Street(trials) en park met 26"

Dirt, street of flatland fietsen met 26", 24" of 20" wielen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
JasperDeBauw
Street(trials) en park met 26"

Bericht door JasperDeBauw » zo jun 03, 2012 12:00 pm

Omdat er binnenkort bij mij in de buurt een nieuw indoor skatepark opent (http://www.antwerpskate.be/) wou ik een street/park mtb aanschaffen.

Nu zit ik wel met enkele vragen.
-kies ik best voor een starre of een verende vork
-zijn avid bb5 remmen krachtig genoeg (ik ben zelf avid juicy 3 gewoon op mijn xc-mtb)
-welk verzet zou ik dan best monteren
-welke bescherming draag ik best als beginner? (en waar kan ik deze kopen in het antwerpse want ik zou ze graag eerst passen)

Is dit trouwens iets?
Specialized p1 2010
http://dirty-pages.net/forum/viewtopic. ... highlight=

Mattin
Contacteer:

Re: Street(trials) en park met 26"

Bericht door Mattin » zo jun 03, 2012 12:46 pm

Persoonlijke voorkeur. Je hebt geen vering nodig maar misschien vind je het fijner.

-zijn avid bb5 remmen krachtig genoeg (ik ben zelf avid juicy 3 gewoon op mijn xc-mtb)
Jahoor

verhouding rond de 2.25 (dus bijvoorbeeld 22-10 of 23-10)

-welke bescherming draag ik best als beginner? (en waar kan ik deze kopen in het antwerpse want ik zou ze graag eerst passen)

Sowieso helm, en handschoenen en scheenbeschermers zijn ook een aanrader (handschoenen zodat je je handen niet open haalt als je valt, scheenbeschermers voor als je voeten van je trappers glijden en je trapper in je scheen slaat)

Is dit trouwens iets?
Specialized p1 2010

Nee. Dat ding is te dirt gericht en rijdt heel lomp op street / skateparks zoals die je liet zien. Misschien zal ik nog een paar comments krijgen van boze P1 rijders die zeggen dat het wél goed is, maar feit blijft dat dat ding echt te lomp is voor street / streety skateparks. Dat ding hoort thuis op dirt en daar moet je het ook laten :)

Dit zijn wel goede opties:
NS Holy 2
BMW Bikes
voor deze prijs is dit ook een goede
NS Holy 1

JasperDeBauw

Bericht door JasperDeBauw » zo jun 03, 2012 1:58 pm

Momenteel past de NS Holy 2 (de eerste) het beste binnen mijn budget maar Dieren, Gelderland is net iets te ver voor mij (ik woon in antwerpen).
Deze commencal absolut al http://dirty-pages.net/forum/viewtopic. ... =commencal is net iets dichter bij maar is deze wel geschikt voor park en street gebruik?
(hoe zie ik eigenlijk het verschil tussen een street/park en een dirt frame?)

de lachende derde
Contacteer:

Bericht door de lachende derde » zo jun 03, 2012 3:48 pm

JasperDeBauw schreef:Omdat er binnenkort bij mij in de buurt een nieuw indoor skatepark opent (http://www.antwerpskate.be/) wou ik een street/park mtb aanschaffen.

Nu zit ik wel met enkele vragen.

Is dit trouwens iets?
Specialized p1 2010
http://dirty-pages.net/forum/viewtopic. ... highlight=
Waren de pool en Stadspark niet genoeg reden om zo'n fiets te kopen?
8)

BB5 remt trouwens veel beter dan een Juicy als je hem goed afstelt en een goede kabel gebruikt (heb zelf een BB7 met XTR hendel en kabel, remt perfect).

Bescherming zou ik bij een skateshop kopen, vlak bij de Plantinkaai zit een goede maar ik weet even niet hoe die heet.

Wat tweedehands betreft, ik zweer bij Bikemarkt. Relatief veilig, goede prijzen en supergroot aanbod. Wel Duits maar daar ontkom je zowat niet aan.

http://bikemarkt.mtb-news.de/bikemarkt/ ... php/cat/50
www.electronicexplorations.org

Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.

yente

Bericht door yente » zo jun 03, 2012 4:38 pm

JasperDeBauw

Bericht door JasperDeBauw » zo jun 03, 2012 5:04 pm

aangezien ik maar een niet-werkende student ben en ik er ook niet al te veel geld wil insteken (wie weet is het absoluut mijn ding niet) hoop ik rond de 3 à 400 euro iets te vinden.

