mooie helmtas gekocht, of toch niet?!?

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

mentalernie
mooie helmtas gekocht, of toch niet?!?

Bericht door mentalernie » wo nov 09, 2011 9:09 am

Ik dacht een mooie deal gemaakt te hebben.

Ik zag in het 'te koop' subforum staan dat Simsalatim en bikertje68 a.k.a. Tim en Cor van Icycle.

Ze boden o.a. een helmtas van THE te koop aan.

Ik vond het een mooie deal voor €20 dus heb Tim een PB gestuurd. Als reactie daarop kreeg ik dat ik Cor een mail moest sturen en het met hem moest regelen.
Zo gezegd, zo gedaan.

Ik kreeg maandag een mail met waarnaar ik het geld moest overmaken.

Dinsdag heb ik de hele dag met zware griep op bed gelegen, lig nu nog steeds in bed maar ben wel in staat om dit ff te posten. Gister was ik echt tot niks in staat.

Krijg ik vanochtend een mail van Cor met de strekking 'ik heb niks meer van je gehoord, dus de helmtas is verkocht'.

Ik heb 1 dag niet kunnen reageren en dan flikken ze zoiets...
Is toch geen manier van zakendoen.
Van mij krijgen de boys van Icycle een dikke thumbs DOWN

Dat wou ik gewoon ff kwijt.

HOPPAH

Bericht door HOPPAH » wo nov 09, 2011 9:53 am

ik snap je frustratie maar kun je dit niet beter per PB afhandelen? hij kon niet een dagje wachten om die tas aan je te verkopen maar jij nu ook niet met publiekelijk reageren?!

ach je weet wel mug.......olifant 8)
hoezo?

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » wo nov 09, 2011 10:41 am

Weg = weg is inderdaad vaker het motto. Begrijp je frustratie wel maar je moet ook een verkoper begrijpen. Een beginnend bedrijf op internet afkraken is zeer jammer, los het gewoon persoonlijk met hem op en uit je frustratie daar, niet via het openbaar.

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » wo nov 09, 2011 10:56 am

sorry hoor maar als ik moet wachten met dat soort dingen in het te koop topic,... :bandana:
en tis niet 1 dag maar sinds vandaag 2 dagen.. tenzij je malaria hebt.. kan je altijd ff mailen van : de betaling komt eraan oid ?

er zijn ook mensen die op de laatste dag nog ff afzeggen..
das ook niet leuk , maar dan laten ze iig nog wat horen,
er zijn ook mensen waar je niks meer van hoort...

en als je dagelijks dingen verkoopt.. kom je dagelijks afzeggers tegen..
daarmee veranderd je mentaliteit wel een beetje.. en dan bedoel ik niet in de verkeerde richting,.

tis een winkel dus tis zakelijk... het geen maatje van je die je wat verantwoording schuldig is..

ik ben op deze manier aan mn wielen gekomen, ik ken de eerste "koper" nog ook...
was er niet blij mee.. maar ja als je niets meer laat horen,, of iemand moet maar hopen dat je met t geld op de proppen komt.. :|
en iemand anders zegt BAM > hier heb je geld.. tja..

de wereld draait gewoon zo rond,,.

fucalot

Bericht door fucalot » wo nov 09, 2011 11:07 am

Zo denk ik er ook over, goede communicatie is belangrijk en zaken zijn zaken. Alhoewel een helmtas van 20 euro nog niet echt "big business" te noemen is. Langs de andere kant als het over een frame van 1500 gaat, zou het wel niet netjes zijn om van 2 mensen geld te ontvangen om nadien 1 van de 2 terug te betalen met een kleine sorry als surplus.

Giant Anthem 3
Contacteer:

Bericht door Giant Anthem 3 » wo nov 09, 2011 11:21 am

Mondelinge overeenkomst is ook een overeenkomst.....
Giant XTC Advanced
Cube 29 AMS Race

fucalot

Bericht door fucalot » wo nov 09, 2011 11:25 am

Giant Anthem 3 schreef:Mondelinge overeenkomst is ook een overeenkomst.....
Normaal wel, maar je zou ervan schrikken hoeveel er zich de laatste moment bedenken, of er bij nader inzien het geld niet voor hebben...

