Grappig, ik had beetje hetzelfde probleem.
Zag het ook niet zitten om twee fietsen te onderhouden, geen zin maar ook geen geld.
En bijkomend voordeel, ontdek je tijdens je xc-tochtje toch ergens een jumpje of zo, kan je het gewoon nemen
Inderdaad, voor mij hoeft het op xc ook niet echt rap te gaan, toch niet altijd, ga als een zot door een technisch stukje en blaas dan terug uit op iets "simpels".
Ik ga ook niet echt heel veel het zware werk opzoeken, vooral in de grote vakantie deed ik het, maar nu ik zo een fiets zal hebben zal ik het zeker wat meer proberen te doen.
Maar hoe dan ook, als ik het eens deed, wilde ik niet beperkt worden in fiets, die keuze had ik gemaakt.
Een fiets die ik in mijn keuze ook ontdekte, is de "santa cruz nomad", schijnt ook een zeer goede te zijn, nog beter in xc blijkbaar, en waarschijnlijk evenwaardig in downhill.
Al spreek ik niet uit ervaring é maar heb er wel wat over gelezen en zo en schijnt een hele goede te zijn.
Occasieprijzen schommelen rond de 2500 euro.
Yeti asx schijnt ook een goede te zijn maar dan weer iets minder voor xc vrees ik.
Ik laat het je alvast weten wanneer ik mijn sx trail wat heb kunnen uittesten, al moet ik zeggen, de fiets waarmee ik kan vergelijken is een rockrider 6.3, dus ja.
Dus zal zo i zo een ferme verbetering zijn, maar zal toch proberen objectief te beoordelen.