Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.
Moderator:Beheerders
-
HOPPAH - Berichten:1201
advies aub..
Bericht
door HOPPAH » di sep 27, 2011 8:03 pm
Ha,
binnenkort komt mijn voltage FR binnen.. nu twijfel ik enorm.. of DHX Coil + RS Totem Coil of DHX Air + RS Lyric air (170mm) het is de FR 30 met 170mm en ik rij voornamelijk malmedy, filthy en winterberg + local trails ardennen..
als je een mening hebt graag ook een toelichting waar ik iets mee kan
geld voor beide opties heb ik niet dus ik moet gaan kiezen

hoezo?
-
Flip van Veen - Berichten:2883
Bericht
door Flip van Veen » di sep 27, 2011 8:10 pm
Ben meer fan van de coil versie (totem&dhx) een totem heeft net iets meer Big Hit mogelijkheden dan de Lyrick en Air gaat sneller lek naar mijn idee. En heb verhalen gelezen dat ze bij intensieve afdalingen sneller warm worden waardoor de vering minder soepel loopt(DHX Air) maar das maar mijn mening

What goes up must come down(hill)
-
freeko - Berichten:1238
Bericht
door freeko » di sep 27, 2011 9:47 pm
Voor grof gebruik.....Coil
Beetje freeriden en zo....Air
Coil is veel soepeler en bottomt niet zo snel.....
Maar dat is mijn menining....

-
Smittie
Bericht
door Smittie » di sep 27, 2011 10:02 pm
ik ga een totem solo air en een vivid air doen in mijn FR 20
dhx air schijnt niet te werken...
heb de vivid air al en rijd super, en is ook nog eens 400 gram lichter dan een dhx coil

-
crazyfuck - Berichten:634
Bericht
door crazyfuck » wo sep 28, 2011 1:30 pm
Flip van Veen schreef:Ben meer fan van de coil versie (totem&dhx) een totem heeft net iets meer Big Hit mogelijkheden dan de Lyrick en Air gaat sneller lek naar mijn idee. En heb verhalen gelezen dat ze bij intensieve afdalingen sneller warm worden waardoor de vering minder soepel loopt(DHX Air) maar das maar mijn mening

ja
maar wel bij afdalingen die langer dan 15 minuten duren, en dan ben je heel heel hard aan het gaan hoor... (de gemiddelde DP-er gaat dit verschil niet voelen, en dat is niet beledigend bedoeld)
Naar mijn mening vanachter luchtdemper (die je hard kan afstellen, dus met bottom-out) achter en vanvoor coil
het beste van beide werelden.
-
Bericht
door HOPPAH » wo sep 28, 2011 9:17 pm
crazyfuck schreef:Flip van Veen schreef:Ben meer fan van de coil versie (totem&dhx) een totem heeft net iets meer Big Hit mogelijkheden dan de Lyrick en Air gaat sneller lek naar mijn idee. En heb verhalen gelezen dat ze bij intensieve afdalingen sneller warm worden waardoor de vering minder soepel loopt(DHX Air) maar das maar mijn mening

ja
maar wel bij afdalingen die langer dan 15 minuten duren, en dan ben je heel heel hard aan het gaan hoor... (de gemiddelde DP-er gaat dit verschil niet voelen, en dat is niet beledigend bedoeld)
Naar mijn mening vanachter luchtdemper (die je hard kan afstellen, dus met bottom-out) achter en vanvoor coil
het beste van beide werelden.
ja dat kan idd ook nog.. alleen als ik in de ardennen er nog eens een trail mee wil rijden is een lichtere fiets wel weer handiger.. pff lastig

hoezo?
-
Bericht
door crazyfuck » do sep 29, 2011 9:46 am
als we in een perfecte wereld zouden leven hadden we allemaal 6 bikes

maar mijn redenering is eigenlijk: vanvoor mag hij best wat zwaarder zijn want die fiets gaat toch het meeste voor afdalingen en freeride dienen... En iets zwaarder voorkant voelt stabieler aan

-
Bericht
door HOPPAH » do sep 29, 2011 10:23 am
crazyfuck schreef:als we in een perfecte wereld zouden leven hadden we allemaal 6 bikes

maar mijn redenering is eigenlijk: vanvoor mag hij best wat zwaarder zijn want die fiets gaat toch het meeste voor afdalingen en freeride dienen... En iets zwaarder voorkant voelt stabieler aan

das waar... denk dat ik ga voor DHX air en totem en dan ff bijsparen voor een coil shock (just in case

)
hoezo?
-
Caramba
Bericht
door Caramba » do sep 29, 2011 1:28 pm
Waarom ook geen RS demper achter? Ik zou persoonlijk dan voor een vivid air gaan ipv. een DHX air. Tim flooks wil de DHX air niet eens servicen, dat zegt mij genoeg

-
cyberhawk
-
Contacteer:
Bericht
door cyberhawk » do sep 29, 2011 2:05 pm
zover ik eens heb nagekeken .. wil niemand een air demper servicen
toxoholics ook niet.. nog niet eens zozeer de DHX alleen ..
-
degoe
-
Contacteer:
Bericht
door degoe » do sep 29, 2011 7:27 pm
stuur ze allemaal maar naar ons(Radcenter Wolf)op...lol Wij doen het wel gewoon. Is alleen voor sommige misschien wat ver,maar England is ook niet perse dichter bij.
Ps Bij interesse hoor ik het wel. Was geen grapje dus. Wij zijn Officiele Fox service Center voor Oostenrijk,en doen daarnaast ook alle andere merken.
-
Bericht
door crazyfuck » do sep 29, 2011 8:52 pm
ik wil nu niet op degoe zijn duifjes gan schieten.
Maar rock shox dempers zijn inderdaad wat goedkoper dan de fox dempers, en qua werking zouden ze ook niet onderdoen (heb ik me laten vertellen).
Trouwens, als je dan een totem vanvoor plaatst... Dan staat ie mooier met een rs demper achter.
Anyway, heb een fox dhx air, rij er al 2 jaar mee en ben er tevreden van

-
degoe
-
Contacteer:
Bericht
door degoe » do sep 29, 2011 10:48 pm
geeft niet,ik heb persoonlijk ook liever dat hij en RS neemt...lol
-
Bericht
door HOPPAH » wo okt 05, 2011 10:49 am
degoe schreef:geeft niet,ik heb persoonlijk ook liever dat hij en RS neemt...lol
hahaha sluikreclame heet dit toch? maar sorry jongens heb de DHX air al in huis... ga eerst eens kijken hoe ik die vind rijden ten opzichte van een staalveer demper om dan later eens over de vork na te denken.
THANX! in ieder geval voor de reacties en als niemand meer een aanvulling heeft mag dit topic op slot

hoezo?