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » wo nov 09, 2011 11:27 am

Ondanks dat mentalernie het via email of PB had moeten oplossen en het niet netjes is om hier op het forum z'n gal te komen spuwen, ben ik het wel met hem eens!

Op het moment dat hij via de mail aangeeft de tas te zullen kopen en hij een rekeningnummer krijgt voor de betaling is er zogezegd een koop gesloten. Als je het dan te lang vindt duren dat het geld wordt overgemaakt (en dan heb ik het niet over 2 dagen, want de bank doet er zelf vaak al langer over) dan is het op z'n minst redelijk om er een mailtje achteraan te sturen van waar het geld blijft. Komt daar dan geen reactie op dan kan je er wel vanuit gaan dat de koper geen interesse meer heeft en ook niet het fatsoen om dit aan de verkoper te melden.

Ik kan best begrijpen dat je door gezeik op MP wel eens op andere gedachten gebracht wordt. Maar als je het zelf ook zo irritant vindt dat mensen ineens jouw spullen niet meer willen kopen omdat ze 'iets anders zijn tegen gekomen', waarom zou je jezelf dan verlagen tot hetzelfde niveau?
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

WitteReus
Contacteer:

Bericht door WitteReus » wo nov 09, 2011 11:38 am

Laat ik nu diegene zijn die zonet van bikertje68 een bericht heeft gekregen dat de tas op de bus is gedaan :cry:
En laat ik nu mentalernie nu ook nog in real life een aantal keer op filtytrails ontmoet hebben :cry:
Dus ik vind dit een klote situatie en als ik het geld nog niet had overgemaakt dan wassie zeker voor mental geweest!

Sorry kerel, ik wist het echt niet :arms:
Wat wit is kan nog witter.
Vraag het de witte reus!

http://wittereus.pinkbike.com/

mentalernie

Bericht door mentalernie » wo nov 09, 2011 11:53 am

ja ik had het misschien niet gelijk op het forum moeten zetten, daar hebben jullie wel gelijk in.

Maar van de andere kant is een forum over biken een plaats waar je dit soort dingen bespreek en bespreekbaar maakt, toch?

Ik vind het gewoon jammer dat wanneer ik 1 dag niet in staat ben te reageren het item gelijk doorverkocht wordt, zonder mij even te contacteren waarom ik niks meer van me heb laten horen.
Het grote probleem wat ik ermee heb is dat het zich allemaal voltrokken heeft binnen 1 DAG.
Als het nou om een week ging oid, dan begreep ik de verkoper volledig, maar het ging om 1 DAG.
En ja, ik was gister echt te beroerd om me überhaupt te bewegen...

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » wo nov 09, 2011 12:01 pm

Ik ken Cor als een betrouwbare en serieuze vent en kan me niet voorstellen dat hij hem had verkocht als het duidelijk was geweest. Wil ook niet zeggen dat ik jou niet geloof.

Communiceren is zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten......

mentalernie

Bericht door mentalernie » wo nov 09, 2011 12:33 pm

@Sherlock,

Hieronder een weergave van de mails over en weer, trek er je eigen conclusie uit...

@HOPPAH

Ik heb geprobeerd het op een correcte manier op te lossen, maar werd naar mijn idee zeer klantonvriendelijk behandeld.

@Maarten

Ik blijf bij mijn standpunt dat een forum de plek is om dit soort dingen te bespreken.
En ik kraak niet af, maar geef gewoon weer wat er gebeurd is en hoe ik me erover voel.

@Fucalot

Ik heb nog NOOIT een betaling niet gedaan of op het laatste moment afgehaakt. Als je als verkoper er vanuit gaat dat iedere koper zo is, dan ben je naar mijn idee de verkeerde instelling.

