Hallo,
ik zat vandaag in de trein en mijn hersenen lieten een scheet.
Een scheet in de vorm van een idee. zou het mogelijk zijn een mini bikepark te realiseren in Zwolle? ergens in zwolle ligt een veldje waar vroeger een crossbaantje lag. Ik vroeg me gewoon af hoeveel werk erin gaat zitten om daar wat voor mekaar te krijgen met gemeente en sponsors.hoe ging het bijvoorbeeld bij SFA? Voordeel is dat het bestemmingsplan van de locatie niet wijzigt. Het veld is niet al te groot dus het zal geen winterberg worden, wel ligt er een startheuvel bestraat met tegels en wat kombochten. Degene die uit de buurt komen kennen het vast wel. (als je goed kijkt zie je de kombochten)
http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s ... 68038,9.14
0625&ie=UTF8&cd=1&hq=stadshagen+brug&hnear=&ll=52.53238,6.090079&spn=0.000853,0.002232&
t=h&z=19&iwloc=D&lci=com.panoramio.all
Ik zit zelf nog niet zo lang op een mtb, ik ken ook niet echt veel mtbers uit de buurt dus
vraag me ook af of er wel genoeg animo voor is.
lijkt me gewoon wel lache, paar tafels, dubbels en wat kleine drops, misschien een
zeecontainer waar de scheppen in kunnen met een bult ervoor en erachter.
maar goed
Zijn er (genoeg) mensen die een mogelijkheid zien?
Als het heel veel gedoe wordt als bv met een indoor skatepark (duurt jaren met gezeik over veiligheid, brandweer,enz.) dan wordt het voor mij niks qua tijd (voltijdopleiding en baan) om stappen te gaan ondernemen. En er zit een paarhonderd meter terug een 'verborgen' spot met potentie waar je naar hartelust kan gaan scheppen volgens mij.
hersenscheet! mini bikepark in zwolle?
Moderator:Beheerders
-
- Contacteer:
- dleidelmeijer
- Contacteer:
hoe het ging bij SFA in en vogelvlucht:
1. start een Stichting (of vereniging of iets dergelijks) anders krijg je vrij weinig voor elkaar finacieel gezien.
2. maak een plan en stap hiermee naar de gemeente. Maak dit plan zo uitgebreid mogelijk met zeer veel voorbeelden, want de ambtenaar heeft (waarschijnlijk) geen flauw idee wat een bikepark is.
Denk ook na over de risico's die het met zich meebrengt hier zullen ze ook over beginnen. Kijk ook of je/welke vergunningen je nodig hebt. Mag je zomaar gaan graven in de grond op het terein? Zitten er bijzondere dieren die jij stoor in hun dagelijks leven. (jaja hebben we allemaal mee te maken gehad) Kortom je plan moet waterdicht zijn.
4. afwachten en sponsoren zoeken (want zonder geld geen vergunningen ed).
Voordat wij ook maar 1 schop in de grond hebben kunnen zetten waren we ruim 2 jaar verder. Dus weet waar je aan begint. Mocht je vragen hebben stel ze gerust...
i.i.g succes. Het brengt veel werk maar ook zeker veel plezier en voldoening.
Greets Dennis
Stichting Freeride Achterhoek
1. start een Stichting (of vereniging of iets dergelijks) anders krijg je vrij weinig voor elkaar finacieel gezien.
2. maak een plan en stap hiermee naar de gemeente. Maak dit plan zo uitgebreid mogelijk met zeer veel voorbeelden, want de ambtenaar heeft (waarschijnlijk) geen flauw idee wat een bikepark is.
Denk ook na over de risico's die het met zich meebrengt hier zullen ze ook over beginnen. Kijk ook of je/welke vergunningen je nodig hebt. Mag je zomaar gaan graven in de grond op het terein? Zitten er bijzondere dieren die jij stoor in hun dagelijks leven. (jaja hebben we allemaal mee te maken gehad) Kortom je plan moet waterdicht zijn.
4. afwachten en sponsoren zoeken (want zonder geld geen vergunningen ed).
Voordat wij ook maar 1 schop in de grond hebben kunnen zetten waren we ruim 2 jaar verder. Dus weet waar je aan begint. Mocht je vragen hebben stel ze gerust...
i.i.g succes. Het brengt veel werk maar ook zeker veel plezier en voldoening.
Greets Dennis
Stichting Freeride Achterhoek
-
- Contacteer:
aha, das wel een aardig tijdje, maar zoals ik al zei, het bestemmingsplan blijft hetzelfde, het was een crossbaan voor recreatief gebruik en dat blijft het ook. uit ervaring weet ik dat dat een voordeel is (redbull backyard diggers in deventer) daarnaast ligt het in een gebied waar meer sportverenigingen zitten (atletiek,tennis) maargoed, ik zal eens kijken wat de andere reacties zijn, mocht het positief zijn dan kan er misschien wat georganiseerd worden.
- Rinse Appelstroop
- Contacteer:
-
- Contacteer: