooi ge cnc met enkel producten uit de Verenigde Staten bijvoorbeeld.

Tioga? Is vrijwel niets meer over van ooit een cultmerk, waren in mijn ogen pioniers in de DH wereld...

AMP research( pionier van de geveerde mountainbike) maken nu af en toe fietsen voor de rich and famous is nog steeds eigendom van Horst Leitner uitvinder van de Horst link. Maakt nu nog aluminium spiegel steunen en rekjes voor trucks en pick ups............................

White industries , bestaat nog maar vrijwel geen enkele hardcore biker zegt het nog iets...

Ik kan me overigens herinneren dat ik toen in 2002 voor een enkels setje Hayes HFX Magnesium op zijn goedkoopst via vrienden in Amerika er toch nog $300.- per wiel voor neer moest leggen. weet niet waar jij ze toen nog goedkoper kon krijgen...

Mijn vrienden van Liersen Eemnes importeur van Hope waren toen nog duurder die Hopes zaten op mijn GT....

Maar er is ook leuk nieuw spul voor terug gekomen... :o

Plaats reactie