@sneeuwpop

Ben het helemaal met je eens!

mail 1, maandag 7 november 2011, 11:29:

Hoi!

Ik zou graag de THE helmtas kopen.

Bedankt,

gr.

mail 2, maandag 7 november 2011, 13:48:

Hey Bram,

Ok, opsturen of ophalen? opsturen is 6,75 extra

Hoor het graag.

Grt Cor

mail 3 maandag 7 november 2011, 14:37:

opsturen aub
Geef maar aan waarnaar ik het geld kan overmaken

Gr.

mail 4 maandag 7 november, 14:38:

........... tnv.........
geef ff je adres

met vriendelijke groet,

Cor

mail 5 woensdag 9 november, 7:14:

Heb niks meer gehoord de helmtas is inmiddels verkocht

Met vriendelijke groet,

Cor

mail 6 woensdag 9 november, 8:11

Lekker is dat
Ik lig op m'n bed met de griep, laat 1 dag niks horen en het is verkocht?!?

Jullie hadden toch ook ff kunnen mailen waarom ik niks meer heb laten horen?

Geen manier van zakendoen...

mail 7 woensdag 9 november, 8:24

Jij bent ziek en dan moet ik jou mailen waarom ik niks hoor? Met andere woorden jou probleem wordt mijn probleem! Nee Bram zo werkt het niet. Ik geef jou netjes mijn gegevens door en hoor niks meer.... Dat is geen manier van zaken doen! Mensen die wel netjes reageren ga ik niet aan het lijntje houden omdat jij niet reageert. Je mag me ook bellen dan zal ik het je telefonisch nog een keer uitleggen. Dit soort mailtjes kun je in ieder geval achterwege laten,want daar ben ik niet van gediend!

Met vriendelijke groet,

Cor

mail 8 woensdag 9 november, 9:04

Bram, als je dan toch een wilt heb ik er nog een van mezelf die ik je dan wel wil leveren. Geef dan wel vandaag je adresgegevens door en mail me even over de betaling.

Met vriendelijke groet,

Cor

mail 10 woensdag 9 november, 11:56

Ik reageer 1 dag niet.
het is niet alsof ik een week niks laat horen.
Als ik een andere bank heb zou het sowieso enkele dagen duren voor je het geld ontvangen hebt.

Je mag wat mij betreft je eigen tas houden.

Succes met verdere verkopen.

Groet Bram

@WitteReus, no hard feelings maat, jij kon er per slot van rekening niks aan doen ;)
Laatst gewijzigd door mentalernie op wo nov 09, 2011 7:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Giant Anthem 3
Contacteer:

Bericht door Giant Anthem 3 » wo nov 09, 2011 12:46 pm

Ik zeg, waar the fuck heb je zo'n helm tas voor nodig, als je er niet mee gooit, komen er ook geen krasjes op hahah :angelnot:
Giant XTC Advanced
Cube 29 AMS Race

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » wo nov 09, 2011 1:03 pm

Maar je maakt een hoop ophef die je had kunnen voorkomen door na overmaken meteen even een mailtje eruit te doen. Snap zijn kant ook

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » wo nov 09, 2011 1:14 pm

als het deze is :

Afbeelding

dan wil ik zijn tas wel overnemen :o

20 euries is niet zoveel

en idd ik handel altijd zaken gelijk af met een mail van geld komt eraan..
ik mail op werk ook veel en als er ook maar iets op prijs wordt gesteld is het een bevestigign ergens van

al is het maar "" ik ben er mee bezig""

bikertje68
Contacteer:

Bericht door bikertje68 » wo nov 09, 2011 1:58 pm

Wat een ophef :(
Ik heb netjes met Bram gemailt en alles verliep zeer vlot binnen paar uur. Tot mijn laatste mail waarin ik vraag het adres. Als daarna 40 uur reactie uitblijft heb ik, helaas, de ervaring dat er geen interesse meer is. Wellicht te kort door de bocht maar dat krijg je met die ervaringen. Dat ik later er toch op terug ben gekomen geeft aan dat ik het ook vervelend vond. Wat mij betreft mag Bram mijn eigen tas zoals gemeld. Dat je dit op deze manier speelt vind ik jammer. Ik ben en blijf van mening dat als ik een deal wil maken mijn verplichtingen ook moet nakomen, te weten: mezelf kenbaar maken en de betaling afwikkelen een mail sturen dat het goed komt is dan het minste imo.

