Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Welke veer voor mijn Fox demper ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Onderdelen & accessoires
Auteur Bericht
D2ThaV

BerichtGeplaatst: Do Mei 18, 2017 2:16 pm    Onderwerp: Welke veer voor mijn Fox demper Reageer met quote

Ik heb enkele jaren geleden een fiets gekocht hier via het forum met een Fox DHX RC4 met een veer op van 300 x 3.25. Ik heb geregeld het probleem gehad dat ik deze volledig dicht sprong en zo is zelfs de bottom out rubber gesneuveld. Ondertussen heeft de demper een onderhoudsbeurt gehad én heb ik een nieuw frame gekocht, dus zou graag hebben dat Mn demper ook optimaal werkt zoals het zou moeten zijn, iets wat ik waarschijnlijk nooit ervaren heb. De demper is 241x76 en tevens ook de inbouwmaat van mijn nieuw frame ook.

Ik krijg nergens een deftige tool gevonden waar ik een resultaat bekom zoals : steek een veer 300 x 3.25. Ik heb enkele tools geprobeerd maar kom allerlei getalen uit waar ik niets van snap... als ik naar fietsen ga kijken op pinkbike of andere forums, hetzelfde frame en dus dezelfde inbouwmaat van 241mm lang zie ik ook verschillende veerlengtes passeren zijnde 400x2.8, 450x2,75, 400x3,25, 450x3.00 terwijl ik dacht er al uit te zijn dat het een veer moest van van 3.00 lang, niet dus zo blijkt...

Wie kan me deze twee getalen verklaren en zeggen wat ik moet steken op Mn fiets? Weeg rond de 84 incl uitrusting. Bedankt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
=Pashley=

BerichtGeplaatst: Vr Mei 19, 2017 10:41 am    Onderwerp: Reageer met quote

Heeft je demper eerst en vooral wel de juiste tune voor je nieuwe frame?

Welke veer je nodig hebt kan je makkelijk berekenen bij de betere Engelse onderhoudsfirma's
D2ThaV

BerichtGeplaatst: Vr Mei 19, 2017 11:13 am    Onderwerp: Reageer met quote

=Pashley= schreef:
Heeft je demper eerst en vooral wel de juiste tune voor je nieuwe frame?

Welke veer je nodig hebt kan je makkelijk berekenen bij de betere Engelse onderhoudsfirma's

Geen flauw idee... Hoe kom ik hier achter? Ken er helemaal niets van en heb me er nooit in verdiept, meestal gewoon de setup van een 2dehands.be fiets behouden en zo mee gereden. Maar omdat ik hem nu zoveel dicht spring moet er wel iets aan gedaan worden. Als dat probleem al verholpen is ben ik al een heel stuk verder, een WK-setup hoef ik er niet mee te evenaren. Frame waar de demper in komt een een Canyon Torque playzone dhx.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
Flippie

BerichtGeplaatst: Vr Mei 19, 2017 4:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

https://www.canecreek.com/products/suspension/double-barrel/spring-calculator

en hier zie je de veren die er zijn voor jou demper , http://www.tftuned.com/dhx-spring-325/p2902

Een veer van 300/3.25, 300 staat voor de veerspanning en 3,25 de slaglengte van de veer demper. Als je huidige veer doorslaat ga dan voor een 350 of 400/3.25 veer.

en van welk jaar is je Torque, rond 2012 is de inbouwmaat van de demper veranderd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Onderdelen & accessoires
Pagina 1 van 1

Ga naar: