TNNZ - Prelude

Voor woon-werk verkeer op een snelle fiets en light camping.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
bert
Contacteer:

Bericht door bert » za aug 17, 2013 7:30 pm

fools schreef:We starten vroeg in de ochtend donderdag 5 september en hopen zondag 8 op het drielandenpunt te staan.
Succes mannen. Ik maak de omgekeerde beweging en vertrek op de 6e naar Ameland om op de 7e aan de Triambla off-road triatlon mee te doen. Daarna ben ik beschikbaar voor testrides. Het wordt m'n laatste triatlon, want ik ga met triatlon-pensioen.
Humps are for camels

willem12

Bericht door willem12 » ma aug 19, 2013 9:31 pm

Even een site aangemaakt voor de tracks: HIERRRR
Tracks staan er in gpx en gdb versie. Als de gpx het niet doet, dan gdb proberen of gpx door gpsvisualizer halen.

Eerste drie secties zijn bijgewerkt. Marten heeft leuke variant gefietst richting Gieten die mul zand en potentiele issues met prive terrein (Eendenvijver ?) oplost.
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

marten

Bericht door marten » ma aug 19, 2013 9:33 pm

willem12 schreef:Even een site aangemaakt voor de tracks: HIERRRR

Eerste drie secties zijn bijgewerkt. Marten heeft leuke variant gefietst richting Gieten die mul zand en potentiele issues met prive terrein (Eendenvijver ?) oplost.
Eendenvijver vervangen door Zwanenmeer ;)
/Marten

fools

Bericht door fools » di aug 20, 2013 8:32 am

Tja, ..die eendenvijver. Je moet een hek door en een verbodsbord negeren, iets dat tegen mijn natuur ingaat maar de bikers in de omgeving rijden hier al jaren zonder problemen. Er wordt hier niet gehandhaafd en het is zo'n heerlijk stukje track, een pareltje in de ketting zeg maar. Je kan het ook eenvoudig links laten liggen en verderop de track weer oppikken als je wel het Balloërveld, nog zo'n parel, over wil. Dat met dat mulle zand valt wel mee hoor, ..je moet daar de hazepaadjes door de heide nemen, ...scheelt 75% ploeterwerk maar met 50 mm banden kan je al het zand op zich wel doorkomen. Andere doorlopende zandpaden zijn alleen in extreem droge perioden mul maar ja, ..we hebben het wel over de Drensche Zandgronden en om daar nou in een TNNZ met een boog omheen te rijden!?
De track van Marten lijkt mij overigens een prima alternatief en beslist geen mindere variant, ..zeker nu de tracks openbaar zijn begrijp ik dat de 'eendevijver' discutabel wordt. Een waypoint waarschuwing is i.i.g. minstens op z'n plaats hier.

marten

Bericht door marten » di aug 20, 2013 11:09 am

fools schreef: Dat met dat mulle zand valt wel mee hoor, ..je moet daar de hazepaadjes door de heide nemen, ...scheelt 75% ploeterwerk
De hazepaadjes zijn echter zo smal en diep dat je nauwelijks om je heen kan kijken. Als je goed bent ram je er makkelijk overheen, zit je verrot dan ben je echt de klos ;)
Andere doorlopende zandpaden zijn alleen in extreem droge perioden mul maar ja, ..we hebben het wel over de Drensche Zandgronden en om daar nou in een TNNZ met een boog omheen te rijden!?
In mijn traject zitten ook twee zandrivieren (net voor en achter Annen) alleen niet zo'n lang stuk achter elkaar. Alleen zonder alternatief hazenpad :D

De track van Marten lijkt mij overigens een prima alternatief en beslist geen mindere variant, .

En je kan ze allebei combineren voor een rondje :o
/Marten

fools

Bericht door fools » di aug 20, 2013 5:46 pm

En je kan ze allebei combineren voor een rondje :o[/quote]

De TNNZ en meteen weer terug TNZN de andere variant, een heel smal rondje zeg maar!? :offtopic:

fools

Bericht door fools » di aug 20, 2013 7:58 pm

willem12 schreef:Even een site aangemaakt voor de tracks: HIERRRR
Tracks staan er in gpx en gdb versie. Als de gpx het niet doet, dan gdb proberen of gpx door gpsvisualizer halen.

Mooie site Willem, ...ben benieuwd naar de komende gpx bestanden.

willem12

Bericht door willem12 » wo aug 21, 2013 10:24 pm

Track Itterbeck-Hengelo bijgewerkt
- Wandelpassage met hekjes, wel erg mooi, verwijderd en vervangen door Cirkels van Jannink (Cultureel erfgoed :) )
- Asfalt verwijderd en route omgelegd ten oosten van Oldenzaal op basis van "Sprakel Classic"
- Moet nog een keer voorgereden worden maar 99% OK.

Track Hengelo- Zeddam 88km
- Laatste stuk volledig herschreven op basis van route voorstel van Emiel Bokting.
- Buffelen door de Achterhoek.
- Geen Eendenvijver maar Flamingovijver in deze sectie.
- Emiel heeft route door Doetinchem geleid, langs McDonalds en hoerentent. Ook aan ontspanning en verzorging wordt gedacht !!

Je ziet meteen de voordelen van de lokale experts. Routes die over geen enkel pad gaan uit Google maps, Toertochten of Openstreetmap. Bedankt !!

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » do aug 22, 2013 10:39 am

Super bezig jullie!! Zo wordt straks heel NL in off road kaart gebracht, topper!

In Oktober ergens BikePacking avond in Amersfoort, met reis verslagen, film en ander vermaak!

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

bert
Contacteer:

Bericht door bert » do aug 22, 2013 5:30 pm

marten schreef:En je kan ze allebei combineren voor een rondje :o
Da's handig. Dan kan ik de auto bij de start laten staan.
Humps are for camels

Pino

Bericht door Pino » do aug 22, 2013 5:57 pm

JJ schreef:Super bezig jullie!! Zo wordt straks heel NL in off road kaart gebracht, topper!

In Oktober ergens BikePacking avond in Amersfoort, met reis verslagen, film en ander vermaak!

JJ
Na de Roc graag.

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » do aug 22, 2013 6:57 pm

Pino schreef:
JJ schreef:Super bezig jullie!! Zo wordt straks heel NL in off road kaart gebracht, topper!

JJ
Na de Roc graag.
Na 13 Oktober, check!

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

Bronco Billy

Bericht door Bronco Billy » vr aug 23, 2013 9:07 am

Ben zeer benieuwd naar Martens 'redelijke alternatief'. Altijd fijn om weer een extra route in de buurt te hebben.

Snap alleen de algehele weerzin tegen het zand niet zo. Het is nu extreem droog, dus dan liggen sommige zandwegen hier mul. Is nog wel door te komen, maar het is inderdaad zwaar. Maar dat is toch de charme van offroaden? Straks regent het wat en zijn het weer mooie baantjes en in oktober heeft het nog meer geregend en glij je alle kanten op of wordt je helemaal vastgezogen. Lijkt me geen reden om die stukken te mijden. Er zitten ook flinke stukken slootkant in de route tot aan Itterbeck en dat fietst altijd !@#$%^&, droog of nat. Als we lekker willen doorfietsen kunnen we er beter een asfaltroute van maken en er met een nachtje doorhalen een randonneursavontuur van maken. :evil: + ;)

marx504

Bericht door marx504 » vr aug 23, 2013 10:05 am

ZAND op het pad???? Het moet niet gekker worden.
En straks zeker ook nog modder op de baan, ik bedoel, het moet wel leuk blijven :shock:

marten

Bericht door marten » vr aug 23, 2013 10:57 am

Bronco Billy schreef: Snap alleen de algehele weerzin tegen het zand niet zo.
na 10 minuten ben ik dat domme rechtuit geploeter wel zat, zelfs op een 2.35" 29-er. Met de crossfiets trouwens al na 10 seconden ;)

Maar practischer, na zonsondergang mag je er niet fietsen, je hebt veel licht nodig om er te kunnen rijden, en op zo'n open vlakte val je wel op.
/Marten

Bronco Billy

Bericht door Bronco Billy » vr aug 23, 2013 11:21 am

Tja, zo is er altijd wat. Ik heb een hekel aan slootkanten, maar ze zitten in de route, dus ik rij ze. De route is mijn meester en zijn wens is mijn bevel. ;)

Met zonsondergang bedoel je Ballooërveld? Daar wou jij toch om je heen kijken? Dan moet je d'r in het donker sowieso nait wezen. :angelnot:

marten

Bericht door marten » vr aug 23, 2013 12:12 pm

Bronco Billy schreef:Daar wou jij toch om je heen kijken? Dan moet je d'r in het donker sowieso nait wezen. :angelnot:
??? Op het Balloerveld kijk je alleen maar naar het stuk weg waar je overheen wil rijden, bij daglicht heb je hoogstens wat minder lastige schaduwen. Dag of nacht maakt wat dat betreft niet uit. Maar als een boswachter een praatje wil maken , je valt s'nacht wel erg op
/Marten

willem12

Bericht door willem12 » vr aug 23, 2013 12:38 pm

Alle Tracks staan Hierrr, inclusief de Drentse varianten.

Zeddam-Gennep
We beginnen samen met de dames wandelaars op het Pieterpad, opassen dus, en na geweldig uitzicht over de Rijn even het verstand op nul. Je moet ergens de Rijn over en dit is de korste weg. Emmerich en Kleve door en dan Reichswald omhoog, afdalen naar gennep. Kind kan de was doen. Grote dank aan Emiel Bockting die mijn route grondig verbouwde en aan Michiel Kuit die vervolgens probeerde oude spoorlijntjes weer leven in te blazen. Degelijke track. 54km.

Gennep-Venlo
Heftige track; te veel mogelijkheden en onmogelijike keuzes; stuur ik je langs de Maas met fraai uitzicht of 1km naar het oosten over een heideveld met singletrack..... Michiel had op basis van toertochten en vaste routes een voorstel gemaakt. Een rechte lijn ontbrak, alleen maar bochten. Na sanering op kaart en ter velde, aangevuld met een meesterlijke track van Danny Coenen (mtb.nl) is er nu een werkende versie. Deze versie is een compromis tussen wat er mogelijk is en toch nog een beetje doorfietsen. Het percentage singletrack is tientallen procenten hoger dan de tracks in het Noorden. De ultitieme Gennep-Venlo is zeker 20km langer en bevat "iets" meer lusjes. Voor een dagtrip of als variant. Er zijn een paar velofobe gemeentes op dit stuk, maar aan de sporen op de grond te zien wordt e.e.a op zijn Limburgs opgelost. Verder zijn soms paden gedeeltelijk verdwenen door grootschalige houtkap on meer zandgronden te krijgen. Gewoon de track blijven volgen. Ben benieuwd naar de commentaren van de eerste berijders, dit gaat discussies opleveren.

[gps]25[/gps]

ochikiro

Bericht door ochikiro » vr aug 23, 2013 3:01 pm

Mooi, ik zocht nog iets te doen voor morgen ;-)

Tall Boy Bram

Bericht door Tall Boy Bram » vr aug 23, 2013 6:51 pm

marten schreef:
Bronco Billy schreef:na 10 minuten ben ik dat domme rechtuit geploeter wel zat, zelfs op een 2.35" 29-er. Met de crossfiets trouwens al na 10 seconden.
of je pakt een Pugsley, Fatboy, of iets anders met 4.0 of bredere sloffen. Lag je iedereen mee uit!

TBB

marten

Bericht door marten » vr aug 23, 2013 8:49 pm

Tall Boy Bram schreef:
marten schreef:
Bronco Billy schreef:na 10 minuten ben ik dat domme rechtuit geploeter wel zat, zelfs op een 2.35" 29-er. Met de crossfiets trouwens al na 10 seconden.
of je pakt een Pugsley, Fatboy, of iets anders met 4.0 of bredere sloffen. Lag je iedereen mee uit!

TBB
Maar werkt dat? De snelle route is het 20cm brede en uitgesleten hazenpad door de heistruiken langs de weg. Daar moet je zo hard doorheen gaan dat de amplitude van de balanceerslinger van het voorwiel zo smal wordt dat je niet de randjes raakt, dus met je voorwiel in de hei klimt en snelheid verliest. Lukt dat ook nog met een brede 4" band of ben je dan gedwongen door het zand te ploegen. En ben je dan toch sneller dan degene in de goot?
/Marten

willem12

Bericht door willem12 » vr aug 23, 2013 10:14 pm

Zandhapperts!! On-topic graag :evil:

Als jullie deze discussie echt willen uitvechten dan zal ik het stuk in de Maasduinen nog even verleggen en dan kunnen jullie tot aan je assen door het mulle zand, ook met 5" tractorbanden.

ochikiro

Bericht door ochikiro » za aug 24, 2013 10:59 pm

Dat zand in de Maasduinen is geen probleem meer, dat ligt nu op de vloer van mijn badkamer.

De wijzigingen in Gennep-Venlo verhogen de feestvreugde. Je blijft het gevoel te hebben continue op het Zuiden af te steven waarbij singletrack en gravelroads elkaar in balans afwisselen. De toegevoegde singletrack rondom thermaalbad Arcen is een juweeltje. Kevlar armstukken zijn een pre.

steelhead

beter laat dan nooit

Bericht door steelhead » zo aug 25, 2013 9:08 am

ik ga snel een gps aanschaffen en mn uitrusting uitgraven.
Le Cadre bicycles
bicycles made to measure
Le Cadre site
http://www.flickr.com/photos/lecadre/

bert
Contacteer:

Bericht door bert » ma aug 26, 2013 11:58 am

houden jullie deze ook een beetje bij:
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 2&t=104753
(Titel: can2mex (2 vriendjes trekken nu door USA great divide)

Da's andere koek en volgens sommigen het échte werk.
Humps are for camels

Plaats reactie