Aanbod blijft staan en als Bram zich bedenkt stuur ik de tas naar hem op. Ik ben een ervaring rijker en durf in het openbaar ook wel mijn excuus te maken, bij deze.
Blijft overeind dat ik een persoonlijke benadering had geprefereerd en dat het verhaal 2 kanten heeft maar dat is wel duidelijk. Ik houd het op 'de goede moeten onder de kwade lijden', voor ons beiden.

Grt Cor

@ sneeuwpop: ik zou willen dat het zo werkte in de praktijk dan kwam dit niet voor. Ik heb echter nog niet meegemaakt dat ik na het sluiten van een koop zoals bijv. hiervoor omschreven ik bij afhaken van de koper me toch kon beroepen op een gesloten overeenkomst... Correct me if i'm wrong.
Laatst gewijzigd door bikertje68 op wo nov 09, 2011 3:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
ICYCLE clinics & events:
http://icycle.nu/
Bikepark Utrecht
http://www.bikepark-utrecht.nl/
de leukste mtb-verenigng van Utrecht
www.wvhetstadion.nl

Giant Anthem 3
Contacteer:

Bericht door Giant Anthem 3 » wo nov 09, 2011 2:03 pm

bikertje68 schreef:Wat een ophef :(
Ik heb netjes met Bram gemailt en alles verliep zeer vlot binnen paar uur. Tot mijn laatste mail waarin ik vraag het adres. Als daarna 40 uur reactie uitblijft heb ik, helaas, de ervaring dat er geen interesse meer is. Wellicht te kort door de bocht maar dat krijg je met die ervaringen. Dat ik later er toch op terug ben gekomen geeft aan dat ik het ook vervelend vond. Wat mij betreft mag Bram mijn eigen tas zoals gemeld. Dat je dit op deze manier speelt vind ik jammer. Ik ben en blijf van mening dat als ik een deal wil maken mijn verplichtingen ook moet nakomen, te weten: mezelf kenbaar maken en de betaling afwikkelen een mail sturen dat het goed komt is dan het minste imo.

Aanbod blijft staan en als Bram zich bedenkt stuur ik de tas naar hem op. Ik ben een ervaring rijker en durf in het openbaar ook wel mijn excuus te maken, bij deze.
Blijft overeind dat ik een persoonlijke benadering had geprefereerd en dat het verhaal 2 kanten heeft maar dat is wel duidelijk. Ik houd het op de goede moeten onder de kwade lijden, voor ons beiden.

Grt Cor

Grt Cor
Netje Cor
Giant XTC Advanced
Cube 29 AMS Race

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » wo nov 09, 2011 2:13 pm

Zeker

mentalernie

Bericht door mentalernie » wo nov 09, 2011 4:37 pm

Cor,
Hartelijk dank voor je reactie.

Naar mijn idee blijft een bike forum de juist plek om dit te bespreken, dus wat dat betreft blijf ik bij mijn standpunt.
De persoonlijke aanpak heb ik wel degelijk geprobeerd maar naar mijn idee zonder resultaat. Zie de mails.

Zoals ik in de mail ook al aangaf heb ik ondanks je aanbod geen interesse meer, dit om principiële redenen.

Succes met verdere verkopen.

Gr. Bram

P.s. Wat mij betreft mag het topic gesloten worden.

fly high

Bericht door fly high » wo nov 09, 2011 5:43 pm

Er was laatst ook zo'n wedstrijdje toch?
In Utrecht, kan dat kloppen?

