Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.
Moderator:Beheerders
-
valent46 - Berichten:234
Vraagje over de ADventureeeeeeeHH!
Bericht
door valent46 » ma feb 07, 2011 1:36 pm
Beste medeDPers,:)
ik wilde eigenlijk de Leatt adventure aanschaffen maar deze heeft geen verstelbare voor en achtervleugel, is dat een probleem? of merk je daar nix van? ik heb er geen ervaring mee dus! zijn er mensen die hem hebben of er iets van weten?
Alvast bedankt!

Be a Pancake or Not!
-
bas vlemminx - Berichten:103
Bericht
door bas vlemminx » ma feb 07, 2011 5:56 pm
hoi.
alles kids??
ik ben toen ik mijn brace wilden gaan kopen rechtstreeks bij de importeur geweest.
en heb daar natuurlijk verschillende modellen gepast.
het is eigenlijk heel simpel als de adventure past is het geen probleem.
maar bij mij was dat niet het geval. dus het is toen een maatje duurder gekocht.
en ik denk dat wanneer je kunt verstellen het bijna altijd beter is.
dus advies laat je goed informeren en laat iemand hem ook aan meten.
en dan kan het niet fout. wand het zijn niet de meest goedkope apparaten.
groetjes bas.
-
Michielvanosch - Berichten:486
Bericht
door Michielvanosch » ma feb 07, 2011 6:38 pm
Ik sluit me daar bij aan.
Als de adventure je meteen goed zit en je ook genoeg vrijheid hebt met je helm, kan je gerust voor de adventure gaan.
Let er wel op dat je helm ook niet te veel vrijheid hebt, dan heeft een brace weinig nut.
Daarnaast rij ik zelf zowel fietscross als downhill, voor de verschillende disciplines moet je brace ook anders afgestelt worden.
Maar ik weet niet of dit bij jou ook het geval is!?
Een adventure is wel goedkoper, maar het blijft een hoop geld en mischien kan je beter wat meer betalen voor de duurdere versie. Dan heb je er mischien meer plezier van en weet je ook zeker dat hij goed zit!
Giant Glory 00, Giant STP, NS Bitch, Ghost SE Mid Season, ONE Pro XXL, Giant Aero RS2...
My Pinkbike album!
-
streeter - Berichten:589
Bericht
door streeter » di feb 15, 2011 12:58 am
het maakt geen zak uit. Leatt is nu met een nieuwe brace op de markt gekomen die over de 700 euro kost, en daar kun je de vleugels niet eens van verstellen...
Ditch the bitch, let's go riding
Simple bmx
-
Tuup J
Bericht
door Tuup J » di feb 15, 2011 12:50 pm
streeter schreef:het maakt geen zak uit. Leatt is nu met een nieuwe brace op de markt gekomen die over de 700 euro kost, en daar kun je de vleugels niet eens van verstellen...
Dit hebben ze gedaan om het gewicht zo laag mogelijk te houden. Maar vind het zelf een beetje idioot, leatt van €700,- en niet eens de vleugels kunnen verstellen. Ik ben blij dat ik de vleugels wel kan verstellen, heb ze al wat lager moeten verstellen. Denk dat dat ook per persoon verschillend is.
Life begins at the end of your comfortzone.
-
Bericht
door streeter » di feb 15, 2011 1:36 pm
Naja de hoofdreden dat je de vleugels bij de nieuwe leatt niet meer kunt verstellen is omdat hij ontzettend laag is. Is waarschijnlijk dan persoonlijk, ik heb ze nog nooit hoeven verstellen. Maarja ik merk amper dat ik het ding om heb.
Simple bmx
-
Mrtnrider - Berichten:3271
Bericht
door Mrtnrider » di feb 15, 2011 2:58 pm
Die kun je niet verstellen omdat dat het laagste is wat leatt brace wilt geven aan ruimte.
-
Gran Torino
-
Contacteer:
Bericht
door Gran Torino » di feb 15, 2011 4:16 pm
Een heel domme vraag maar waarom zijn deze van huis motorcross braces nu opeens zo IN bij het Downhillen, zijn er zoveel dwarsleasies geweest de laatse paar jaar dan?
Ik zie ze meer en meer bij de hobbyrijders, maar niet bij bijvoorbeeld de Red Bull Rampage van 2010! En daar word even wat extremer gedaan dan bij de gemiddelde DH wedstrijd.
Kan iemand me uitleggen waarom dat zo is?
-
Trekrules
Bericht
door Trekrules » di feb 15, 2011 8:26 pm
Gran Torino schreef:Een heel domme vraag maar waarom zijn deze van huis motorcross braces nu opeens zo IN bij het Downhillen, zijn er zoveel dwarsleasies geweest de laatse paar jaar dan?
Ik zie ze meer en meer bij de hobbyrijders, maar niet bij bijvoorbeeld de Red Bull Rampage van 2010! En daar word even wat extremer gedaan dan bij de gemiddelde DH wedstrijd.
Kan iemand me uitleggen waarom dat zo is?
Heeft met veilligheid te maken en bij downhillen kan je bij een nare crash je nek breken of in een rolstoel belanden ook al rij je niet met snelheden als een crossmotor wat ze in GP's etc doen,veel lui willen dat risico niet lopen dus kopen ze zo'n Leatt Brace of welk ander merk neck brace.Bij de redbull rampage droegen wel een paar een Leatt maar je moet de rampage niet echt vergelijken met een downhill race.
In de world cups dragen er genoeg lui een Leatt Brace,niet zo gek omdat ze sneller gaan dan gemiddelde downhiller en nemen ook meer risico's
-
Gran Torino
-
Contacteer:
Bericht
door Gran Torino » di feb 15, 2011 9:01 pm
Thx Trekrules. Ik wil je danken voor je duidelijke uitleg, ik was gewoon verbaasd dat ik meer jonkies met mega duur spul en deze nekbeschermers zie rondrijden dan dat de profs er mee rondrijden.
Ik ken maar een paar gevallen van vervelende ongelukken zoals dwarslaesie in de DH sport en dat was niet eens in een Worldcup maar voor een leuke Amerikaanse film als Kranked , kan me iets van een Duitse jongen herinneren die nu vanuit een rolstoel een Duits onderdelenmerk vertegenwoordigd.
Maar goed voorkomen is beter dan genezen, ben mijn antieke pressure suit al wat keren dankbaar geweest...
Misschien dat ik als ouwe lul ooit voor mijn vakantie afdalinkjes z1n aparaat ga aanschaffen, wanneer de prijs gehalveerd is...

-
Trekrules
Bericht
door Trekrules » wo feb 16, 2011 12:06 am
streeter schreef:het maakt geen zak uit. Leatt is nu met een nieuwe brace op de markt gekomen die over de 700 euro kost, en daar kun je de vleugels niet eens van verstellen...
Klopt maar het enigste waar men voor betaald is de carbon en de niet afstelbaarheid van de brace,die 700e leatt zal je netzo goed beschermen als de goedkopere leatts.
-
Bericht
door streeter » wo feb 16, 2011 1:01 am
precies, die goedkope leatts zijn net zo goed en bieden netzoveel protectie. En dat carbon? tja voor mensen die denken dat ze sneller gaan met die 25 gram minder, of geld teveel hebben en willen pronken.
Simple bmx
-
Trekrules
Bericht
door Trekrules » wo feb 16, 2011 7:39 am
streeter schreef:precies, die goedkope leatts zijn net zo goed en bieden netzoveel protectie. En dat carbon? tja voor mensen die denken dat ze sneller gaan met die 25 gram minder, of geld teveel hebben en willen pronken.
Precies en als men toch bijna 700e uit wil geven koop dan een Leatt Sport of de TLD versie waar je alles kunt verstellen.
-
Mrtnrider - Berichten:3271
Bericht
door Mrtnrider » wo feb 16, 2011 7:54 am
Trekrules schreef:streeter schreef:precies, die goedkope leatts zijn net zo goed en bieden netzoveel protectie. En dat carbon? tja voor mensen die denken dat ze sneller gaan met die 25 gram minder, of geld teveel hebben en willen pronken.
Precies en als men toch bijna 700e uit wil geven koop dan een Leatt Sport of de TLD versie waar je alles kunt verstellen.
In de pro zitten andere breeklijnen, is gewoon het laagste wat leatt wilt geven, heeft een andere, nieuwe achtervleugel die je intern kunt verstellen in graden ipv zo'n wig tussen zetten.