Iemand ervaring hiermee?
Scott Voltage yz 0.2 van 2011:
nieuw
Net iets meer dan de helft van de originele prijs (299 i.p.v. 529)
http://www.bike-mailorder.de/shop/MTB/- ... D2470.html

Mattin
Contacteer:

Bericht door Mattin » ma jun 04, 2012 7:03 am

JasperDeBauw schreef:Iemand ervaring hiermee?
nieuw
Op eerste opzicht leek het me niet veel, maar na wat gezocht te hebben op de parts die erop zitten ziet het er redelijk uit (goed voor die prijs!). 385mm chainstays is niet super kort maar kort genoeg (andere bikes die hier genoemd werden, behalve in mijn post) zitten rond de 400mm (wat echt een groot verschil is). BB en stuurhoek zijn wat meer dirt gericht maar voor deze prijs mag je niet klagen om zoiets :)

Mattin
Contacteer:

Bericht door Mattin » ma jun 04, 2012 7:05 am

JasperDeBauw schreef:aangezien ik maar een niet-werkende student ben en ik er ook niet al te veel geld wil insteken (wie weet is het absoluut mijn ding niet) hoop ik rond de 3 à 400 euro iets te vinden.
Als je een 2e handsje koopt en hij bevalt niet, kan je 'm praktisch voor dezelfde prijs verder verkopen als die nog in dezelfde staat is :arms:

Dan kost het je helemaal niks als het niet bevalt

Smittie

Bericht door Smittie » ma jun 04, 2012 10:01 am

Mattin schreef:
nieuw
Op eerste opzicht leek het me niet veel, maar na wat gezocht te hebben op de parts die erop zitten ziet het er redelijk uit (goed voor die prijs!). 385mm chainstays is niet super kort maar kort genoeg (andere bikes die hier genoemd werden, behalve in mijn post) zitten rond de 400mm (wat echt een groot verschil is). BB en stuurhoek zijn wat meer dirt gericht maar voor deze prijs mag je niet klagen om zoiets :)
Mattin dat heb je wel verkeerd opgezocht ;)
de Voltage waar het nu om gaat is het D Frame:
features:

Scott Voltage D-frame
Super stiff 6061 alloy frame
Hydroformed tubing
horizontal dropouts for 10mm singlespeed
als je in de geo lijst kijkt hieronder zie je dat het D frame 405 mm chainstays heeft:
Afbeelding

brent96

Bericht door brent96 » ma jun 04, 2012 12:51 pm

JasperDeBauw

Bericht door JasperDeBauw » wo jun 06, 2012 9:25 pm

Smittie schreef:
Mattin schreef:
nieuw
Mattin dat heb je wel verkeerd opgezocht ;)
de Voltage waar het nu om gaat is het D Frame:
features:

Scott Voltage D-frame
Super stiff 6061 alloy frame
Hydroformed tubing
horizontal dropouts for 10mm singlespeed
als je in de geo lijst kijkt hieronder zie je dat het D frame 405 mm chainstays heeft:
Afbeelding
En ga ik die 2 cm als beginner echt voelen?

Mattin
Contacteer:

Bericht door Mattin » wo jun 06, 2012 9:28 pm

My bad, ik dacht dat al die frames dezelfde geo hadden.

En die 2cm ga je zeker voelen. 40cm is ook niet lang, maar kortere chainstays gaan alles veel makkelijker maken

JasperDeBauw

Bericht door JasperDeBauw » wo jun 06, 2012 9:31 pm

Maar het is gewoon een beetje meer werken en zwaarder op die scott?

Smittie

Bericht door Smittie » wo jun 06, 2012 9:42 pm

met kortere chainstays gaat het manualen vooral veel makkelijker en aangezien je de fiets voor street en park gaat gebruiken is dat wel iets wat je wilt gaan doen.
met 405mm chainstays gaat het natuurlijk ook lukken maar is zoals je al zegt meer werken.

ik denk dat die scott als begin fiets en echt niet verkeerd is, zeker voor die prijs!

weet alleen niet hoe zwaar je bent?
maatje van me had dezelfde cranks in zn voltage yz, en die had zn as getrodeerd toen hij met zn achterwiel bovenop de landing van de grotere roadgap bij de filthy trails klapte...

nu is dat ook vrij lomp en weegt hij 90 a 100 kg dus bij normaal gebruik zal dat ook niet gebeuren ;)

JasperDeBauw

Bericht door JasperDeBauw » wo jun 06, 2012 10:16 pm

ik weeg op de moment 82 kg maar dat zou terug naar beneden moeten naar 75.
Het wordt dus wss de scott omdat ik dan nog genoeg geld over heb voor degelijke bescherming en een degelijk paar schoenen (five-ten ofzo) dat zwaarder werken zal ik er wel bijnemen (mijn ski's zijn op papier ook te lang maar heb ik zo gekocht omdat ik liever wat meer moest werken :p)

Plaats reactie