Naja... dat was georganiseerd door een of andere dude die de sport bekend probeert te maken en iedereen het naar zijn zin te laten hebben... uuh hoe heet hij ook alweer?

owja, Cor.
Brakes are like tampons... every pussy needs them!!

mentalernie

Bericht door mentalernie » wo nov 09, 2011 6:05 pm

@fly high...

Wat insinueer je?
Ik oordeel helemaal niet over Cor.
Vond gewoon deze situatie kut...

Als je inhoudelijk niks toe te voegen hebt, waarom reageer je dan?

fly high

Bericht door fly high » wo nov 09, 2011 6:09 pm

Omdat ik voor Icycle rij en die lui werken hun ass-off om het een beetje goed te laten lopen en het iedereen naar het zin te maken en als Meneertje Mentalernie denkt de boel ff af te kraken omdat iets hem niet helemaal zint.... naja, dan wil ik toch ook ff me zeggetje doen?

daarom.
Brakes are like tampons... every pussy needs them!!

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » wo nov 09, 2011 6:14 pm

mentalernie schreef:De persoonlijke aanpak heb ik wel degelijk geprobeerd maar naar mijn idee zonder resultaat. Zie de mails.
En daar ben ik het dus niet met je eens!!! Uit de mails blijkt dat Cor het op heeft willen lossen door jou alsnog zo'n tas aan te bieden voor hetzelfde geld. Dat jij daar dan principiele problemen mee hebt...

Bovendien blijkt nu dat Cor jou al een oplossing voor dit probleem aanbood vóórdat jij hier op DP je verhaal kwam doen:
mail 8 woensdag 9 november, 9:04

Bram, als je dan toch een wilt heb ik er nog een van mezelf die ik je dan wel wil leveren. Geef dan wel vandaag je adresgegevens door en mail me even over de betaling.

Met vriendelijke groet,

Cor
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » wo nov 09, 2011 6:28 pm

bikertje68 schreef:@ sneeuwpop: ik zou willen dat het zo werkte in de praktijk dan kwam dit niet voor. Ik heb echter nog niet meegemaakt dat ik na het sluiten van een koop zoals bijv. hiervoor omschreven ik bij afhaken van de koper me toch kon beroepen op een gesloten overeenkomst... Correct me if i'm wrong.
Ik corrigeer je niet, want dat bedoelde ik ook niet. Het gaat mij erom dat mensen geen geduld meer hebben. Jij bent nou niet het type dat om geld verlegen zit, dus je had hem ook wel het voordeel van de twijfel kunnen geven.
Maar misschien hebben wij daar in het hoge noorden andee opvattingen over... :arms:

mentalernie

Bericht door mentalernie » wo nov 09, 2011 6:43 pm

Het zal best allemaal dat het normaal allemaal goed verloopt.
Zoals ik eerder al zei, ik ken Cor niet dus ik oordeel ook niet over hem als persoon, over wat hij wel goed doet en wat hij betekent voor de sport, daar hoor je me toch helemaal niet over of wel dan? ik geef gewoon aan dat de situatie kut is.
Ik had me verheugd op die tas en heb naar mijn idee helemaal niet buitensporig gereageerd.
Heb gewoon aangegeven dat ik het niet eens was met de gang van zaken .
Ik vind die mail die hij mij heeft gestuurd gewoon niet cool en wou dit graag op een forum dat daarvoor is kwijt... Is toch helemaal niks mis mee?

Dat jullie allemaal vrienden van Cor zijn maakt jullie nou niet bepaald objectief of wel dan?

@sneeuwpop mijn posten van dit topic en de 2e mail van Cor hebben zich gekruist. Op het moment dat ik dat aan het typen Was had ik geen toegang tot mijn mail en heb ik dit dus niet kunnen lezen...

@ fly high, zoals ik net ook al zei, je hebt inhoudelijk niks toe te voegen...

Gesloten