Megavalanche 2012

Over klimmen en afdalen met redelijk wat veerweg.

Moderator:Beheerders

Jay Kay
Megavalanche 2012

Bericht door Jay Kay » ma nov 21, 2011 12:56 pm

Hallo,

ik heb enkele weken geleden beslist dat ik het zouver crosscountry-pad en dito Downhillpad links ga laten liggen volgend jaar, en de middenweg bewandelen. Nuja: berijden; Enduo.

M'n eigen Cross countryfiets gaat te koop, m'n downhiller (natuurlijk) niet :-) maar ik ben nu op zoek naar de ultieme Megavalanche - mountainbike.

Vele kandidaten reeds gehad, zoals in de topic van Vinneycorleone

ik zet ze hier nog even mijn favorieten op een rijtje - geef gerust commentaar, dat is de bedoeling.

**Cube Fritzz. - volgens mij de beste keuze. Jammer ook wel boven m'n budget en 'k heb een geweldige tweedehands kans vorige week door m'n vingers laten glippen.
**Specialized Enduro
**trek scratch air
**Commencal Meta 55: hier kan ik er eentje op de kop tikken, in deftige staat, voor niet zo erg veel geld. Probleem: de voorvork heeft maar maximum 130 mm (een FOx) dit is te weinig als ik de ervaringen lees van Megavalanche rijders. Jullie mening graag?
Kan de vork op de Commencal vernaderd worden naar meer veerweg zonder de geometrie van de fiets naar de haaien te helpen?
**YT undustries: http://www.yt-industries.com/shop/index ... nnmtvfhkcg
ook een favoriet van me. Maar Laat gerust weten wat juillie ervan vinden.
**De modellen van het huismerken van Rose versand: in dit geval "Uncle Jumbo. Meer fiets voor minder geld kan je mijns inziens niet vinden, althans niet zonder tweedehands te gaan of aan kwaliteit in te boeten. Je mist natuurlijk wel wat "coolness", ik hou niet erg van die ronde buizen en de paintjob maar t jah: alweer: moet ik me hierdoor laten hinderen??
**Rocky Mountain Slayer: zondertwijfel een goeie keuze, maar ik zie 'm om één of andere reden niet zo erg graag. Zou ik me, als het over een AM/enduro fiets gaat me laten dwarsbomen door esthetica?
You probably heard we ain't in the prisoner-takin' business; we in the killin' Nazi business. And cousin, business is a-boomin'.

froggy01

Bericht door froggy01 » ma nov 21, 2011 1:32 pm

mischien bij canyon kijken die hebben ook mooie fietsen voor niet te veel geld

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » ma nov 21, 2011 1:45 pm

jaaaaaaaaaa

megavalanche ! :D

ik zou wel voor minimaal 160mm gaan :arms:

C u there..

Thomas_mtb

Bericht door Thomas_mtb » ma nov 21, 2011 1:52 pm

Canyon Strive of Canyon Torque - Trailflow (met hammerschmidt) zijn idd vette bikes. Maar zo'n specialized enduro is ook niet verkeerd (zal dan wel 2dehands zijn bij vergelijkbare prijs). YT mooie prijs, onderdelen los zijn waarschijnlijk al meer waard :) Ook mooie fiets trouwens. Trouwens, die NOTON is ook dik!

Rose versand: Vind het zelf ook minder mooi die enduro van ze, maar kwalitatief zal het wel goed zitten (heb over Rose wel eens gehoord dat je ze bij aflevering even opnieuw moet opbouwen ivm slechte opbouw vanuit de fabriek...dat heb je bij een canyon dus niet), maar goed sommige mensen hebben nogal koudwatervrees mbt internetbestellingen...die willen de zoete woordjes van de fietsenmaker belonen met goed geld ;)

Ik zou me wel (in elk geval gedeeltelijk) laten leiden door optiek...ik zou niet snel 2 tot 3 duizend euro uitgeven aan iets wat ik niet mooi vind :)

jarnö
Contacteer:

Bericht door jarnö » ma nov 21, 2011 1:59 pm

Ik zou kijken naar of een Kona Cadabra, of een Coilair.

Heb zelf een Cadabra, en is schitterende bike. Klimt goed, en daalt nog beter.

De Coilair is hetzelfde, alleen met nog meer veerweg.
(ik doe de mijne weg voor weinig, model 2011 20'' Pm voor info /einde spam)

160mm is wel een beetje de trend bij de Mega, single ring voor met een 10 speed setup.

Jay Kay

Bericht door Jay Kay » ma nov 21, 2011 2:01 pm

kan ik echt niet met 150 mm vering wegkomen? Of moet het echt meer zijn?

En kan ik me nu mss een fiets met een vork van150 mm aanschaffen en er nadien een vork van 160mm opsteken? Of help ik dan die geometrie naar de haaien?

Een aan een stuur instelbaar zaal ga ik sowieso (na nieuwjaar) aanschaffen.
You probably heard we ain't in the prisoner-takin' business; we in the killin' Nazi business. And cousin, business is a-boomin'.

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » ma nov 21, 2011 2:08 pm

Mis de Lapierre Spicy in dit rijtje, de YT is veel fiets voor zn geld? Maar er zijn zoveel goede optie,s maar 160mm is wel de minimum eis voor een echte enduro en je moet goed opletten of het frame een grotere veerweg aankan als je iets aanschaft bv 2e hands!
What goes up must come down(hill)

maarten.verhoeven

Bericht door maarten.verhoeven » ma nov 21, 2011 2:18 pm

Ik zou even wachten op de YT wicked 2012. Die heeft een wat meer megavalanche afmontage en geo!

Scratch air wordt niet meer gemaakt, hier is de slash voor in de plaats gekomen.

Kijk ook eens naar een orange five of alpine!

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » ma nov 21, 2011 2:21 pm

je kan voor 150mm gaan.. of minder.. ik heb zelfs gasten zien rijden met een xc/am hardtail :shock:
r e s p e c t !

vele stukken zul je makkelijk kunnen doen ermee..

maar andere niet echt.. ligt echt een beetje aan wat voor rijder je bent
experienced of beginner..
en de snelheid die je wil rijden ,. ?

ik rag gewoon door op mn DH bakje.. alleen ik kwam er niet onderuit sommige stukken omhoog te lopen ..
maarje gasten met enduro bakken heb ik ook zien lopen .. dus ach,.. :lol:

dale c

Bericht door dale c » ma nov 21, 2011 2:41 pm

misschien aardig linkje naar wel/geen HT (plus wat tips over 6" bikes)
Top 5 met een HT is mogelijk ;)

http://singletrackworld.com/forum/topic ... how-stupid
Every day, once a day, give yourself a present. It could be a new shirt at the men's store, a catnap in your office chair, or two cups of good, hot, black coffee

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » ma nov 21, 2011 3:31 pm

dale c schreef:Top 5 met een HT is mogelijk ;)
als pro 8)

het ligt ook erg aan de rijder die je bent
dat zeggen ze ook int dit forum.. ik ga proberen te stoppen met roken per december,, eind december.. half januari.. :oops:

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » ma nov 21, 2011 3:35 pm

Stoppen met roken is zowiezo een goede dat moet/wil ik ook namelijk maar denk toch dat het merendeel toch in het voordeel van een fully is correct me if im wrong!

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » ma nov 21, 2011 4:01 pm

Flip van Veen schreef:Stoppen met roken is zowiezo een goede dat moet/wil ik ook namelijk maar denk toch dat het merendeel toch in het voordeel van een fully is correct me if im wrong!
your corrected....

1.5 uur DH
fuk suspensie.. uithoudings vermogen is nr 1

divere rules

Bericht door divere rules » ma nov 21, 2011 5:13 pm

neem je toch een oppepper ;)

slaap je s'nachts ook niet :lol:

jaspero

Bericht door jaspero » ma nov 21, 2011 5:35 pm

Jay Kay schreef:kan ik echt niet met 150 mm vering wegkomen? Of moet het echt meer zijn?

En kan ik me nu mss een fiets met een vork van150 mm aanschaffen en er nadien een vork van 160mm opsteken? Of help ik dan die geometrie naar de haaien?

Een aan een stuur instelbaar zaal ga ik sowieso (na nieuwjaar) aanschaffen.
150mm is zeker voldoende.
Dat ze nu 160mm als norm nemen is de hype. Twee jaar geleden was 150mm echt Enduro.

Lautje

Bericht door Lautje » ma nov 21, 2011 6:37 pm

Specialized Enduro frame heb ik nog wel voor weinig in de aanbieding!

Ik ben zelf zeer te spreken over mijn Canyon Strive! Goed hufterproof en ook nog zeer licht in de categorie. Zeer goede afmontage voor een meer dan redelijke prijs!

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » di nov 22, 2011 12:12 pm

ff tussen de aanbiedingen door..

maken we hier gelijk t officiele megavalanche topic 2012 van ? ?

Jay Kay

Bericht door Jay Kay » di nov 22, 2011 12:39 pm

cyberhawk schreef: maken we hier gelijk t officiele megavalanche topic 2012 van ? ?
OK voor mij - tips en tricks zijn wat mij betreft welkom - alhoewel ik hier tussendoor
verslag zal uitbrengen van m'n zoektocht naar m'n avalanche 2012 bike... :)
En omdat ik Nederlanders (waarvan er hier toch een meerderheid zijn op het forum denkik) zo waardeer om hun recht-door-zee-heid mogen jullie dat ook doen in jullie commentaren op de bikes die ik hier post....

Voor ik de Avalanche ga rijden ga ik trouwens nog eens in het voorjaar een andere enduro wedstrijd rijden; ik heb nl nog nog competitie gereden en weet derhalve niet wat de "stress" factor met m'n prestaties gaat doen... Ik ben er trouwens "al"/"nog maar" (zelf te kiezen) 31 jaar jong. Gelukkig voel ik me in m'n hoofd een wildebras van 18 jaar. And I aim to keep it that way. Voor ik met m'n vriendin huisje-tuintje-boompje ga spelen nog één keer iets absoluut te gek doen. (en wie weet als het meevalt rij ik devolgende jaren ook gewoon mee :D ) - maar wat ik zeggen wou: wie leuke enduro wedstrijden weet (of waar ik die kan vinden: Let me know

Mijn doel voor de Avalanche is trouwens eerst en vooral niet in het hospitaal eindigen, en op een eerbare plaats finishen.

En dat ophouden met roken...zwijg me ervan...zit momenteel op 1 sigaret per dag...

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » di nov 22, 2011 12:43 pm

ach ben ook 31.. en idd finished zonder helicopter is een pre ;)
weet niet wat je eerbaar vind.,. maar gewoon uitrijden is al leuk genoeg..

1 sigaret per dag :shock:
damm ..das makkelijk stoppen ik zit op 1 pakje per dag.. hahahahaha

nut-case

Bericht door nut-case » di nov 22, 2011 1:37 pm

de mega op een HT.. ik ruik een uitdaging:)

trainen o pde fully en dan de race dag beunen op een HT
ge ken de groeten uit brabant krijgen
zomer 2011....

\_/ team roekeloos \_/

Jay Kay

Bericht door Jay Kay » di nov 22, 2011 1:56 pm

Ok folks, ik orden hier even m’n gedachten, laat de commentaren maar komen:

*Tweedehands – voor tweedehandsfietsen is m’n criterium dat ik eigenlijk niet wil van vóór 2010, daar die bikes volgendjaar bij de Megavalanche al + 2 jaar oud gaan zijn. Niets van voor 2010 dus, tenzij zeer scherpe prijs:

*Cube Fritzz 2011: enkele weken geleden een droomkans door m’n vingers laten glippen. Geen gebruikssporen op de gedetailleerde foto’s te zien, telescopische zadelpen inbegrepen, 1900 EURO Dagje te laat gereageerd…
*Commencal Meta 55 Team: 2009 bike halfweg vorige week op gereageerd. Lichte gebruikssporen, vrij mooie bike wel maar maxium veerweg van 130 mm…. Prijs: 1900 (maar daar kon ik nog wel wat van afpingelen) Niet verder op ingegaan.
*Trek Scratch: 2010 bike. Mooie bike, mooie kleuren, duidelijke gebruikspsproren wel, maar niets dramatisch…geschikte veer weg maar 17,5 kg als gewicht…. Dit is veel te veel, m’n Downhiller weegt 18 kg, een enduro mag dus wel een kilootje of 3-4 minder zijn zelfs geen prijs gevraagd dusï￾Š Niet verder op ingegaan.
*Rocky mountain – Slayer: 2009 bike. Goed onderhouden, lichte sporen….maar zoals als gezegd: ik hou niet zó erg van de vorm van het frame, bovendien in een saaie kleur…. Zelfs 1500 euro was iets teveel…
*Spcialized enduro 2010 : goeie prijs voor een geschikte fiets…maar weer o weer zo een saaie paintjob (gewoon effen) waarom dan niet voor dezelfde prijs die nieuwe van YT

*Topfavoriet (nieuw)De nieuwe “Wicked 160â€￾ YT-industries – 99 euro meer dan de tweedehands enduro van Specialized… + veel coolere kleuren….njah dan is wat mij betreft de kogel door de kerk…

Discussions’ open boys

Jay Kay

Bericht door Jay Kay » di nov 22, 2011 1:59 pm

cyberhawk schreef:1 sigaret per dag :shock:

OK, maak er maar 2 a 3 sigaretten per dag van. :-)

Trouwens Cyberhawk, als jij ooit van die Banshee bike vanaf wil :arms: gimme gimme

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » di nov 22, 2011 3:47 pm

Rook 2 pakjes zware shag in de week dus stoppen zonder hulp lukt me niet 8) Die YT is een erg mooie bike en goed afgemonteerd voor het geld denk een hele goede keus maar er zijn nog wel wat prijsvechters die ook interessant zijn Canyon, Haibike. Als je bereid bent om voor een 2e hands een stuk te rijden moet ook eens op mtb-news.de kijken staat ook een hoop leuk spul!

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » di nov 22, 2011 4:55 pm

Jay Kay schreef:
cyberhawk schreef:1 sigaret per dag :shock:

OK, maak er maar 2 a 3 sigaretten per dag van. :-)

Trouwens Cyberhawk, als jij ooit van die Banshee bike vanaf wil :arms: gimme gimme
haaaaa heb je t 10 pagina tellend topic gelezen 8)

na alle ellende ben ik blij dat ie nu in orde is...
en ik ga er weer lekker de mega mee rijden in '12
of de foes..

nu je het zegt ik zal eens een kleine update doen in mn ellende topic.. :)

Jay Kay

Bericht door Jay Kay » wo nov 23, 2011 12:59 pm

cyberhawk schreef:
haaaaa heb je t 10 pagina tellend topic gelezen 8)
yep. Zie PM.

Gesloten